Tiskové zprávy

Honda CR-V 2019: kompletní informace

Honda poskytla kompletní informace o evropské verzi páté generace kompaktního sportovně-užitkového modelu CR-V. V následující tiskové zprávě najdete vše, co potřebujete o novém modelu vědět, české ceny již byly oznámeny dříve.

 

Zcela nová verze celosvětově nejprodávanějšího SUV1

  • Vyšší komfort, pohodlí a konektivita
  • Prostornější a poprvé také v sedmimístné verzi
  • Benzínový motor poskytuje špičkovou kombinaci výkonu a účinnosti

 

Od uvedení první generace modelu v roce 1995 se stala Honda CR-V světově nejlépe prodávaným SUV[1]. Tento nejnovější model populárního kompaktního SUV byl vyvinut tak, aby překonal očekávání zákazníků svými zdokonalenými a jedinečnými vlastnostmi. Nová Honda CR-V je nyní vybavena řadou sofistikovaných technologií a spojených s vynikající kvalitou.

Nová Honda CR-V má svěží a propracovaný design exteriéru, s širšími, svalnatějšími lemy kol, ostřejšími rysy na kapotě a v zadní části, ale také vzhled  korespondující s posledními modely rodiny Honda a charakteristické světlomety.

Nový model zvyšuje laťku v oblasti kvality interiéru, propracovanosti a prostornosti – včetně, a to poprvé, možnosti sedmi míst u benzínového modelu AWD. Ve srovnání s vozy prémiových značek přináší vylepšenou kvalitu jízdy, reakce na řízení, ovládání vozu a úrovně hluku, vibrací a otřesů. Nová Honda CR-V vyniká ve všech směrech, přináší větší komfort, pohodlí a konektivitu než kdy před tím.

O něco větší vnější rozměry modelu CR-V, delší rozvor a širší rozchod dovolují znatelně prostornější interiér. Nejlepší efektivita v prostornosti v dané třídě je zdůrazněna obrovským prostorem pro všechny cestující a rovněž širším a hlubším zavazadlovým prostorem s delší ložnou plochou. Nová podlaha kufru s dvěma pozicemi umožňuje vytvoření roviny pro delší předměty, zatímco bezdotykové otevírání zadních dveří umožňuje pohodlný přístup.

Díky chytrým funkcím je nový model CR-V snadné používat každý den. Například, výšku otevření dveří zavazadlového prostoru lze naprogramovat tak, aby se zabránilo kontaktu s nízkými stropy, zatímco flexibilita kabiny je posílena úložným prostorem ve středové konzoli se třemi režimy a dělením druhé řady sedadel v poměru 60:40, které se při složení do podlahy zcela schovají a umožňují tak rychlejší a snadnější nakládání.

Při návrhu byla využita další generace originální konstrukce karosérie ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), která zajišťuje díky propojení několika konstrukčních celků rovnoměrnější distribuci nárazové energie. Kromě toho je v celé řadě standardem Honda Sensing™, který patří mezi nejkomplexnější systémy aktivních bezpečnostních a asistenčních technologií ve své třídě, kdy kombinuje informace z radaru a kamer, které pomáhají řidiči.

 

  1. Propracovaný a sportovní design exteriéru se známými křivkami a interiérem prémiové kvality

 

  • Svěží design exteriéru s delším rozvorem, většími koly a pneumatikami pro svalnatý, atletický postoj
  • Moderní a dynamické provedení SUV, které vynechává přebytečné linie
  • Pokročilá aerodynamika, včetně použití systému Honda Active Shutter Grille (aktivní mřížka) u modelu CR-V
  • Prémiový interiér spojuje robustnost a solidní vzhled, vyrobený z materiálů příjemných na dotek

Nová Honda CR-V má svěží a propracovaný design exteriéru, s širšími, svalnatějšími lemy kol, ostřejšími rysy na kapotě a v zadní části, ale také vzhled korespondující posledními modely rodiny Honda a charakteristické světlomety.

Klíčovými zásadami při navrhování nové CR-V bylo vytvořit moderní, dynamické SUV, které také neopomíjí praktičnost. Honda se zaměřuje na rafinované a sofistikované řešení s čistým a moderním stylem, který vynechává přebytečné linie.

Jednou ze zásadních změn, kterou udělali vývojáři, bylo prodloužení rozvoru o 40 mm. Tato změna přináší nejen vice prostoru uvnitř, ale přispívá také k více svalnatému vzhledu SUV, s koly umístěnými blíže u rohů. Kombinace velkých kol a pneumatik ve spojení s krátkým zadním přesahem a dvojitými výfuky podtrhují sportovní vzhled vozu.

V přední části jde o odvážný design, který spojuje nejnovější vzhled modelů rodiny Honda, včetně tvaru křídla a charakteristické rysy světlometů s LED osvětlením ve standardu. Bytelně tvarovaný přední nárazník s čistší povrchovou úpravou ve srovnání s předchůdcem vytváří v přední části štíhlou mřížku. Ostré obrysy na kapotě vedou pohled až k elegantnímu zapuštěnému čelnímu sklu, odkud vede střešní linka ke spoileru dveří zavazadlového prostoru.

Zadní blatníky mají silnější kontury než předchozí generace CR-V, doplněné širšími lemy všech čtyř kol. Jejich dynamický vzhled je vylepšen vysokou pevnou linií – což zvyšuje prostor pod ní – a lesklou ozdobnou lištou od zadních kol k zadní části vozu.

Záhyb horní části okna dosahující až k zadní části vozu je souběžný s obrysem zadních dveří. Chromový pásek lemující okno ještě více umocňuje sportovní vzhled vozu.

Ostře tvarované zadní LED světlomety lemující okraje a obcházející zadní dveře tak, že na obou stranách vytváří tvar písmene L včetně skla zadního okna. To je zakončeno chromovaným lemem ve tvaru křídla, které probíhá přes celou šířku zadních dveří mezi světly.

Zákazníci si mohou vybrat z osmi barevných provedení: nemetalická Rallye Red, metalické Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue a Premium Crystal Red a perleťové Platinum White, Crystal Black a Premium Agate Brown.

Kola z lehkých slitin jsou k dostání ve velikostech 17, 18 a 19 palců, v závislosti na výbavě a vozidla s vyšším stupněm výbavy budou ve standardu vybavena panoramatickou skleněnou střechou.

Pokročilá aerodynamika

Nová Honda CR-V je aerodynamicky nejefektivnějším vozem ve své třídě*,  byla vyvinuta kombinací počítačového návrhu s testováním modelu v aerodynamickém tunelu a u Hondy poprvé také testováním modelu ve skutečné velikosti v aerodynamickém tunelu s použitím pohyblivého pásu.

Úzké přední sloupky umožňují větší prostor v oblasti ramen a zarovnávají čelní sklo nad úrovní šikovně uložených ramínek stěračů. V kombinaci s pečlivě tvarovaným předním nárazníkem se tím snižuje nežádoucí víření v oblasti přídě. Plynulá střešní linie s anténou ve tvaru žraločí ploutve v kombinaci se spodními kryty motoru a podlahy umožňují hladký tok vzduchu nad a pod modelem CR-V, což snižuje aerodynamický odpor a zlepšuje stabilitu.

Hrany zadního nárazníku jsou prohnuté směrem ke středu vozu a ukončený ostrým záhybem na obou stranách. V kombinaci s nápaditými hranami zadních světel, které jsou umístěny výše na karoserii, pomáhají tyto záhyby oddělit proudění vzduchu od boků vozu. Funkční spojler v horní části dveří zavazadlového prostoru dále snižuje odpor v zadní části. Celkové snížení aerodynamického odporu a hluku ve srovnání s předchozím CR-V prospívá jak k úspornosti provozu, tak tichu v interiéru.

Vzduchové vstupy v přední části vozu – pod pochromovaným odznakem Honda na masce – jsou součástí systému Honda Active Shutter Grille, který zvyšuje úspornost provozu. Ve výchozím nastavení systém udržuje mřížky co nejvíce uzavřené, dokonce i ve městě, aby byl zlepšen aerodynamický výkon. Pokud je třeba, systém pomocí krokového motoru provede otevření mřížek přesně podle potřeby, aby umožnil proudění vzduchu do motorového prostoru. Řídicí jednotka sleduje hlavní teplotní parametry chladicí kapaliny motoru, převodového oleje a požadavků na klimatizaci, aby určila ideální pozici mřížek.

Interiér prémiové kvality

Silný důraz horizontální linie přístrojové desky a rozložení odkládacích prostor umocňuje pocit prostornosti interiéru. Elegantní design přináší pocit robustnosti a solidnosti, zatímco řada materiálů příjemných na dotek posiluje prémiovou atmosféru.

Široká, kvalitně zpracovaná palubní deska se rozprostírá přes celou šířku kabiny vozu, protnutá lesklým černým nádechem a horní hrany dveří vybavené měkkým krytem přispívají ke komfortu řidiče a spolujezdce. Honda zvětšila vpředu prostor pro nohy tím, že zvedla spodní části palubní desky.

