Supra: inženýři Toyoty nemluvili s techniky BMW čtyři roky!

Toyota se u nového sportovního modelu Supra nejdříve nenápadně chlubila spoluprací s prestižním BMW, ale reakce veřejnosti, zejména příznivců značky, ji asi trochu překvapila a nyní se naopak velmi intenzivně snaží ukázat, že toho má se Z4 společného minimum. Už několik měsíců tak slýcháme, že hardware se sice identický, ale software, myšleno ladění dodaného technického základu, je 100% Toyota.

Aby japonská značka zdůraznila vlastní cestu při vývoji sportovního kupé, přišla teď s těžkým kalibrem – zatímco v úvodní, dvouleté fázi prvotního vývoje podle svých slov intenzivně spolupracovala s BMW na základním konceptu obou aut, poté se však jejich cesty úplně rozešly.

Asistent šéfinženýra projektu Supra Masayuki Kai v rozhovoru pro CNET řekl, že „naposledy spolu mluvili inženýři obou značek v roce 2014“, pak už se vývojové týmy naprosto oddělily. Toyota a BMW si tak ujasnily, kde má být těžiště auta, jaký rozvor, šířka, kde bude palivová nádrž, sloupek A a pár dalších drobností.  Vše ostatní je už vyvíjené samostatně.

Kai současně tvrdí, že vlastně ani neví, kolik dílů je na autech společných, nicméně když pomineme převodovku a motor, je supra „taková, jakou ji Toyota chtěla mít“.