Honda rozšíří nabídku verzí modelu Civic o variantu Sport. K dispozici bude pro karosářské verze sedan a kupé, jedná se tedy logicky o americký trh. Takže vás určitě zajímá, jak moc se bude sportovat. 😉 Na jednu stranu vůbec, na druhou relativně dost. Civic Sport je bezpochyby stylingová, nikoli funkční verze. Dostane standardně 18″ tmavá kola z top verze Touring, v případě sedanu navíc přibude křidélko na víku kufru a koncovka výfuku ve stylu sportovní verze Si.
Na druhou stranu ovšem verze Sport představuje druhou nejnižší variantu výbavy, bude tedy těžit z absence řady prvků výbavy, což zajistí nižší hmotnost a tedy i lepší dynamiku a agilitu. A co je ještě důležitější – Sport je spolu se základní LX jediný civic v nabídce, disponující točivým atmosférickým dvoulitrem o výkonu 160 koní a točivém momentu 187 Nm, takže to s tím sportováním nebude zase tak úplně beznadějné. 😉
Společně s představení Civicu Sport Honda oznámila lehký facelift sedanu i kupé, má se týkat přídě i zádě auta, lze tedy očekávat, že běžné verze budou vypadat stejně jako modely sport na fotografiích, což znamená použití černé lamely masky chladiče namísto chromové a nový nárazník s větším splitterem, jehož domečky mlhovek zdobí decentní chromovaná lišta. Pozměnit se měla i optika předních světlometů, ale žádný zásadní rozdíl jsem nezaznamenal. Auta budou také vybaveny novými designy kol. Lze samozřejmě očekávat, že tento facelift dostanou v modelovém roce 2019 nebo nejpozději 2020 i evropské verze sedanu. A to je dobrá zpráva, protože auto nyní vypadá ještě o trochu lépe, než doposud.
17 komentářů
milan
Na přibývání hladiny oleje kromě krátkých jízd určitě má podíl i eko vodička 0w20.
Dát tam 5w30 v A3 a je to.
jendosa
Tak jsem ho včera na Jarově projel, bohužel jen 5D, 4D neměli. Podvozkově je komfortnější a výkon o něco vyšší než u mého 1.8 8G. Turbo díra – nezaregistroval jsem :-). Auto mě opravdu nadchlo, i když jsem čekal trochu větší rozdíl po přesednutí z mého auta do 10G, jako pro mě byl z 6G do 8G – to jsem přestal mluvit :-). Asi je to tím, že 8G trochu předběhlo dobu min. o 1-2.generace a rozhodně nepatří do starého železa – hlavně po stránce designu. Před měsícem jsem se byl projet v Lexusu IS 300H a ten byl pro mě velkým zklamání. Honda na mě působila mnohem hodnotnějším dojmem a to se nejedná o „luxusní“ značku a stojí polovinu, co Lexus. Přitom Civic je vybavenější, má lepší jizdní vlastnosti i výkon a co mě překvapilo je komfortnější. Neříkám, že Lexus IS je špatné auto to rozhodně ne, ale cenu 1,5mil rozhodně nemá, měl jsem pocit „naleštěné bídy“.
Prostě mám vybráno, opět Honda jako vždy :-).
Civic 10G se tedy bude vyrábět do konce roku 2021? Tzn., že od ledna 2022 bude možné koupit už pouze 11G?
Díky
2bep
K těm prodejům.
C8G přišel na EU trh koncem 2005 a vyráběl se nějak do přelomu léto/podzim 2011, kdy se linka začala přestavovat na C9G.
C9G si mohl předobjednat snad už koncem 2011 (serie byla ve Frankfurtu 2011/09), ale první předváděčky proběhly v CZ až nějak 2012/02, přestal se vyrábět snad začátkem 2017, ale nové C9G si dalo sehnat ještě letos na jaře, samozřejmě šlo čistě o výprodej ze skladovek.
Takže předposlední 2 modely byly v prodeji v EU 6 let, z čehož by se dalo usoudit, že by se měl CXG přestat vyrábět v roce 2022 a setrvačností pak dojedou prodeje.