Hladká a sofistikovaná úprava s efektem dřeva na obložení dveří a dolní části palubní desky působí přirozeným dojmem. Lesklé kovové lemování výdechů vzduchu, ozdoby na volantu, klik dveří a panelu ovládání klimatizace dodávají moderní vzhled. Vysoce kvalitní čalounění sedadel je standardně ve stylu plyšové černé látky, zatímco vysoce kvalitní měkká kůže je k dispozici na výběr v černé nebo slonovinové barvě Ivory  pro  vyšší stupně výbavy.

Honda zracionalizovala vzhled a uspořádání displejů, ve srovnání s předchozí generací CR-V, má nyní jen jeden centrální dotykový displej a 7palcový informační panel řidiče (DII) viditelný skrze volant na přístrojovém štítu. Vzhled ovládacího panelu byl také zjednodušen, včetně jednoduchého ovládání klimatizace umístěného pod dotykovým displejem.

Nejlepší výhled v dané třídě je umožněn díky zúžení předních sloupků, které jsou o 10 mm užší než u předchozího modelu a tím je rozšířeno zorné pole. Honda nicméně dokázala udržet vynikající bezpečnostní vlastnosti sloupků díky použití vysokopevnostní oceli. Výhled na silnici přes kapotu byl také zlepšen tím, že došlo ke snížení karoserie o 60 mm v místě, na které řidič nevidí.

Informační panel řidiče

Za volantem je umístěn zcela nový štít přístrojů deska s velkým plně barevným 7palcovým LCD displejem – informační panel řidiče (DII), po jehož stranách se nacházejí ukazatele stavu paliva a teploty chladicí kapaliny. Na novém DII je velký digitální tachometr a lineární otáčkoměr. V dolní polovině DII se nachází “informační zóna”, zde může řidič listovat a vybírat z různých zobrazení, včetně navigace, SMS a zobrazení emailu (včetně odpovědí aktivovaných hlasem), informací audiosystému, kontaktů v chytrém telefonu, stavu pohonu všech kol a informací pravidelné údržbě automobilu.

Listování a volba informací pro zobrazení na DII je prováděna pomocí ovládacích prvků v levé části volantu. To dává řidiči možnost listovat v módech DII a upravit nastavení, hledat podle abecedy – například v kontaktech, hudebních stopách – systém rovněž umožňuje uživateli přednastavit, které informace chce zobrazovat na DII. V levé části volantu se také nachází ovládání prvky telefonu skrze technologii Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Kombinace ovládacích prvků a DII displeje pomáhá minimalizovat nepozornost řidiče během jízdy.

Tlačítka v pravé části volantu ovládají adaptivní tempomat (i-ACC) a asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu (LKAS).

* (interní testovací údaje Honda)


  1. Výkonný benzínový motor přináší nízkou spotřebu v reálném provozu a jedinečnou ovladatelnost

 

  • Výkonný benzínový motor 1.5 VTEC TURBO přináší jedinečnou kombinací síly a účinnosti
  • Pokročilé technologie zlepšují reakce a snižují tření a hmotnost
  • Nejnovější automatická převodovka Honda CVT přináší plynulejší pocit z jízdy

Nové CR-V využívá benzínový motor Honda o objemu 1,5 litru VTEC TURBO, který byl poprvé k vidění u nové Hondy Civic, a který byl přizpůsoben pro model CR-V, například použitím jiného turbodmychadla. Motor nabízí pozoruhodnou a špičkovou kombinaci síly, efektivity a poskytuje řadu technologií pro dosažení optimální odezvy a výkonu.

Výkon motoru VTEC TURBO má výkon 173 koní (127 kW) při 5 600 otáčkách v kombinaci s 6stupňovou manuální převodovkou (6MT) a 193 koní (142 kW) při 5 600 otáčkách pro modely vybavené automatem CVT. Maximální kroutící moment je 220 Nm (v rozmezí 1 900 až 5 000 ot./min. u 6MT) a 243 Nm  mezi 2 000 a 5000 ot./min u CVT.

Nový motor VTEC TURBO patří na špičku ve své třídě v ohleduplnosti k životnímu prostředí. Oficiální emise CO2 jsou 143 g/km pro model s 6MT a pohonem předních kol, 151 g/km pro model s 6MT a pohonem všech kol a 162 g/km pro modely vybavené CVT – ty mají pohon všech kol ve standardu. Kombinovaná spotřeba paliva je podle cyklu NEDC 6,3 l/100 km pro modely s 6MT a pohonem předních kol, 6,6l/100 km pro modely s 6MT a pohonem všech kol a 7,1l/100 km pro modely s CVT a pohonem všech kol.

Zvýšení výkonu ve srovnání s předešlým benzínovým modelem CR-V znamená, že vůz disponuje lepšími jízdními parametry a znatelně nižší spotřebou. Akcelerace z 0–100 km/h je za 9,3 vteřiny, nejvyšší rychlost 211 km/h.

Pokročilé technologie motoru VTEC TURBO optimalizují výkon a efektivitu, zlepšují reakce a snižují tření a hmotnost.

Blok motoru a kliková hřídel

Lehký, hliníkový blok se zesílenými pouzdry pro ložiška minimalizuje hmotnost, zatímco litinové vložky válců maximalizují trvanlivost. Každý klikový čep kované klikové hřídele je mikroleštěn pro snížení vnitřního tření.

Hlava motoru a ventily

Lehká hlava válců DOHC je vyrobena z tlakově odlévané hliníkové slitiny. Výfukové svody jsou integrovány do hlavy válců, takže není zapotřebí tradiční samostatné sběrné výfukové potrubí. Tichý řetěz s nízkým třením pohání dva vačkové hřídele se čtyřmi ventily a válec. Řetězový pohon nevyžaduje po dobu životnosti motoru žádnou údržbu. Pro dosažení dalšího snížení hmotnosti jsou použity nové tenkostěnné duté vačkové hřídele.

Pro snížení spotřeby paliva a emisí a zvýšení výkonu jsou výfukové ventily plněné sodíkem. Dutá komora uvnitř ventilu obsahuje sodík, který je chlazen pláštěm výfukového portu. Když vačka uzavírá ventil, sodík pomáhá chladit celý ventil. Vzhledem k tomu, že je ventil chlazen vnitřně, není zapotřebí bohatá palivová směs – to je obvykle nezbytné u přeplňovaných motorů pro chlazení výfukového ventilu. Výsledná chudší směs snižuje emise, zvyšuje úsporu paliva a podporuje vyšší výkon.

Duální variabilní časování ventilů (Dual-VTC) nezávisle a průběžně mění časování sacích a výfukových vačkových hřídelí pro optimalizované spalování v různých jízdních podmínkách.

Piston cooling and friction-reducing technology

Písty motoru pomáhají udržovat stabilní spalování a dna pístů s vybráním přispívají k lepší účinnosti. Plášť lehkých pístů pod pístními čepy má pečlivě optimalizovaný tvar, který minimalizuje vratnou sílu. Tím se omezují vibrace a zvyšuje se účinnost provozu. Písty jsou chlazeny dvěma olejovými tryskami, které míří na spodní stranu dna každého pístu. Pístní kroužky s povrchovou úpravou pomocí iontového pokovení pomáhají snižovat tření pro vyšší účinnost provozu.

Metoda plateau honování vytváří velmi hladký povrch stěn válce, a tím ještě více snižuje úroveň tření mezi písty a válci. Metoda plateau honování je dvoustupňový obráběcí postup, který využívá dvojího honování povrchu místo běžnějšího procesu jednoho honování. Tím se rovněž zvyšuje dlouhodobá odolnost motoru proti oděru.

K celkové vynikající provozní účinnosti přispívá též olej s nízkou viskozitou (0W-20), speciální dvoustupňové olejové čerpadlo, olejové těsnění s nízkým třením, speciální konstrukce pístních kroužků s nízkým odporem, rozvodový řetěz s nízkým třením a lehká kliková hřídel.

Jednospirálové turbodmychadlo s nízkou setrvačností a s elektronickou klapkou řízení obtoku

V porovnání s jinými maloobsahovými přeplňovanými motory na trhu je turbodmychadlo pro motor VTEC TURBO kompaktnější a má turbínu o malém průměru. To je zásadní pro maximální odezvu. Konstrukce skříně s jednou spirálou vytváří plnící tlak i při relativně malém otevření škrtící klapky a nízkých otáčkách. Kromě toho elektronicky ovládaná obtoková klapka výfukových plynů umožňuje přesně ovládat plnící tlak.

Optimalizovaná CVT automatická převodovka

Volitelná CVT automatická převodovka byla nově navržena pro spojení s nejnovějšími motory Honda VTEC TURBO. Je vybavena dvojitým tlumičem turbíny u hydrodynamického měniče, který zlepšuje chování, ovladatelnost a pomáhá k hladšímu zrychlení.

Ve srovnání s běžnými systémy CVT, které se často projevují pocitem zrychlení jako na „gumovém pásu“, chová se nejnovější převodovka Honda CVT úplně odlišně, a to více přímě – podobně jako běžné převodovky se stupňovitým poměrem, což má za následek lineárnější odezvu. Odezva převodovky CVT byla koncipována tak, aby měla podobné chování, jako dvojspojkové převodovky.

Převodovka CVT společnosti Honda nabízí dva přídavné programy, které přináší vylepšení bezpečnosti a jízdních vlastností.

Early Downshift During Braking (EDDB) používá motor, aby pomohl řidiči při brždění. Když systém rozpozná zpomalování, jízdu z kopce nebo zatáčku iniciovanou brzdným systémem, EDDB automaticky zvýší rychlost motoru pro brždění motoru. To poté umožňuje rychlou opětovnou akceleraci po zpomalení nebo rychlou akceleraci za zatáčkou.

Program Fast Off měří rychlost uvolnění pedálu akcelerátoru řidičem. Pokud řidič uvolní pedál rychle, program udržuje otáčky motoru pro brzdění motorem. Tento systém byl důkladně testován pro evropské víceproudové rychlostní silnice. Program Fast Off například rozpozná, když je řidič připraven předjet vozidlo vpředu, ale nemůže tento manévr provést, protože se ve vedlejším pruhu právě nachází jiné vozidlo. Když řidič rychle uvolní pedál akcelerátoru, aby nechal vozidlo ve vedlejším pruhu předjet, program Fast Off bude udržovat vysoké otáčky motoru, aby byl připraven dokončit předjíždění.

 

  1. Nejpropracovanější podvozek CR-V v historii přináší strhující dynamiku a jedinečné jízdní pohodlí

 

  • Podvozek je ještě lehčí a tužší než kdykoli dříve a umožňuje pokročilé ladění dynamických vlastností
  • Karosérie využívá k zajištění tuhosti a odolnosti proti nárazu ultra-vysoko-pevnostní oceli nové generace
  • Inovativní technika v konstrukci přináší větší pevnost a nižší úroveň hluku, vibrací a otřesů
  • Zbrusu nové zavěšení zaručuje pohodlnou a zároveň zábavnou jízdu
  • Špičkové provedení interiéru s využitím technologií pro snižování hluku

Zcela nový model Honda CR-V vychází z nejnovějších konstrukcí podvozků značky Honda, který je nejpropracovanějším dosud vyrobeným podvozkem pro CR-V a je zárukou toho, že vůz bude přinášet podmanivý zážitek z jízdy a zároveň jedinečné pohodlí.

Lehká a pevná konstrukce se vyznačuje nízkým těžištěm, propracovaným systémem zavěšení předních i zadních kol, novými technologiemi ovládání a také novým systémem řízení s variabilním převodovým poměrem. Nejnovější technologie značky Honda pro pohon všech kol označovaná jako „Real Time AWD with Intelligent Control System™“ spolu s vyšší světlou výškou dodává modelu CR-V schopnost jízdy v každém terénu.

Nová konstrukce karoserie využívající lehké a vysoce pevné materiály považované za jedny z nejmodernějších v automobilovém průmyslu poskytuje nízké těžiště a vysokou tuhost karosérie. Honda úzce spolupracovala s dodavatelem nové generace ultra-vysoko-pevnostní oceli na dílech vyrobených technologií Hot-stamping, která zvyšuje pevnost a snižuje celkovou hmotnost rámu karoserie. Použití této ultra-vysoko-pevnostní oceli vyrobené metodou Hot-stamping se u modelu CR-V oproti předchozí verzi zvýšilo z 0 % na téměř 9 %. Kombinované použití vysokopevnostní oceli s mezí kluzu 780, 980 a 1500 MPa činí u nového vozu CR-V 36 %, kdežto u předchozího modelu to bylo 9 %.

Nová moderní samonosná karoserie
Nová podvozková platforma modelu CR-V využívá špičkové materiály a sofistikované konstrukční postupy, jež přispívají k vytvoření podvozku, který je lehčí než podvozek předchozí generace CR-V a u něhož je o 25 % vyšší torzní pevnost. Právě pevnost samonosné konstrukce značnou měrou přispívá k pozoruhodným parametrům vozu v oblasti hluku, vibrací a otřesů.

V procesu montáže karoserie byla zavedena nová moderní a vysoce efektivní spojovací technologie. Nejprve je sestaven kompletní vnitřní rám, poté vnější rám a nakonec spoje. Tento postup se odlišuje od tradičního postupu výroby karoserie, při kterém se nejdříve montuje vnější rám, poté vnitřní rám a spoje. Tato nová výrobní technologie zásadně přispívá k celkové tuhosti karoserie.

V nejdůležitějších místech skeletu jsou bodové sváry vzdáleny pouhých 20 mm od sebe na rozdíl od běžně používané vzdálenosti 40 a 45 mm. Toto uspořádání také přispívá ke zvýšené tuhosti a odolnosti.

Výsledkem těchto konstrukčních, technických a výrobních novinek je 35 % zvýšení celkové ohybové tuhosti karoserie v porovnání s předchozí generací modelu CR-V, a 25 % zvýšení torzní tuhosti. To také přináší větší možnosti, jak vyladit zavěšení pro vynikající jízdu a ovládání, a pomáhá zajistit dodržení Evropských standardů kvality .

Atraktivní dynamika a jedinečné pohodlí

Zcela nový systém zavěšení a zvýšení tuhosti karoserie přispívají k tomu nejvíce podmanivému a zábavnému zážitku z jízdy, jaký jste kdy u modelu CR-V zažili. Jízdní komfort se oproti předchozím modelům zvýšil díky mechanickému uspořádání a integraci moderních technologií zaručujících lepší splnění předepsaných parametrů.

Díky širšímu karosérii a delšímu rozvoru se zlepšila stabilita, k níž navíc přispívá také kombinace větších kol i pneumatik. I přes zvýšení světlé výšky o 35 mm je těžiště nového modelu CR-V stejně nízko jako u jeho předchůdce.

Pokročilá podvozková platforma představuje optimalizovaný základ pro nejdynamičtěji zaměřené CR-V v historii. Tým konstruktérů se snažil vytvořit vysoce agilní SUV s lineární reakcí, na základě konceptu „jeden pohyb, jeden vstup“, přičemž se zaměřil na předvídatelnost a okamžitost dynamických reakcí.

Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson a spodním příčným ramenem zajišťuje vysokou příčnou tuhost lineárního ovládání a optimální podélnou poddajnost pro optimální jízdní komfort. Dvoupastorkový elektrický hřebenový posilovač řízení s variabilním převodem, který se objevuje také u nejnovějšího modelu Honda Civic, byl speciálně vyladěn pro model CR-V a pro evropské trhy. Systém řízení s dvojitým pastorkovým posilovačem poskytuje mimořádnou zpětnou vazbu s okamžitou reakcí, která zlepšuje linearitu, hladkost a přesnost jízdy.

Přenášení vibrací na volant je minimalizováno zvýšením průměru sloupku řízení na 30 mm – tj. o 36 % větší než u předchozího modelu CR-V – a umístěním lehkého motoru posilovače řízení na dvoupastorkový hřeben, nikoli tradičně na sloupek řízení. Zlepšila se nízkorychlostní ovladatelnost, s 26% redukcí rozsahu od jednoho dorazu k druhému až na 2,3 otáčky.

Zcela nové zadní víceprvkové zavěšení zajišťuje zvýšenou geometrickou stabilitu pro předvídatelnou jízdu při vysokých rychlostech, vynikající jízdní pohodlí a lineárnější ovládání ve spojení s vyladěním systému VSA. Tuhý zadní stabilizátor snižuje náklon vozidla v zatáčkách, zatímco nové pružné uložení pomocného rámu zajišťuje lepší odhlučnění oproti předchozímu modelu.

Vpředu i vzadu je instalováno hydraulické uložení podvozkových komponent, které se obvykle používají jen u vozidel luxusních tříd, poskytuje mimořádné odpružení při jízdě a také zvýšenou izolaci vibrací podvozku.

Všechna čtyři kola jsou vybavena většími brzdami oproti předchozímu modelu CR-V, s disky 296 mm na předních kolech a 300 mm na zadních kolech. Brzdy jsou dále vylepšeny přidáním elektrického posilovače brzd (EBB), který zajišťuje špičkový brzdný výkon i pocit.  Systém EBB kalibruje brzdný výkon na rychlost vozidla a působení řidiče a dokáže v každé situaci při brzdění vytvořit silný hydraulický tlak rychleji a s menším působením na pedál v porovnání s konvenčními systémy.

 

Systém Agile Handling Assist (AHA)

Vůz CR-V je poprvé vybaven systémem aktivního brzdění (Agile Handling Assist – AHA) firmy Honda. Elektronický stabilizační systém byl speciálně přizpůsoben evropskému trhu tak, aby odrážel typický stav povrchu vozovek a styly řízení. Poskytuje mírnou a diskrétní pomoc pro zvýšení bezpečnosti a plynulejší a předvídatelnější chování vozu při nízké a vysoké rychlosti při mírných i prudkých zásazích do řízení.

 

Špičkové vylepšení interiéru

Zcela nová karosérie přispívá k mimořádné tichosti a vylepšení interiéru. Mimořádný systém snížení hluku, vibrací a otřesů je výsledkem minimalizace tvorby hluku a vibrací a jejich šíření strukturou karoserie a použití důkladného odhlučnění a odizolování.

Minimalizaci hluku od motoru napomáhá první použití systému aktivního rušení hluku (ANC) u modelu CR-V, který je součástí základní výbavy. Systém ANC má za úkol snižovat nízkofrekvenční hluk v interiéru. Využívá dva mikrofony v kabině k monitorování hluků z motoru a dokáže vytvořit precizně načasovanou „zpětnou fázi“ audio signálů, která tyto hluky eliminuje. Systém je spuštěn vždy, když je auto v chodu, bez ohledu na to, zda je audio systém zapnut, či nikoli.

Hluk z motoru se dále zmírňuje pomocí speciálních předních, bočních a zadních izolačních panelů v motorovém prostoru, izolačním krytem motoru, spodním krytem motoru a speciálním izolačním materiálem uvnitř palubní desky. Další vrstvu izolace kabiny od hluku zvenčí představuje koberec, který je vystřižen z jediného kusu.

Strategicky rozmístěná těsnění kapoty a také akustické příčky uvnitř sloupků A-, B- a C- a zapuštěné čelní sklo přispívají k celkové tichosti v kabině. Příčky v nosnících snižují přenos hluku z prostoru podlahy do kabiny, zatímco trojité dveřní těsnění profilované po celém obvodu (360 °) snižuje hluk větru a zlepšuje celkovou izolaci. Každé boční okno je rovněž vybaveno těsnicími bloky ve spodním předním a zadním rohu, které vyplňují mezery mezi karoserií a sklem a ještě více eliminují vnikání hluku do kabiny.

Velké panely karoserie jsou tvarovány počítačem (pomocí technologie CAE) s cílem omezit dunivý hluk. Akustické tlumiče a izolační panely v podbězích předních i zadních kol a také na podlaze kabiny i zavazadlového prostoru ještě více snižují hluk a vibrace z vozovky.

  1. Modernizované technologie zlepšují efektivitu pohonu všech kol v běžném provozu a také vylepšují výkon v terénu

 

  • Vyšší světlá výška v porovnání s předchozím modelem
  • Nejnovější verze softwaru systému AWD firmy Honda zlepšuje dynamické vlastnosti při jízdě v terénu i zatáčení
  • Když není nutné přenášet točivý moment na zadní nápravu, systém AWD se z důvodu úspornosti odpojí

Schopnost jízdy v terénu je u modelu CR-V vylepšena již od samotného návrhu platformy. Tento model se oproti svému předchůdci vyznačuje vyšší světlou výškou, aniž by u něj došlo ke zvýšení těžiště.

Světlá výška pod vozem se zvýšila na 191 mm u modelů s pohonem přední nápravy a na 201 mm u modelů s pohonem všech kol. To v obou případech znamená o 35 mm vyšší světlou výšku než u předchozího modelu CR-V. Zvýšení světlé výšky bylo zčásti umožněno větším průměrem kol a pneumatik, díky nimž vůz navíc získává muskulárnější postoj.

Nejnovější technologie značky Honda pro pohon všech kol označovaná jako „Real Time AWD with Intelligent Control System™“ je optimalizována tak, aby zajišťovala optimální spotřebu paliva a ovladatelnost vozu. Tento systém poskytuje podporu pohonu přední nápravy pro plynulou a úspornou jízdu i v běžných každodenních podmínkách, tím že připojí pohon zadních kol např. že při rozjezdu z místa,

 Systém pohonu všech kol využívá vícelamelovou spojku spojující kardanový hřídel se zadním diferenciálem, kterou ovládá hydraulické čerpadlo poháněné elektromotorem. Nízká hmotnost a konstrukce s minimalizací spotřeby paliva  zajišťuje optimální rovnováhu mezi výkonem, zvýšenými schopnostmi a bezpečností na silnici i v terénu, bez přidávání další zbytečné hmotnosti do hnacího ústrojí. Pokud není požadován přenos točivého momentu na zadní kola, jako např. při plynulé jízdě ve vysoké rychlosti, dochází k odpojení kardanového hřídele od zadních kol, aby se snížily mechanické ztráty.

Aktualizace softwaru AWD umožnila odeslat v případě potřeby až 60 % točivého momentu na zadní kola, a také zvýšila celkový točivý moment v celém systému o 10 % na 550 Nm. Výsledkem je lepší výkon při nízké trakci a také lepší reakce vozu a zvýšení výkonu při jízdě do kopce.

Byla přepracována kalibrace softwaru a nový systém AWD nyní díky informacím ze snímačů stáčivé rychlosti a řízení přináší také dynamičtější zatáčení díky lineární odezvě ovládacích prvků.

 

  1. Špičkové využití prostoru v dosud největší kabině vozu CR-V

 

  • Díky delšímu rozvoru i širšímu karosérii je interiér výrazně prostornější
  • Více prostoru pro všechny pasažéry a navíc je poprvé k dispozici sedmimístná verze
  • Špičková kapacita zavazadlového prostoru a dosud největší vstupní prostor
  • Moderní praktické prvky, včetně funkce sklopení sedadel jediným pohybem a bezdotykové elektrické otevírání zadních dveří

Nový model Honda CR-V zvedá laťku z hlediska kvality, propracovanosti a univerzálnosti interiéru a nepatrně větší rozměry exteriéru než jeho předchůdce, přinášení výrazné zvětšení prostoru v interiéru.

Všichni cestující mají k dispozici dostatek prostoru díky širšímu karosérii a delšímu rozvoru vozu, který činí 2 660 mm, což je o 40 mm více oproti předchozímu modelu. Díky tomu bylo možno o 50 mm zvětšit vzdálenost mezi první a druhou řadou sedadel. Řidič i spolujezdec si mohou užívat o 5 mm vyšší prostor nad hlavou a o 16 mm širší prostor v porovnání s předchozí generací CR-V. Navíc díky tenčí a plošší palivové nádrži umístěné před zadními koly vzniká navíc 50 mm prostor na nohy pro cestující v druhé řadě sedadel.

Opěradla předních sedadel jsou tvarovány tak, aby poskytovaly optimální pohodlí pro řidiče i spolujezdce, a současně jsou co možná nejtenčí, aby se rozšířil prostor na nohy pro cestující v druhé řadě.

Přední sedadla jsou vybavena funkcí elektronického nastavení bederní opěrky ve 4 směrech s možností úpravy o 80 mm na výšku a o 35 mm na šířku. K dispozici je také energeticky úsporné rychlé vyhřívání sedadel s vyhřívanými sedáky pro cestující vpředu i vzadu a s vyhřívanými opěrkami zad pro řidiče a spolujezdce.

Honda vůbec poprvé u modelu CR-V přichází s možností přepravy sedmi cestujících s mimořádně velkým prostorem na nohy ve třetí řadě sedadel pro pohodlí cestujících při dlouhých cestách.  Široké otevírání dveří a integrované kliky na vnitřní straně dveří umožňují snadné nastupování a vystupování. Zadní sedadla se dají posunout dopředu až o 150 mm, čímž se zvětšuje prostor pro nastupování.

Kapacita zavazadlového prostoru je v dané třídě mimořádná a představuje vůbec největší úložný prostor v historii modelu CR-V. Zvětšená výška o 160 mm a maximální délka nákladu 1 830 mm – což představuje prodloužení o 250 mm oproti předchozímu modelu (1 800 mm u 7místné verze) – umožňuje převážet horské kolo s rámem 19,5 palců.

Nová technologie jednoduchého sklápění dělených sedadel (v poměru 60:40), umožňuje rychlejší a snadnější nakládání, při převážení většího nákladu poskytuje zcela rovnou plochu. Jednotlivé sekce sedadel ve druhé řadě lze sklopit jednou rukou; základna se spustí na podlahu a opěradlo se složí na ni. Opěradlo sedadel je také možno vrátit do původní polohy jednou rukou.

Díky celé řadě inteligentních funkcí je model CR-V univerzálnější než kdy dříve. Podlaha úložného prostoru (s nosností až 100 kg) má dvě polohy, takže umožňuje více konfigurací – v horní poloze vznikne zcela rovná zavazadlového prostoru pro snadnější nakládání většího nákladu, nebo větší prostor pro vyšší předměty ve spodní poloze

Jednou z nejoceňovanějších novinek, která je dostupná u vyšších specifikací, je bezdotykové elektrické otevírání zadních dveří s možností nastavení výšky otevření. Majitel si může nastavit výšku otevření zadních dveří modelu CR-V na požadovanou hodnotu v závislosti na volném prostoru kolem vozu, což je užitečné zejména ve stísněném prostoru s nízkými stropy nebo v situaci, kdy je auto zaparkováno zadní částí blízko u stěny. Funkce „Stop-and-hold“ umožňuje zastavit otevírání zadních dveří v kterékoli požadované poloze, což poskytuje okamžitou kontrolu výšky otevření (při otevření nad hodnotu 1 185 mm), bez nutnosti programovat nastavení.

Nová centrální konzola se třemi režimy se dokáže přizpůsobit celé řadě různých požadavků. V režimu „Console tray“ (odkládací pult) se na ni vejde chytrý telefon s displejem 5,5 palce. Tento pult je možno vysouvat dopředu či dozadu nebo prakticky složit s možností tří různých konfigurací úložného prostoru. Při vysunutí dopředu pult na mobilní telefon zakrývá hlavní úložnou přihrádku pro její lepší bezpečnost a ochranu soukromí. Při zasunutí dozadu pult umožňuje oddělené uložení menších předmětů a zároveň otevírá přístup do úložné přihrádky pod ním. Když se pult zcela složí, je úložná přihrádka dostatečně velká na to, aby se do ní vešla kabelka nebo notebook.

Čtyři nabíjecí USB porty v kabině umožňují připojení několika zařízení, jako jsou telefony, tablety a další osobní elektronika. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici nabíjecí 1,5ampérové and 1,0ampérové USB porty a na zadní straně středové konzoly jsou další dva vysokokapacitní nabíjecí 2,5ampérové USB porty pro cestující v druhé řadě.

Cestující mohou v kabině využít také mimořádně velký úložný prostor dveřních kapes – o 48 % delší vpředu a o 63 % delší vzadu – díky posunutí reproduktorů nahoru na dveřním panelu v porovnání s předchozími modely CR-V.

 

  1. Maximální bezpečnost a systém Honda Sensing™ součástí standardní výbavy

 

  • Vůz Honda CR-V je nyní bezpečnější díky nové konstrukci karoserie a vylepšeným technologiím bezpečnosti
  • Tužší, pevnější a s omezeným průnikem do kabiny v případě kolize
  • Honda Sensing™ je ucelený systém technologií aktivní bezpečnosti
  • Očekává se nejvyšší hodnocení v testech Euro NCAP

Nejnovější model Honda CR-V byl zkonstruován tak, aby patřil mezi leadery v oblasti bezpečnosti. Očekává se, že špičková tuhost a pevnost karoserie, které jsou úspěchem konstruktérského týmu, společně s komplexním balíčkem aktivních bezpečnostních technologií pomohou novému modelu získat nejvyšší hodnocení v nejnovějších a nejpřísnějších testech Euro NCAP.

V souladu s filozofií společnosti Honda „Bezpečnost pro každého“ jsou všechny verze nového modelu CR-V vybaveny stejnými systémy pasivní a aktivní bezpečnosti.

Výjimečně pevná a tuhá karosérie poskytuje základ pro výjimečnou bezpečnost podle koncepce „bezpečnost proti kolizím ve všech směrech“. Konstrukce zahrnuje exkluzivní strukturu karoserie nové generace Honda ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), která zajišťuje díky propojení několika konstrukčních celků rovnoměrnější distribuci nárazové energie. Toto konstrukční řešení pomáhá v případě nárazu omezovat síly přenášené do prostoru pro cestující a poskytuje vynikající odolnost proti čelnímu, bočnímu a zadnímu nárazu.

V případě kolize pomáhá chránit cestující šest airbagů, v rámci nichž jsou využity technologie i-SRS Airbag a i-Side Airbag.

Prvky pasivní bezpečnosti nového modelu CR-V jsou doplněny systémem technologií aktivní bezpečnosti a podpory řidiče Honda Sensing™, který je v případě značky Honda poprvé nainstalován u všech verzí modelu CR-V. Honda Sensing™ patří mezi nejucelenější systémy bezpečnostních technologií ve své třídě. Využívá kombinaci informací z radaru, z kamery a navíc z celé řady moderních snímačů, varuje řidiče a pomáhá mu v potenciálně nebezpečných situacích.

Systém Honda Sensing™ obsahuje následující aktivní technologie zabezpečení:

  • Systém pro zmírnění následků nehody: pomáhá zastavit vůz, pokud systém vyhodnotí, že je nevyhnutelná kolize s vozidlem jedoucím vpředu. Zazní akustický výstražný signál a v případě nutnosti systém automaticky brzdí.
  • Varování před čelní srážkou: sleduje vozovku před vozem, varuje řidiče před možnou kolizí a vizuálně a zvukově upozorňuje řidiče, aby zabránil kolizi.
  • Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu: aktivuje se, když vůz opouští aktuální jízdní pruh bez zapnutí směrových světel, a upozorní řidiče, aby provedl příslušné opatření.
  • Zabránění sjetí z vozovky: na základě dat z kamery na čelním skle sleduje, zda vůz nevyjíždí ze svého jízdního pruhu. Využívá elektrický posilovač řízení, který mírnými úpravami udržuje vůz v jízdním pruhu. V některých situacích může rovněž brzdit. Když systém zjistí, že řidič znovu získal kontrolu, automaticky se vypne.
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu: pomáhá udržovat vůz uprostřed aktuálního jízdního pruhu tím, že jednoobjektivovou kamerou detekuje vodorovné dopravní značení a provádí malé úpravy řízení tak, aby se vůz nacházel uvnitř bílých pruhů.
  • Adaptivní tempomat: umožňuje řidiči nastavit požadovanou rychlost a odstup od vozidla jedoucího vpředu. Díky tomu lze tempomat používat v lehkém provozu nekonstantní rychlostí.
  • Rozpoznávání dopravních značek: sleduje a automaticky rozpoznává dopravní značky a zobrazuje je na DII štítu přístrojů.
  • Inteligentní rychlostní asistent: kombinuje automatický rychlostní limit nastavený řidičem s rozpoznáváním dopravních značek a automaticky upravuje rychlost vozu podle poslední dopravní značky
  • Inteligentní adaptivní tempomat: novátorská technologie, která měla premiéru u modelu Honda CR-V 2015. i-ACC předvídá a automaticky reaguje na přejíždění ostatních vozidel do jízdních pruhů na víceproudových rychlostních silnicích. Pomocí kamery a radaru detekuje polohu ostatních vozidel na silnici a pomocí algoritmu – který byl vyvinut na základě vyčerpávajícího průzkumu na evropských silnicích – předvídá pravděpodobnost změn směru jízdy vozidel jedoucích v sousedních jízdních pruzích. To umožňuje novému modelu CR-V pro bezpečnou a pohodlnou cestu automaticky upravovat vlastní rychlost předtím, než jiná vozidla začnou přejíždět.

Mezi další bezpečnostní technologie nového modelu CR-V patří:

  • Detekce objektů v mrtvém úhlu: využívá radarovou technologii k automatickému detekování vozidel v mrtvém úhlu a upozorňuje řidiče výstražným symbolem na vnějším zrcátku
  • Asistent při couvání z parkovacího místa: využívá radarové senzory na zadní straně k varování řidiče před blížícími se vozidly při couvání
  • Širokoúhlá parkovací kamera: umožňuje řidiči úplný výhled a díky tomu bezstarostné couvání; normální zobrazení 130 °, široké zobrazení 180 ° a zobrazení na výšku

Do standardního vybavení patří rovněž stabilizační systém vozidla (Vehicle Stability Assist, VSA®) s řízením trakce, který umožňuje zachovávat kontrolu nad vozem při zrychlování, brzdění a zatáčení, a systém nepřímého sledování tlaku v pneumatikách (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS).

 

  1. Technické údaje
  • Veškeré technické údaje jsou předběžné a jejich změna je vyhrazena
  • Veškeré údaje o spotřebě a CO2 závisí na konečné homologaci

 

Karosérie a podvozek

 Pětidveřové SUV se samonosnou karosérií ve variantě v pěti- nebo sedmi-místném provedení. 1,5litrový motor VTEC TURBO s výběrem ze dvou typů převodovky a volbou pohonu přední nápravy nebo pohonu obou náprav.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

 

MOTOR 1,5litrový motor VTEC TURBO (6MT) 1,5litrový motor VTEC TURBO (CVT)
4 ventily/válec 4 ventily/válec
Vrtání x zdvih mm 73,0 x 89,5
Zdvihový objem cm3 1 498
Kompresní poměr 10,3
Maximální výkon (motoru) kW / k FWD: 127 kW / 173 k AWD: 142 kW / 193 k
AWD: 127 kW / 173 k
/ ot./min. 5600 ot./min.
Maximální točivý moment (motoru) Nm FWD: 220 Nm AWD: 243 Nm
AWD: 220 Nm
/ ot./min. 1900-5000 ot./min. (6MT) 2000-5000 ot./min. (CVT)
Typ paliva Bezolovnatý 95 Bezolovnatý 95

 

