Nissan zvýší výrobu v Číně o 40 %

Nissan a jeho čínský partner Dongfeng mají podle Reuters v plánu investovat do svých výrobních závodů kolem 900 milionů dolarů, aby mohly posílit svou pozici na čínském trhu. Nissan by se rád dostal mezi tři nejsilnější značky v Číně a v roce 2021 by měl navýšit tamní produkci aut o 40 %, tedy na zhruba 2,1 milionu vozů ročně. Expanze je plánována jak v oblasti aut se spalovacími motory, tak v segmentu elektromobilů. V roce 2022 by měla narůst produkce dokonce až na 2,6 milionu vozů. Nissan podle těchto zdrojů v současnosti v Číně prodává 1,5 milionu vozů, statistiky se ale různí.

Podle jiných zdrojů vloni prodal 1,1 milionu aut, což mu vyneslo 6. místo v žebříčku, jeho budgetová značka Venucia si připsala 34. místo se 145 tisíci auty a Infiniti je s 27 tisíci vozy na 61. místě. Jasnou jedničkou je v Číně Volkswagen, jenž vloni prodal 3,1 milionu aut, druhá skončila díky dramatickému nárůstu o 18,5 % Honda (1,4 milionu) a třetí je domácí Geely s 1,25 miliony aut. Co se dalších JPN značek týče, Toyota je s 1,14 miliony pátá, Mazda pětadvacátá (318 tisíc ks), Lexusu se 137 tisíci patří na 37. místo, Mistubishi je 40. se 120 tisíci vozy a o příčku za ním se umístilo Suzuki se 118 tisíci. Nejméně aut z japonců prodala Acura – se 14 tisíci kusy jí patří 67. příčka.