Honda začne zkraje příštího roku prodávat v Evropě hybridní verzi nového CR-V. Pokročilý systém i-MMD s atmosférickým dvoulitrem a dvěma elektromotory má zajistit vynikající spotřebu a slušnou dynamiku. Další informace v následující tiskové zprávě:
Se systémem Honda Hybrid Performance se zcela nové CR-V dostává na novou úroveň
- Je to poprvé, kdy je SUV Honda v Evropě k dostání s hybridní technologií
- Systém Honda Hybrid Performance využívá technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD) k plynulému přechodu mezi jednotlivými zdroji energie
- Systém spojuje dva výkonné elektrické motory a mimořádně úsporný 2,0litrový zážehový motor i-VTEC s Atkinsonovým cyklem
- U hnací jednotky byl použit elegantní a inovativní přístup, díky kterému není zapotřebí klasická mechanická převodovka
- V prodeji od začátku roku 2019
Je to poprvé, kdy SUV, zcela nové CR-V, bude v Evropě k dostání s pokročilou technologií hybridního hnacího systému. Systém Honda Hybrid Performance vyžívá technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD) a skládá se ze dvou elektromotorů, zážehového motoru s Atkinsonovým cyklem a inovativní přímé převodovky, které zajišťují vysokou míru účinnosti.
Hybridní CR-V je vybaveno úsporným 2,0litrovým zážehovým motorem i-VTEC, výkonným elektromotorem a lithium-iontovým akumulátorem. Maximální výkon je 184 HP (135 kW) s točivým momentem 315 Nm.
Systém nevyužívá klasickou převodovku, namísto ní stálý převodový poměr zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je přenos točivého momentu hladší. V tomto formátu je systém Honda propracovanější než planetové převodovky e-CVT, kterými jsou obvykle vybaveny ostatní hybridní vozy.
Jedinečná technologie i-MMD společnosti Honda dostala svůj název proto, že inteligentně, automaticky a plynule přepíná mezi třemi režimy pohonu a zajišťuje tak nejvyšší možnou úspornost provozu. Tyto režimy jsou:
- Elektrický pohon – čerpá energii z lithium-iontového akumulátoru pro elektromotor a pohon kol (zážehový motor je vypnutý)
- Hybridní pohon – zážehový motor pohání druhý motor/generátor, který dodává elektrickou energii pro elektromotor společně s akumulátorem.
- Motorový pohon – zamykací mechanismus spojky vytváří přímé propojení mezi zážehovým motorem a koly.
Při jízdě ve městě bude k zajištění optimální účinnosti ve většině situací hybridní vůz CR-V automaticky přepínat mezi hybridním a elektrickým pohonem. V režimu hybridního pohonu lze přebytečnou energii ze zážehového motoru odklonit zpět přes generátor a dobíjet s ní akumulátor. Režim motorového pohonu představuje nejúčinnější řešení pro jízdu na dálnici.
Při středně rychlé jízdě pojede hybridní vůz CR-V obvykle více než polovinu doby na elektrický pohon, kdežto při vyšší rychlosti bude elektrický pohon využívat zhruba po jednu třetinu doby. Řídicí software systému i-MMD bude podle dané situace a prostředí a bez účasti řidiče průběžně rozhodovat o tom, kdy je z hlediska maximální úspornosti provozu vhodné mezi těmito režimy přepnout.
Konstruktéři z programu CR-V Hybrid si dali záležet na tom, aby přechod mezi jednotlivými zdroji energie byl pro cestující téměř nepostřehnutelný, a to včetně funkce zapnutí a vypnutí motoru, když vůz stojí. Díky hladkému přenosu točivého momentu není znát změna v hnacím ústrojí ani nežádoucí odezva v pedálech nebo ve volantu a s téměř úplnou absencí hluku v hnacím ústrojí vyniká CR-V Hybrid mimořádně tichým provozem.
Systém i-MMD je vyladěn tak, aby přinášel lineární akceleraci, využívá optimální kalibrace odezvy hnacího ústrojí na změny polohy plynového pedálu a zvuk motoru tak odpovídá očekávání řidiče.
Nový hybridní vůz Honda CR-V je vybaven jedinečným displejem s informacemi pro řidiče (Driver Information Interface – DII), na němž se zobrazují aktuální údaje o jízdě a díky němuž řidič lépe porozumí tomu, jak při pohonu vozu jednotlivé zdroje energie spolupracují. Přístroj signalizuje stav nabití lithium-iontového akumulátoru, graficky znázorňuje aktuální tok energie i stav dobíjení systému.
Zahájení výroby vozu Honda CR-V Hybrid 2019 pro evropský trh se plánuje na říjen 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou počátkem roku 2019.
6 komentářů
2bep
Tak podle dnešních oficiálních zpráv o spotřebě hybridu bude hybrid jako předohrab i čtyřkola:
„CR-V Hybrid, první info: spotřeba a emise! Podle kombinovaného cyklu přepracované zkoušky NEDC dosáhl hybridní model SUV s pohonem přední nápravy a výkonem 184 hp (135 kW) hodnoty emisí CO2 120 g/km a oficiální průměrné (kombinované) spotřeby paliva 5,3 l/100 km. U varianty CR-V Hybrid s pohonem obou náprav byla naměřena hodnota emisí CO2 126 g/km a průměrná (kombinovaná) spotřeba paliva 5,5 l/100 km. Více informací bude postupně následovat.“
miros
V obrázku je chybka (město/ mimo město)
engine
Nikde nevidím informaci o pohonu všech kol, tak snad je to u SUV za milion samozřejmost.
Japan Cars
To si Honda nechává na další tiskovou zprávu. Také předpokládám, že to bude se 4×4. Spíš je totázkou, jestli i jako dvoukolka.
2bep
Jsem hodně zvědavý na srovnání s Rav4, která ten svůj 2,5 hybrid neprodává, za úplně marné peníze a hlavně je se svými hybridy i v EU už hodně dobře profilovaná.
Japan Cars
Předpokládám, že CR-V bude cenu muset RAV4 přiblížit. Sice všichni víme, že shora, 😀 ale snad rozdíl nebude velký.
Komentáře jsou uzavřeny.