Novinky

Honda Civic Type R: o kolik je pomalejší, než závodní auto?

U dnešních sportovních aut se klade velký důraz na jejich rychlost, vyjádřenou časem na kolo na různých okruzích. Koneckonců – jak jinak mezi sebou dnešní, téměř dokonalá auta porovnat, aby byly potlačeny subjektivní (i když mnohdy rozhodující 😉 ) vlivy. Podívejte se třeba na současnou Hondu Civic Type R – je to momentálně nejrychlejší předokolka na světě a Honda ji prezentuje jako „závodní auto pro silnice“.

Je to samozřejmě trošku marketingově přikrášlené, ale jak daleko má opravdu CTR svými schopnostmi do okruhového závodního speciálu? Odpověď na tuto otázku přináší následující video, v němž se na jedné trati sešel Civic Type R se závodním vozem Civic BTCC pro šampionát britských cestovních vozů. A aby mělo srovnání ještě lepší vypovídací schopnost, třetím do party je běžný produkční Civic 1.5 VTEC Turbo, který mě už před časem příjemně překvapil svými schopnostmi na mosteckém okruhu.

Máme tu tedy sportovně laděný výchozí 180k liftback Civic (ve výbavě Sport), 320k Civic Type R a 350+koňový, o 135 kg lehčí Civic BTCC, seřazené na startovní čáře dvoukilometrového (2045 m) skotského okruhu Knockhill. A výsledek?
Sériovku a okruhový speciál od sebe dělí téměř přesně 10 s, CTR je pak o něco přes 5 s pomalejší, než Civic BTCC. Bez nadsázky lze tedy říci, že Civic Type R je přesně na půl cesty mezi běžným (i když jedním z nejlepších na trhu) sériovým autem a opravdovým závoďákem. A to určitě není špatný výsledek. Tak jako tak je lepší, než u evropské konkurence. 😉

5 komentářů: „Honda Civic Type R: o kolik je pomalejší, než závodní auto?

  • Já bych to tak optimisticky neviděl. Rozdíl je naprosto brutální – pokud bych to převedl na Miata Cup, tak pokud by čas BTCC odpovídal času Caterhamu, pak CTR je rychlé jak turbená MX-5 a 1.5 je na úrovni Touringu.

    Bráno tímhle pohledem je CTR prostě rychlé, ale normální civilní auto – oba víme, jak to vypadá, když Cat dojede někoho z Unlimited, to není srovnatelné ani omylem. Touto optikou hláška „turbená MX-5 je Caterham se střechou pro cesty do práce“ zní poněkud hloupě, podobně jako „CTR je závodní auto na silnici“.

    A když Unlimited dojede Touring, no….:-)

    • Ale vůbec ne. 😉 Mýto má ca 1,1 km, rozdíly jsou tedy poloviční – mezi jednotlivými auty je zhruba 2,5 s na kolo, takže, s přihlédnutím třeba k poslednímu závodu MX-5 Cup v Mýtě, rozdíl Civic 1.5/Civic BTCC je jen o málo horší, než mezi Catem R600 a CSR 175 a rozdíl mezi CTR/BTCC je jen o málo větší, než mezi dvěma zkušenými jezdci na R600. 🙂

      • Hele fakt by to chtělo práci, kde se používá mozek, ať nezakrníš ? Úvaha sice hezká, ovšem platná za předpokladu, že je konstatní průměrná rychlost. Protože asi tak nějak sám cítíš, že to nebude úplně ten případ, bude lepší porovnat procentuální rozdíl, tj. o kolik % je jedno auto rychlejší než druhé. Pak to vychází jak jsem napsal. I když se ti zdá, že je to „jen pár sekund“, je to rozdíl třídy.

        • Nejen průměrná rychlost, ale i profil tratě a další proměnné. Jinak by na jednom, 20+km okruhu nemohl být mezi dvěma identickými auty rozdíl 8 s a na jiném, 3km sekundy dvě. Ale pro jistotu připomínám, že s tím nesmyslným porovnáním jsi přišel ty. 😉

          • King: nesmyslným? Prostě BTCC objede okruh o 10% rychleji než tajpár. Rozdíl 10% mezi auty je v Mýtě jako rozdíl mezi Catem a Unlimited.

            Nevím, co na tom nechápeš, ani co je na tom nesmyslné. Neplyne z toho, že by ten rozdíl v Mýtě byl pro Civika stejný, ale ilustruje to rozdíl třídy. Je jedno, kde se jede, pokud někde objede jedno auto okruh o 10% rychleji než jiné, pořád to bude stejný rozdíl třídy, nikoliv „pár sekund“.

            Naopak nesmysl máš v článku, když o to rozdílu třídy píšeš jako u úspěchu tajpára. Já bych naopak čekal, že marketing jsou kecy a realita je jinde. Srovnání jen potvrdilo, co si o tom myslím.

Komentáře nejsou povoleny.