Tiskové zprávy

Honda i-DTEC: nyní také s devítistupňovým automatem

Do řady vznětových motorů i-DTEC byla pro vůz Honda Civic nově zařazena účinná devítistupňová automatická převodovka

  • Vysoce účinný 1,6litrový motor i-DTEC a automatická devítistupňová převodovka zajišťují atraktivní poměr výkonu a spotřeby: 120 k při průměrné spotřebě 4,1 l / 100 km
  • Je to poprvé, kdy je u vozu Civic k dispozici vznětový motor v kombinaci s automatickou převodovkou
  • Pro tuto novou variantu jsou již nyní přijímány objednávky

Vylepšený a ekonomický model Honda Civic s 1,6litrovým vznětovým motorem i-DTEC je nyní dostupný s devítistupňovou automatickou převodovkou, která vyniká působivou plynulostí řazení a přispívá k oficiální průměrné spotřebě 4,1 l / 100 km, a to u všech výbav a u jak čtyřdveřového sedanu tak i pětidvéřového hatchbacku.

Je to poprvé, kdy je u vozu Civic k dispozici vznětový motor v kombinaci s automatickou převodovkou.

Devítistupňová převodovka má široké rozpětí převodů a vynikající účinnost: velmi nízký převodový poměr prvního stupně zajišťuje plynulý a intenzivní rozjezd, zatímco vysoký převodový poměr umožňuje nižší otáčky motoru při cestovní rychlosti a přispívá tak k nižší spotřebě paliva i nižší hladině hluku.

1,6litrový vznětový motor i-DTEC s automatickou převodovkou přináší intenzivní zážitek z jízdy ve spojení s účinností a špičkovým poměrem výkonu a spotřeby při srovnání s modely s automatickou převodovkou ve stejné třídě.

 

Motor dosahuje maximální výkon 120 k (88 kW) při otáčkách 4 000 ot./min. a točivým moment 300 Nm při 2000 ot/min S tímto motorem ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou vůz Civic dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 11 sekund a dosahuje maximální rychlost 200 km/h.

Podle kombinovaného cyklu revidované zkoušky NEDC dosáhl nový vůz Civic s 1,6litrovým motorem i-DTEC kromě vynikající úspornosti také nízké hodnoty emisí CO2 108 g/km (čtyřdveřová verze) a 109 g/km (pětidveřová verze).

Díky rozpětí převodových poměrů umožňuje automatická převodovka plynulé řazení a lineární akceleraci napříč převodovými stupni. V závislosti na otáčkách motoru a sešlápnutí plynového pedálu převodovka vedle podřazování o jeden a dva stupně dokáže také „přeskakovat“ stupně a reagovat rychleji, např. podřadit z 9. na 5. nebo ze 7. na 4. převodový stupeň.

Nový 1,6litrový motor Honda i-DTEC je osazen kovanými ocelovými písty, které snižují ztráty chlazení a byla u něj použita metoda „super plateau“ honování, která ještě více snižuje úroveň tření mezi písty a vložkami válců, umožňuje hladký chod pístů a zlepšuje dlouhodobou životnost motoru.

Vylepšené turbodmychadlo vyniká vysoce účinnou konstrukcí s proměnlivou geometrií lopatek a jeho rychlost otáčení je přesně řízena elektronikou vozidla. Minimalizuje se tak zpoždění turbokompresoru a je zajištěna optimální kombinace tahu při nízkých až středních otáčkách a vysokém výkonu. Díky nové konstrukci kompresoru v turbodmychadle je energetická ztráta systému oproti předchozímu motoru i-DTEC nižší. Všechna tato vylepšení přispívají k lepší spotřebě paliva oproti předchozí generaci pohonné jednotky i-DTEC.

Motor i-DTEC o obsahu 1,6 litrů společnosti Honda je jeden z prvních, který má být k ověření hladiny emisí NOx a částic oficiálně testován prostřednictvím zkoušky RDE (Real Driving Emission). Vznětové hnací ústrojí je vybaveno novým systémem s akumulačním katalyzátorem (NSC) s vyšší hustotou článků, což umožňuje rychlejší přeměnu a snížení emisí. Filtr pevných částic s tenkou vrstvou stříbra díky kratší tvorbě tepla dále zlepšuje účinnost spalování částic a prodlužuje životnost výfukových součástí.