Trochu se obávám, jaké vidle do toho hodí brexit. Civic je už to poslední co se ve Swindonu (UK) vyrábí. Jazz poface, HR-V poface a CR-V5G už jezdí či budou jezdit z Japonska. Tudíž už Evropa nebude největším odběratelem. Značná část se prodá v UK a myslím si, že i ostatní trhy (USA/Can/AUS) odeberou CXG 5D víc jak EU…
2bep
Výhody CVT:
– nemá Start&Stop
– automatické popojíždění v kolonách
– efektivnější práce tempomatu
– virtuální rychlosti fungují slušně
Výhody MT:
– +20Nm
– lepší spotřeba a dynamika
– vhodnější na chiptuning
Nevím, zda v nějaké ze svých recenzí se CVT nevěnoval více King.
Majitelé 1,5 Turbo v US a v Číně reportují přibívání hladiny oleje, dostává se do něj benzín. V ČR těch případů moc asi není, nejvíc to aktuálně asi řeší Aviaczek na H-C.
Dle dosavadních zjištění to vypadá, že při poklidném městském provozu benzín olej rozřeďuje a v zátěži (dálnice) se z oleje opět odpařuje. V Čínský importér měl údajně stopnout prodeje CR-V5G s 1,5T doklud to Honda nevyřeší.
Vlasta
Dík za vyjádření, snad MY2019 bude OK.
jendosa
Nevíte kdy skončí výroba Civicu 10G – 2021,22? Jsem spokojeným majitelem 8G, ale za 2-3. roky uvažuji o koupi nového Civicu – jde mi o to, zda ještě stihnu tuto generaci, nebo rovnou hupsnu do 11G :-). Díky
civ
Pokud jsi spokojeny majitel 8g, tak bych 10 nekupoval. Proti 8g nebo 9g je tam velmi mnoho minusu.
2bep
To by mě fakt ty mínusy zajímaly? Aktuálně se už sedm let vozím v lehce upraveném Ufu 1,8 Sport (model 2011) a plánuju výměnu za CXG 1,5 Sport poface (cca 2020/21) a v tuto chvíli by mě trápily jen sesle a trable s ředěním oleje benzínem.
Jinak svezení, dynamika, komfort a vnitřní prostor vyhrává desítka. Pár set km s ní mám najetu a vyzkoušel jsem 1,0 i 1,5 v manuálu i CVT.
Ufo je super auto, ale stárne… Devítku bych radši vůbec nevzpomínal…
Vlasta
U sedanu CXG se rozhoduji mezi manuálem a CVT. Manuál znám, lze někde přečíst podrobnější informace,zkušenosti o CVT?
Co znamená „trable s ředěním oleje benzinem“?
jendosa
Znáš to – nemusíš ale chceš :-). Chtěl bych sedana 1.5. Zítra si ho jedu projet, tak uvidíme kolik „mínusů“ tam bude. Podle recenzí je to hodně povedený auto. Uvidíme:-)
Japan Cars
Civic X by se měl vyrábět do roku 2022, klasický pětiletý cyklus. 🙂
bitkar
je to krasny, je to krasny, je to krasny auto… jeste kdyby udelali fakt liftback 🙂 a do toho nejaky lepsi sedacky a nejaky slusny motor, treba K24 s 200 konma by mi mozna i stacilo. Tu 1.5T jsem jeste nejel… :-/
Japan Cars
Vždyť to je liftback 🙂 a motory jsou velmi slušné.
Ale s těmi sedadly máš pravdu…
Vlasta
Bude sedan v roce 2019 po faceliftu v ČR na prodejnách?
Japan Cars
Kdy bude facelift v Evropě, zatím nebylo oznámeno, ale nejspíš ano.
Sopťa
Co je sportovního na starý podladěný atmosféře který moderní 1.5T napráská kdykoliv a kdekoliv mi mozek nebere. Joo je to atmosféra se všemi výhodami, ale kdyby byla alespoň na úrovni starého TypeR, tak neceknu, ale takhle :-/
Facelift asi dobrý, škoda že k nám dojde zase tak pozdě…
Japan Cars
160 koní z dvoulitru je „podladěný“ přesně odkdy? Zkus to říct u Mazdy. 😀
Sportovního na ní je právě ta nutnost točit, vzpomínáš? 😉
Komentáře jsou uzavřeny.