Honda S660 Neo Classic: retro outfit pro kei roadster

Sice jsem tu kritiku nikdy úplně nechápal, podle mého názoru je Honda S660 po stránce designu nádherná, ale slýchal jsem názory, že je to až zbytečně futuristická, popřípadě že se až příliš snaží vypadat jako nové NSX. Kdoví, možná se s takovými reakcemi Honda setkávala i doma v Japonsku, protože se rozhodla S660 kompletně odstrojit a připravit pro něj úplně novou karoserii. Sada dílů se jmenuje S660 Neo Classic a automobilka se při návrhu inspirovala nejen modely N600 a S600 ze šedesátých let, ale bezpochyby i aktuálním konceptem Sports EV.

Přiznávám, že mám teď trošku problém, jestli se mi líbí víc originál nebo tenhle kit, protože nejen že má Neo Classic něco do sebe (hlavně pro ty, kteří mají rádi design starých aut), ale odlišné řešení targa střechy navíc způsobuje, že se auto lépe vypořádává se svou výškou, respektive poměrem délky a výšky a tím pádem působí vizuálně nižším dojmem. Asi bych do toho kitu šel a přehazoval panely podle nálady. 😉 Bohužel to nefunguje tak, že si koupíte S660 rovnou s karoserií Neo Classic, je třeba koupit výchozí S660 a teprve k němu pořídit kit za pekelných 260 tisíc korun(!) bez daně a montáže. Holt odlišit se, to v Japonsku něco stojí…

Ale Neo Classic má ještě jednu výhodu. Protože jsou díly z materiálu FRP (skelnými vlákny vyztužený plast), auto bude výrazně lehčí, než S660 a regulemi kategorie sešněrovaná přeplňovaná sedmistovka s ním bude o poznání lépe cvičit. Na rozdíl od běžných zvyklostí Hondy se díly nedodávají lakované, předpokládá se, že si těch pár nadšenců, kteří si stavebnici koupí, stejně nechá udělat barvu na zakázku. Malý návod, jak auto pojmout, ostatně poskytla už v lednu loňského roku divize Honda Access, když celý kit představila jako koncept se sexy proužky přes celé auto:

Uvidíme, jestli se Hondě povede povzbudit zájem dalších zákazníků o pořízení modelu S660, s vidinou jeho přestavby na retro-targu (nebo jestli nebude dávat větší smysl koupit výkonnější MX-5). Je jasné, že auto tvoří v Japonsku pouze okrajovou část nabídky Hondy, ale i přesto by bylo milé, kdyby v nabídce ještě nějakou dobu vydrželo, případně by mohlo pokračovat i v další generaci. Ideálně o kousek větší a prodávané celosvětově… 😉

 

 

7 komentářů: „Honda S660 Neo Classic: retro outfit pro kei roadster

    • 13.9.2018 (12:54)
      Permalink

      Dobrý pamatovák. 🙂 Já měl za to, že to ukázali poprvé až vloni a oni to jen oprášili z 2016. Je vidět, že Honda s tím retrem už koketuje dost dlouho. Vlastně už 2013 bylo N-One a retro prvky nesla i studie Gear http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=2669 .
      Je dobře, že se Honda vrací ke svým kořenům, historii nemá dlouhou, ale i tak v ní je řada kultovních modelů a N-One, Neo Classic a Urban EV to sympatickým způsobem připomínají.

      • 13.9.2018 (16:17)
        Permalink

        Me se to libi moc, ale tuning za cca 350k (lak, montaz v JP nic levneho neni) na karu za 400 mi prijde trochu moc . Jasny, je to pro JP a tam jsou schopni mit na GT-R tuning za velmi podobnych podminek (kara 8M jpy, Egoist ledr, karbon a dalsi veci za 7), nicmene je to predem odsouzene k par kusum.

        • 13.9.2018 (16:37)
          Permalink

          Právě. Počiny jako Egoist nebo různé STI packy, pár originálních karbonových dílů a všechno to přijde na podobný nesmysl, tak to tam prostě je.

          • 14.9.2018 (8:38)
            Permalink

            Ještě škoda, že k tomu nemají aspoň na promofotkách nějaká echt “classic” japonská límcová kola. Tenhle styl se k tomu moc nehodí, docela dobře vypadají ta tmavá na červeném autě, ale ta stříbrná jsou nic moc. Na konceptu už to bylo dost ve stylu “škoda 1000 MB”, ale i to by se mi líbilo víc než ten standard z fotek.

  • 16.9.2018 (21:59)
    Permalink

    Když vedle toho dáte foto Suzuki Z4 je to jak kráska a zvíře.

Komentáře nejsou povoleny.