HNACÍ ÚSTROJÍ 1,5litrový motor VTEC TURBO (6MT) FWD 1,5litrový motor VTEC TURBO (6MT) AWD 1,5litrový motor VTEC TURBO (CVT)
Převodové poměry rychlostních stupňů 1. 3,642 3,642
2. 2,08 2,08
3. 1,361 1,361
4. 1,023 1,023
5. 0,829 0,829
6. 0,686 0,686
Jízda dopředu 0,405 – 2,645
Zpátečka 3,673 3,583 1,264-1,857
Převodový poměr koncového převodu 4,705 4,764  5,362

 

ZAVĚŠENÍ KOL  
Vpředu Vzpěra MacPherson
Vzadu Víceprvkové zavěšení

 

ŘÍZENÍ
Typ Dvoupastorkový hřebenový elektrický posilovač řízení
Otočení volantem (mezi dorazy) 2,34
Stopový poloměr otáčení (kola) 11,0
Obrysový poloměr otáčení (karoserie) 11,9

 

BRZDY  
Vpředu Kotoučové vzduchem chlazené
Vzadu Plné kotoučové

 

ROZMĚRY, HMOTNOSTI, OBJEMY  
Celková délka mm 4 600
Celková šířka (včetně dveřních zrcátek) mm 2 117,2
Celková výška mm FWD: 1 679 / AWD: 1 689
Rozvor kol mm FWD: 2 662 / AWD: 2 663
Světlá výška mm FWD: 191 mm
AWD: 201 mm
Objem zavazadlového prostoru (metoda VDA) litrů 5místný vůz se sklopenými zadními sedadly: 1 756 (1 638 s panoramatickou střechou)
(se sklopenými sedadly po hranu oken) 7místný vůz se sklopenou 2. a 3. řadou: BUDE UPŘESNĚNO
7dveřový vůz se sklopenou 3. řadou: 472
Objem zavazadlového prostoru (metoda VDA) litrů 5místný vůz se sklopenými zadními sedadly: 1 123
(se sklopenými sedadly po střechu) 7místný vůz se sklopenou 2. a 3. řadou: BUDE UPŘESNĚNO
7místný vůz se sklopenou 3. řadou: BUDE UPŘESNĚNO
Objem zavazadlového prostoru (metoda VDA; všechna sedadla zvednutá) litrů 5místný vůz: 561
7místný vůz: 150
Pohotovostní hmotnost kg FWD: 1 501 – 1 523 kg AWD: 1 598 – 1 667 kg (5místný)

 

1665-1705 (7místný)

AWD: 1573 – 1642 kg (5místný)

 

1640-1680 kg (7místný)

Maximální povolená hmotnost kg FWD: 2 150 kg AWD: 2 350kg
AWD: 2150 kg (5místný)

2350 kg (7místný)

Maximální hmotnost brzděného přívěsu kg FWD: 2 000 kg AWD: 1 500kg
AWD: 2 000 kg (5místný) 1800 kg (7místný)
Maximální hmotnost nebrzděného přívěsu kg FWD: 600 kg AWD: 600kg
AWD: 600 kg
Objem palivové nádrže litrů 57 litrů

 

Kola a pneumatiky
Kola 17 x 7,5 J AW (FWD)

18 x 7,5 J AW (FWD/AWD)

19 x 7,5 J AW (AWD)

18 x 7,5 J AW

19 x 7,5 J AW

Pneumatiky 225/65 R17 (FWD) 225/60 R18
225/60 R18 (FWD/AWD)

235/55 R19 (AWD)

235/55 R19

 

VÝKON
Maximální rychlost (km/h) FWD: 211 km/h AWD: 200 km/h
AWD: 208 km/h
Zrychlení 0-100 km/h FWD: 9,2 -9,3 s

AWD: 9,2 -9,8 s

AWD: 10,0 s

 

EMISE CO2 A SPOTŘEBA PALIVA 1,5litrový motor VTEC TURBO (6MT) 1,5litrový motor VTEC TURBO (CVT)
Cyklus NEDC
Emise CO2 ve městě g/km FWD: 169 g/km AWD: 197 g/km
AWD: 175 g/km
Emise CO2 mimo město g/km FWD: 128 g/km AWD: 141 g/km
AWD: 137 g/km
Kombinované emise CO2 g/km FWD: 143 g/km AWD: 162 g/km
AWD: 151 g/km
Spotřeba paliva ve městě l/100 km (mpg) FWD: 7,4 l/100 km (38,2 mpg) AWD: 8,6 l/100 km (32,8 mpg)
AWD: 7,6 l/100 km (37,16 mpg)
Spotřeba paliva mimo město l/100 km (mpg) FWD: 5,6 l/100km (50,4 mpg) AWD: 6,2 l/100 km (45,6 mpg)
AWD: 6,0 l/100km (37,16 mpg)
Kombinovaná spotřeba paliva l/100 km (mpg) FWD: 6,3 l/100 km (44,8 mpg) AWD: 7,1 l/100 km (39,8 mpg)
AWD: 6,6 l/100 km (42,8 mpg)

 

 

55 komentářů: „Honda CR-V 2019: kompletní informace

    • Opravdu. CR-V 4G má vpředu 282 mm a vzadu 282 mm, některé verze 304.5 mm (asi ropák). 😉

      • Ta 4G je ale hnůj… 😀

  • Neví někdo, jestli u nového CR-V bude filtr pevných částic?

    • Pokud vím, tak od září je to pro všechna nová auta povinné, takže ano.

      • No, povinné to určitě není, jen je potřeba od září splnit nové emisní normy… Některá auta to zvládnou s filtrem, některá bez…

        • Nejsem si úplně jistý, jestli to u nově homologovaných modelů náhodou neplatí plošně. Ale každý motor, který trochu jede, filtr bude mít. 😉 Vzhledem k tomu, že ho má Civic 1.5T 2019, tak CR-V zcela jistě také.

          • Opravdu je to jen o těch číslech, kterých se dá dosáhnout různými způsoby. Jedna možnost je vykuchat přímovstřik, na portvstřik se ty čísla nevztahují(ani neměří). Druhá je filtr a třetí rychlejší odpařování aka menší kapky aka vyšší vstřikovací tlak.

          • to Vort: Když vykucháš filtr, tak si zvedneš spotřebu o 1-2L/100km…

          • OK, díky za upřesnění, oni to novináři prezentují většinou jinak. 🙁
            Jasně, ale každé z těch řešení má zase své nevýhody. Nepřímovstřik spotřebu, vyšší tlak zase kultivovanost. A pokud uděláš motor, který umí trošku vymést pavouky z výfuku, bez filtru se neobejdeš.

          • Japan Cars: Ona kultivovanost je vlastně jen schopnost rozdělit stejné množství paliva na více dávek, na což pochopitelně třeba rychlejší vstřikovače – takže drahý pieza a k nim řídící jednotka která se kalibruje na každej vstřikovač sólo. To celý je drahý nejen produkčně, ale i vývojově, navíc vývoj je hrozivě pomalý – mimojiné i protože japonský dodavatel systému nevěří svým dodavatelům mimo japonsko ani nos mezi očima, dokud si všechno sám velmi detailně neověří. Navíc výrobce většinou rád osadí filtr částic, více v druhé části komentáře.
            2bep: Koncovému zákazníkovi pochopitelně svévolnou modifikaci klíčových částí emisního systému vozu nedoporučuji, ano je to nelegální, ale hlavně si tak zadělá na spoustu dalších technických problémů. Pokud se výrobce rozhoduje mezi osazením filtru nebo jiným řešením, na reálnou spotřebu by toto rozhodnutí při zachování veškeré mechaniky před eventuálním filtrem nemělo mít vliv. Nicméně NEDC měří spotřebu dopočtením z emisí CO2, tedy čiste teoreticky pokud na takový test přijedeš se spalovacím autem, které má v kufru nádrž na vodík, můžeš odjet s plaketkou bezemisního vozu. To je důvod proč se dělají auta na CNG, nejen že koncový zákazník neplatí spotřební daň, navíc je to (po vodíku) palivo s největším počtem ostatních spalitelných atomů na jeden atom uhlíku. A teď ten trik s filtrem pevných částic, když část potenciálního CO2 zůstane jako Cx, chytne se ve filtru a pro spotřebu jakoby nebyl. Jinými slovy při detekování měřícího ciklu (jde to i inteligentněji, než nám ukázalo WV) můžeme nechat motor s filtrem záměrně kouřit, na čistotě emisí se to nijak neprojeví protože máme filtr, reálnou spotřebu to zvedne, ale tu papírovou sníží.

          • to Vort: Koukám, že v hlavě bylo něco jiného, než co jsem ve finále napsal 🙂
            Místo filtru jsem chtěl napsat přímovstřik. Díky jeho osazení mají Hondí i jiné benzíny nízkou spotřebu i emise CO2. Bohužel z nich kvůli tomu začali lézt jiné hnujdy 🙁
            Osobně plánuju koupi 1,5T ve faceliftovaném Civicovi a spíš než existence přímovstřiku a tudíž filtru mě tam štve trable s benzínem v oleji… No dávám Hondě 2-3 roky na vyřešení 🙂

            Zvědavý jsem taky na to, jak se s tím vypořádá Mazda v benzínech Skyactive II, zatím v trojce snad jen stačilo poladit vstřikování.

