Nissan potvrdil Leaf s delším jízdním dosahem

Elektromobily vnímáme dnes jako auta, určená primárně k ježdění kolem komína – na dojíždění do práce, do města, na nákupy, prostě na krátké vzdálenosti. Ale jejich zákazníci (nebo kdo vlastně?) chtějí víc. A když někdo přijde s elektrickým autem, které (prý) zvládne až 500 km, nemohou to ostatní ponechat bez reakce a roztáčí se spirála hmotnosti a ceny. Ušetřen toho nezůstal ani průkopník elektromobility Nissan Leaf.

Jeho druhá generace už (teoreticky) zvládne na jedno natankování urazit 240 km, ale i to je dnes, zdá se, málo. Nissan však nyní oficiálně potvrdil, že připravuje pro svůj imageový model 60kWh akumulátor s tepelným managementem, jenž nejen že zajistí papírový jízdní dosah 360 km, ale také umožní více než jedno dobití rychlonabíječkou. To znamená, že by vůz již měl bez problémů zvládnout cestování na libovolně dlouhé trasy, proložené snesitelně dlouhými přestávkami na kávu či oběd.

Všem je samozřejmě jasné, že teď nebudou majitelé Leafů jezdit na otočku z Prahy do Vídně nebo Berlína, bohužel po najetí elektromobilu na dálnici a nastavení nějaké snesitelné rychlosti jízdy se akční rádius elektromobilu dramaticky zkrátí, ale taková cesta už prostě nebude nereálná. Je však naprosto jisté, že si to Nissan nechá dobře zaplatit, už teď začíná leaf na 930 tisících a se silnějším akumulátorem se cena nejspíš dostane přes milion korun.