Suzuki končí na čínském trhu!

Japonský specialista na malá auta už podruhé zjistil, že tato specializace má jistá úskalí. Už v roce 2012 byl kvůli špatným prodejům nucen po třiceti letech ukončit své aktivity v Severní Americe a nyní vyklízí i další klíčový světový trh. Stejně jako Amerika, i Čína si potrpí na větší automobily, než jaké může Suzuki nabídnout a po loňském propadu o 27 % dospěla japonská značka k rozhodnutí se po téměř 25 letech stáhnout i z Číny.  Zatímco v roce 2003 měla malá auta na čínském trhu 35% podíl, vloni už to bylo jen 6,7 % všech prodejů a konkurence ostatních značek je silná. Suzuki tím pádem ukončuje spolupráci s partnerskou firmou Changan Suzuki a svůj 50% podíl prodá firmě Chongqing Changan Automobile Co. Changan však bude vyrábět a prodávat vozy značky Suzuki pro čínský trh v licenci.

Suzuki se nyní zaměří na další slibně se rozvíjející asijský trh – Indii. Ta je aktuálně pro tuto značku největším odbytištěm a firma tam má silnou pozici – patří jí zhruba 50 % trhu a vloni prodeje vzrostly o 14 % na 1,65 milionů kusů. V roce 2030 tam chce prodávat pět milionů aut (z toho 1,5 milionu elektromobilů) a rozšířit portfolio modelů na 30!  Dále chce posílit svou přítomnost v Africe, Středním východě a v jihovýchodní Asii.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *