Honda NSX 2019: více sportu, lepší vzhled a oranžová!

Honda přivezla na výstavu automobilové krásy Pebble Beach Concours d´Elegance modernizovanou verzi supersportu Acura NSX. Vůz dostal v rámci modelového roku 2019 celou řadu technických i vizuálních zlepšení, přičemž těžko říci, které z nich jsou zajímavější. 😉

Nicméně pokud jde o tu první oblast, tam za práci inženýrů hovoří jasnou řečí čísla – díky silnějším stabilizátorům je přední zavěšení tužší o 26 % a zadní o 19 % a společně s dalšími drobnými mechanickými modifikacemi, úpravou charakteristiky magnetických tlumičů a novými pneumatikami Continental Sport Contact 6 (ty obouvá i Civic Type R), speciálně upečenými pro potřeby tohoto supersportu, zvládne NSX 2019 okruh Suzuka téměř o 2 s rychleji, než doposud! Okruhové obutí Pirelli P Zero Trofeo R zůstává v nabídce i nadále.

Výkon hybridního systému, tvořeného třemi elektromotory a benzinovým V6 3.5 biturbo zůstává stále na hodnotách 582 koní a 645 Nm, došlo však k softwarovým úpravám pohonu všech kol SH-AWD, řízení i stabilizačního systému VSA, což má mít za následek další zlepšení ovladatelnosti a zábavnosti auta.

U dosavadní verze NSX byla mým jasným favoritem vícerstvá modrá barva Nouvelle Blue Pearl (Andaro), teď je však její pozice silně ohrožena, přichází totiž opravdu luxusní oranžová Thermal Orange Pearl (+700 USD), kterou lze mít nejen na karoserii, ale v případě použití karbonkeramických brzd i na třmenech.

Další novinkou je lakování horní lišty masky chladiče v barvě vozu, doposud byla stříbrná. Černé prvky masky a zadního nárazníku nově dostaly lesklou povrchovou úpravu. Tentýž povrch má i exteriérový karbonový paket a karbonové křidélko na zádi.

Interiér si lze nově objedat v barevném provedení Indigo Blue v kombinaci semi-aniline kůže a Alcantary. Rozšířila se též standardní výbava, řada doposud příplatkových prvků, jako je třeba prémiový audiosystém ELS, a manuálně nastavitelná sportovní sedadla jsou nově k dispozici bez příplatku, základní cena auta však vzrostla o 1500 dolarů na $157.500.

Acura NSX 2019 ale samozřejmě není jen o oranžovém laku, v následující rozsáhlé fotogalerii se můžete přesvědčit o tom, že to autu i nadále velmi sluší též v červené a stříbrné barvě. 😉 Jak a kdy bude NSX 2019 dostupné v Evropě s logy Honda není zatím známo, Američané dostanou první “devatenáctky” v říjnu.

Honda se také pochlubila dosavadními prodeji NSX. Ty rozhodně nevypadají na to, že je třeba inovované NSX zdražit, ale očividně automobilku prodejní čísla netrápí a vůz plní čistě roli imagemakeru, na kterém se tak jako tak prodělá. Ale k věci – celosvětově se zatím prodalo více než 1900 exemplářů NSX II, přičemž téměř 1000 pouze v USA.

Letos však prodejní výsledky nejsou moc příznivé, doposud si v USA našlo NSX cestu pouze do 96 garáží, což představuje meziroční pokles o dramatických 69 %. 🙁 Acura prostě bude muset na svém image ještě hodně zapracovat, aby dokázalo zajistit odbyt pro supersport této kategorie… Ale co – čím méně se jich vyrobí, tím budou vzácnější, vzpomeňte na bezmrkačkový facelift původního NSX…

6 komentářů: „Honda NSX 2019: více sportu, lepší vzhled a oranžová!

  • 24.8.2018 (23:43)
    Permalink

    Krásné auto. Jenom ty prodeje jsou dost na houby 🙁

    • 25.8.2018 (16:40)
      Permalink

      Jo, je to škoda. Acura jako značka vlastně začíná zase od začátku… :-/

      • 26.8.2018 (9:19)
        Permalink

        Snad jim ty prodeje ukazou ze nestaci mit v portfoliu jeden supersport a jeden hot hatch a zbytek nuda s minimem sportovniho image… Portfolio by melo byt vic vyrovnane

        • 26.8.2018 (10:24)
          Permalink

          Acura žádný hot-hatch nemá. 😉 Ale něčím se začít musí. Verze Type S časem přijdou. A chtělo by to, aby se Legend posunul z vyšší střední do luxusní třídy.

    • 27.8.2018 (14:55)
      Permalink

      NSX je nádherné. Ale recenze nebyly nijak oslňující a kromě fanoušků Hondy – Acury asi NSX nikoho jiného nenaláká, chybí zde něco, čím by současné NSX vynikalo.

      • 27.8.2018 (15:22)
        Permalink

        Neřekl bych, že nebyly oslňující, ale je pravdou, že se dost lišily. NSX narazilo u některých lidí na spoustu předsudků. Naopak si myslím, že NSX vyniká po technické stránce až moc. Tak moc, že se toho spousta lidí bojí.

Komentáře nejsou povoleny.