        • Toyota třeba u benzínů v Evropě filtry nebude používat, protože kombinuje přímé a nepřímé vstřikování. Zkusím dohledat zdroj a pošlu.

  • Len ci tych priskrtenych 128kW na tak velke auto (v slusnej vybave cca 1580kg) nebude malo, hlavne ak bude nalozene aj rodinou a batozinou 🙂 . No oturbena mala 1.5T bude makat ako vcelicka, len ci nebude z tek oturbenej nadprace az prilis smadna.
    Acci 2.4 exe ma samo o sebe 1620kg a nie vzdy mam dojem, ze tych 201 koni vobec zije :-). Pri dovolenke , tie kone pod kapotou dovolenkuju asi aj s nami 🙂

    • Covece, u toho accorda mam obcas taky takovy pocit. Obcas se koukam jestli nemam zatazenou rucni brzdu 🙂
      Ale jinak u CRV bych se ani tak nebal tech kw, jako spise nm. 127 kw zni docela ok. Jenze u SUV me prijde trochu malo tech 220nm. Aspon v porovnani se starym dieslem, ktery mel 103/340 (kw/nm).

      • bnx – zrovna o tom píšu – K24 je prostě sportovní motor, je dělaný na vytáčení. Pocit z 1.5T je úplně jiný. 🙂

      • Srovnání s dieselem je trošku nefér, na to si počkej s hybridem. Jestli to bude technika Accordu, bude mít kolem 210 koní a 315 Nm. 😉

    • Už jsi zvyklý na určitý standard, máš to nejlepší, co Honda doposud v běžných produkčních autech nabízela. Teď si představ, že realitou dosavadního majitele benzinového CR-V je 155 koní a 192 Nm. 😉 Mojí realitou třeba 140 k a 174 Nm. A když to naložím, opravdu to nejede. U CR-V už je těch 20 Nm při stejném zatížení navíc docela dost poznat. S 1.5 T máš dalších 30 Nm k dobru, to je pořádný rozdíl. Navíc ve škále 2-5k/min, zatímco u R20 je to víceméně bodový vrchol. A to má 1.5T podle všech dyno testů v reálu ještě cca +10 k a 20 Nm oproti údajům výrobce. Výkon neřeším, protože na maximum se při běžné jízdě, zvlášť když jedeš plně naložený, moc často nedostaneš.
      A s tím souvisí i tvůj pocit, že ti nějaké koně pochcípaly. Máš 201 koní v 7000 otáčkách, jak často tam jsi? 1.5 Turbo vrcholí už v 5600 a na tyhle otáčky se přece jen už dostaneš častěji. To samé platí o točivém momentu. K24 sice má docela plochou křivku, co si pamatuji, ale vrchol je tak jako tak až ve 4300, ne ve 2000. Takže tobě to do těch 4000 otáček pojede subjektivně i objektivně hůř, než 1.5 Turbo. Pak už by to mělo být lepší, ale tam se při jízdě s rodinou prostě moc často nepodíváš.
      Testy akcelerace v USA ukazují, že Civic 1.5 je rychlejší, než Civic Si (K24) minulé generace. Takže odhaduji, že CR-V pojede při běžném stylu jízdy v nízkých a středních otáčkách o něco lépe, než tvůj Accord, je o pár kilo lehčí, ale zase má větší odpor vzduchu. Jestli to pro tebe znamená, že pojede stejně špatně, tak to je samozřejmě nepříjemné, já bych dával spíše přednost popisu „stejně dobře“. 😉

      • Mě by spíš zajímalo srovnání aktuální pětky v USA? Jelikož tam je možná přímá konfrontace ve stejném autě:
        1,5T -> 190k/5600 a 244/2000-5000
        2,4 -> 184k/6400 a 245Nm/3900

        Samotnou 1,5T může dnes spíš zabít problém s prolínám benzínu do oleje… 🙁

        • Je to zvláštní, ale nenašel jsem ani jedno, přitom by se to nabízelo…
          Ale co se týče srovnání s minulou generací, našel jsem toto: „The 2017 model’s 0-30 mph acceleration time of 2.8 seconds is noticeably improved over a 2016 CR-V Touring’s 3.3-second time. To 60 the 2016 CR-V comes in at 8.3 seconds, and the turbocharged 2017 CR-V at 7.5 seconds.“
          Ad 1.5: jen jestli to není zbytečná hysterie. 😉

          • No, pokud údajně Čínský importér vyhržuje, že dokud to Honda nevyřeší, nezačne tam prodávat CR-V5G s 1,5. Tak to asi prkotina nebude.

          • Ale prosímtě, to máš od Jardabara? 😀 Už z toho máme „urban legend“. 😀 Prodeje CR-V v Číně po vyhlášení svolávačky a úpravě softwaru pokračují už od konce května. 😉

          • Genius – z čeho tak usuzuješ? 😉 Je to svolávačka na další model, s CR-V to nemá nic společného. Zajímavé je na něm hlavně to, že UR-V má motor 2.0 VTEC Turbo a vypadá to spíš na preventivní opatření. Dostane také novou mapu a hotovo.

          • J-P: O tomhle šášula JB ještě neví, pak bude teprve veselo 😀
            Tohle jsou informace od současných CZ majitelů CXG, kterých se to přímo týká…

          • 2bep: Tak mají zjevně několik měsíců staré informace. Asi je to zas až tak moc nezajímá. 😀

          • To už jen opakuješ řečené. Jak už jsem psal, problém vyřešil update SW a od května jedou prodeje dál. Svolávačka ale samozřejmě nikdy není „prdel“. 😉

  • Tu som objavil prvú slovenskú recenziu, kde z 1.5 s manuálom nie sú nejako nadšený.
    https://youtu.be/MQzbV0uBizo

    Až to pôjdem vyskúšať, tak budem múdrejší. Mám 4G 155k a som s tým v pohode, tým nechcem povedať, že som nechcel 2.4, ale žiaľ v EU to bol zrejme ekoproblem

      • cituji tě „To už jen opakuješ řečené. Jak už jsem psal, problém vyřešil update SW a od května jedou prodeje dál. Svolávačka ale samozřejmě nikdy není “prdel”. “
        Nevím proč se na to nedá odpovědět ale ty si fakt myslíš že update SW vyřeší problém s benzinem v oleji ???? tak to teda čumím.

        • A slovem IT problém je HW a ne SW. Měj se.

        • Proč by nemohl? Problémem je kondenzát na válcích, který se tvoří ve studeném motoru. Úpravou dávkování benzinu za daných podmínek může jít problém minimalizovat. Pokud by to tahle úprava nevyřešila, úřady by ji neschválily.

    • Pekne video, CRV V sa ukazuje v dobrom svetle, ale ako som predpokladal motoricky a pocitovo manualnych 127kW bude slabsi sekundovat uz slusnym 142kW s CVT, pritom s manualom a 142kW by to mohla byt uz slusna synfonia.
      Natacane video bolo predpokladam na GROSSGLOCKNER HOCHALPENSTRASSE , v lete som tam bol ,celodenny vylet tam mozem len odporucat. 🙂

      • Nechce se mi věřit, že by rozdíl mezi 6MT/CVT byl až takový, zvlášť když všichni víme, že variátor subjektivně nikdy nepůsobí moc dynamicky. Uvidím, až se svezu. Každopádně s čím jiným kupovat SUV, než s automatem… 😉

  • Pěkné auto, i když si říkám, že by mu možná ještě víc slušel nějaký 1,8 T nebo podladěný 2,0 T z CTR, objem ničím nenahradíš. Byť výkonné motory v této třídě menšinu prodejů, když chce Honda usilovat o subprémiovost, asi by měla nabízet něco, čím se vyrovná (co do výkonu) mainstreamové konkurenci. Zrychlení s CVT za 10 s zas až takový zázrak není…

    A ještě mě zarazilo, že i když má být kufr šiřší, hlubší a delší, papírový objem dle VDA metodiky se o pár litrů zmenšil…

    • Ne, že bys neměl pravdu, ale myslím, že momentálně můžeme být rádi, že CR-V už není podmotorované a naopak na ta nejsilnější auta ve třídě příliš neztrácí. 😉
      (Sub)prémiovost není jen o výkonu, ale je fakt, že postoj Hondy k výkonným verzím čehokoli je trošku nešťastný.