Pětidveřový hatchback Civic je montován v závodě Honda of the UK Manufacturing v britském Swindonu a čtyřdveřový sedan Civic pro evropské trhy se nadále vyrábí v Turecku. Vůz Civic s 1,6litrovým motorem i-DTEC a automatickou převodovkou bude dostupný ve čtyřdveřové i pětidveřové verzi a objednávky jsou přijímány již nyní.

 

 

 

11 komentářů: „Honda i-DTEC: nyní také s devítistupňovým automatem

  • My sme uz pred krizou stratili smer a tempo. A teraz dobiehame. Chvalime sa s cim sme sa mali tak 2015-16. Sme asi rok pozadu.

    • Hloupost, je to okay. Jsem zvědavý na 9st AT. Mohla by to být paráda.
      A nesmíme zapomenout, že je to poslední Diesel od Hondy, určitě si dali na této kombinaci záležet.

    • Diesely u Hondy nikdy neměly prioritu. A nikdy mít nebudou. Na to, že dělají, co by vlastně ani nemuseli, odvádí v této oblasti skvělou práci. Na rozdíl od ostatních JPN značek, jejichž diesely jsou vesměs šrot. A 9AT v autě kompaktní třídy je na dnešní poměry top. Rok zpoždění mají, diesel s automatem měl být v nabídce asi hned od začátku, ale filozofie Civicu X je jiná, než aut v předešlé dekádě. Má směr a tempo Hondy před krizí a chápu, že v tomto případě neměl nafťák s automatem prioritu už vůbec. 😉

      • Diesel im bude v EU chybat, slabsia 1.6 bol slusny zaklad, vypiplali si 1.6 biturbo a hned ho aj v CRV zarezali, do Civica ani neponukli.
        Pri staronovom CRV 5 bude chybajuci diesel velke manko a prepad predajov je predprogramovany. 1.5T to nezachrani, predsa je to len ina vahova a aerodynamicka krabica ako Civic. Tahaci karavanov a privesov, pendleri sa poobhladnu u dieslovej konkurencie.

        • To máš naprostou pravdu. Vyznavače dieselů hybrid moc neosloví, zvlášť když přijde půl roku po benzinu, prodeje CR-V v Evropě určitě citelně propadnou. Uvidíme, jak se povede vybudovat si klientelu „hybriďáků!
          CR-V nepatří k moc běžným tahačům přívěsů, ale je jasné, že pro tento účel se hodí diesel víc. Jestli bude moci tahat přívěsy hybrid, to se uvidí, ale dnes už by to nemuselo být úplně vyloučené.

          • http://www.autozeitung.de/honda-cr-v-2018-preis-technische-daten-191458.html?image=2

            Cenovka zakladu staronoveho CRV 5 tesne pod 30.000eciek tiez nebude lakadlom. Slusna vybava zakladu do urcitej miery sice cenu kompenzuje, ale kedze CRV nie je fleetova zalezitost, tak vacsina kupujucich sa zgrupuje z beznych FO, kde cena ma svoju vahu.
            Apropo za 29.000 sa da kupit uz aspon 2roky nova CRV 4, 1.6 118kW Lifestyle, pre mnohych zaujemcov , z ohladom na SUV + cena bola vyhovujuca vybava Elegance + 2liter benzin za 23-24 000eciek. 6000eurovy skok medzi zakladmi CRV4 a CRV 5 je proste prilis vela, kde ani 1.5T to nevykompenzuje.

          • S cenami ojetin, respektive nějakých shwroomových ležáků, přece nelze cenu nového auta srovnávat. 😉

          • cisto nove CRV 4, ziadna jazdenka ani leziak, posledne 2roky sa daju za tieto ceny uz bezne kupit,ok

            CRV4 s 2litrom /slabsi diesel a elegance vybava boli cenovo dostupne a slusne aj zakaznikmi ziadane, za 23-25000eur slusna ponuka, mnohi ktori potrebovali SUV + na bezne jazdenie stacilo. CRV5 so zakladnou cenovkou 30 000 oslovi uz malo zaujemcov, aj ked H velmi rychlo zacne davat zlavy.

  • Netušíte někdo, zda bude ta 9AT páka nebo jen tlačítka?

Komentáře nejsou povoleny.