      • Popravde je to take (mysliac na dnesnu turbo eru) Pyrrhove vitazstvo, s 1.5T uz sa nebudu majitelia Comfortable Runabout Vehicle 5. generacie citit sice podmotorizovani ako s 2.0atmoskou, ale so 127kW tiez ziadna fascinacia a oda na radost. 1.5T je slusny zaklad pre pokojnejsie jazdenie ako s parnikom, no ziada sa mat aj viac rezervy, takze taka 1.8T alebo 2.0T by bolo riesenie spravnym smerom.
        Podla prvych testov je manual od 3000otacok vraj dost hlasny a cim vyssie otacky tym hlasnejsi. Prijemne je aj minimalizovanie naklonov pri prejazde zakrut, kde dost pomaha nastavenie tlmicov od Showa s dvoma vackami.
        Sedadla pre normalnu jazdu poskytuju dostatocne drzanie, pre serpentinky uz nie. Pri 7miestnej je vraj nastup -vystup na 3radu komplikovany, cele to skladanie 2rady+ vaha opierok, kedze 3rada je skor pre deti ako dospelych 🙂 .
        CVT simuluje 7stupne, moznost radit aj cez packy na volante, gumovy efekt CVT vraj je potlaceny do uzadia, comu napomaha aj tych 20Ps navyse. Pri vyssich otackach je CVT tiez hlasnejsie.
        Urcitu vyhradu mal tester na motorovu brzdu, kde dole miernym kopcom na tempomat mal nastavene 80km a realne tacho udavalo 94km.
        Servo riadenie je uspokojive a prvy krat prevod variabilny- cim viac toci sa s volantom, tym vacsie natocenie kolies-pri parkovani.
        Spotreba podla BC bola blizko udavanej , teda 7,0 az 7,2.
        Otvaranie/zatvaranie 5dveri je mozne aj cez senzor, pohybom chodidla. Je mozne nastavit aj ako vysoko sa 5dvere pootvoria-pre podzemne garaze ako stvorene.
        Tu ostava uz len si spravit vlastny testovaci den s CRV V.

  • Jasne, vlhky sen kazdej rodiny, priplatit 100k za CVT (+4×4 v cene)… 🙂
    Ja to vnimam ako marketingove vyblitky, v kterych lovim informace, ktere ma zaujimaju. Napriek tomu som tam nenasiel:
    – je v druhej rade sedadiel miesto pre 2x autosedacka (v isofixe) + dospely (tretia rada sedadiel ma nezaujima, tam nikoho nechcem vozit)?
    – je v druhej rade sedadiel rovna podlaha alebo tunel?
    – asistenty si pamataju posledne on/off alebo musim pred kazdou jazdou absolvovat predletovu pripravu (napr. vypnutie start/stop)?
    – inteligentny tempomat sa da vypnut a pouzivat ako obycajny tempomat alebo ta moznost nie je?
    – pokial mam automaticke otvaranie prednych dveri, je tam nejake opatrenie, aby dvere nenarazili do steny za autom? Nemysim do vysky, ale pokial parkujem relativne blizko kolmej steny. Ako dlho im trva, kym sa otvoria?

    • Nikdo neříká, že je CVT levné, ale pro auto optimální. 😉
      Už jsi někdy viděl v autě této velikosti, že by se mezi dvě dětské sedačky v Isofixu vešel dospělý? 😀 Tedy samozřejmě i dospělí bývají velmi štíhlí, ale prostřední sedadlo je vždy nouzovka. CR-V má mít nejprostornější kabinu ve své kategorii, tak je otázkou, jak moc velkorysé bude páté místo vzadu, ale moc šancí bych tomu nedával.
      Soudě podle fotek je tunel je. Sice hodně nízký, ca 3-4 cm, ale je.
      Předletová příprava je samozřejmostí.
      Adaptivní tempomat je adaptivní tempomat, neexistuje možnost funkci vypnout, neumím si z bezpečnostních důvodů představit jinou variantu.
      Asi myslíš otevírání zadních dveří. 😉 Tyhle systémy samozřejmě mají senzory, ale řekl bych, že tlakové, takže ke kontaktu asi dojde. Ale vždycky si to můžeš otevřít ručně. 😉

      • Nikdo netvrdi, ze to s automatem ma byt levne. Ale prvni verze s automatem a priplatkem za metalizu je skoro za 900 000kc, a to je proste ulet. Honda neni zadna premie ani subpremie. Tim fake levne vypadajicim drevem, plastovymi svy a misty tvrdymi plasty se tam nedostane. A znovu pripominam, ze to auto je dva roky stare a za chvili je zrale na facelift (hlavne ten infotaiment, ten je v roce 2018 priserny – novy Insight ma infotainment velmi povedeny vcetne displeje a cudliku vedle, takze vyvinute to maji). Ve svete uz testuji novy Forester a uz byla predstavena nova Ravka. Takze by se Honda mela snazit, aby to nedopadlo jako s civicem, kde na ten sranda motor je po nekolika mesicich 110 000kc sleva.

        • CRV V 1.5T s CVT a 4×4 v Elegance vybava zacina na 36000Eur , Lifestyle na 39000 , 7miestna varianta u Lifestyle 40700Eur, EXE s CVT 42500Eur
          priplatok za CVT je skromnych 2700eciek, priplatok za 4×4 2000Eur
          len predny nahon bude u dvoch vybav a to Comfort od 28500 a Elegance od 32 000

          • Tak budete jezdit nakupovat k nam no. Zaruka je celoevropska, takze je fuk, kde to koupite. Za tyhle ceny muze clovek jit rovnou pro Volvo.

          • uz len kurz 1:30 a oplati sa 🙂
            su to nemecke ceny

        • ADAC testoval CRV V 1.5T manual a spotreba bola pri normalnej jazde necele 8l na 100km, manualna prevodovka viac dunela, nerovnake spalty na zadnych dverach a mieste kde sa tankuje-podla Hondy problem predserioveho auta, miesto v tretej rade je max do 1,7m vysky a samozrejme s tym spojeny problem s miestom pre chodidla, material v interieri – vyssia kvalita, zakladna verzia uz bude s LED svetlometmi , alarmom , 17″ Alu vo vybave Comfort a WD od 28500

          • Problem predserioveho auta 😀 vzdyt to predseriove auto uz dva roky vyrabi. Ale tyhle lzi jsou bezne vsude, nikdo neprizna chybu.

          • Revatio: Spotřeba 8 litrů v rakouských Alpách, to je paráda. 🙂

          • civ: To není pravda. 😉 Vysvětlovat ti to hádám nemusím. 🙂

      • Oops, preklep. Jasne, zadne dvere…
        Pokial je to tak, tak za mna ziadna vyhra a dovod pre kupu (pre mna neprinasa ziadne benefity oproti kombi resp. ich neocenim) …
        Mali sme auto, kde predletova priprava bola (stop start a line assist) + adaptivny tempomat, pomale el. otvaranie zadnych dveri a za mna je to no-go (jasne, otazka, co ked ine na vyber nebude…)
        Ze sa dvere dotknu steny, tiez nechcem, bude to odrbane jak rohozka…
        Inak do Merivy sa dospely medzi autosedacky vojde, pokial to su sedacky do 18kg, potom nie (aspon pokial su tam romer kidfix xp sict, su dost siroke…) A to je o triedu, dve mensie auto… Ale je pravda, ze tie sedacky su ukotvene dost blizko dveram, preto viac miesta a myslim, ze zase horsia bezpecnost…

        • Co se týče 3 dětských sedaček, resp. 2 dětských sedaček a jednoho dospělého ve 2. řadě, tak mám vyzkoušeno, že při sedaček uchycení do isofixů se dospělý doprostřed nevejde nikam, pokud prostřední sedadlo nedisponuje též isofixy.

          Je samozřejmě možné neuchycovat sedačky na isofixy a umístit autosedačky až k oknům, ale 90 % aut má stejně sedadla natolik výrazně tvarovaná, že je nutné sedačky něčím podložit, aby byly trochu v rovině. Ani pak to ale žádné pohodlí není.

          Nevím, jaké má CR-V přesně rozměry interiéru, ale našel jsem, že zvenku (při měření se zrcátky) je cca. o 3 cm širší než třeba Touran, který má 3 samostatná sedadla s isofixy. Takže kdyby se Hondě chtělo a chtěla získat nějaké body za praktičnost, mohla podle mého názoru zkusit nabízet i variantu se 3 samostatnými sedadly. Ale možná bude interiér užší (silnější dveře, sloupky apod.) než třeba v tom Touranu.

  • Uff, co proboha soudruhy vedlo k tomu, že MT má nižší výkon než CVT? Osobně jsem sice zvědavější na CVT, protože takovou krávu bych si s manuálem stejně nekoupil, ale logiku nechápu.

    V USA to má recenze dobré, dynamicky to bude stačit, stejně to není závoďák a vedle dosavadní 2.0 to bude nebe a dudy. I tak bych byl radši, kdyby takovou krávu pohánělo něco adekvátnějšího (2.0t) místo 1.5, která bude mít o dost víc co dělat. Přecejen v USA je to auto na dojíždění do práce pro jednoho, tady to bude mnohem víc rodinná záležitost.

    • Asi aby ta dynamika neděsila důchodce 😀

      • Jako ze je to primarne pro duchodce na chatu? U nas v tom spis vidam rodiny.

Komentáře nejsou povoleny.