Novinky

Honda Civic (2019): facelift pro sedan a kupé

Honda o prázdninách informovala o nové verzi Sport pro modely Civic Sedan a Civic Coupe na americkém trhu a nyní upřesňuje rozsah změn, provedených u ostatních verzí. Jedná se o tradiční velký facelift po třech letech výroby, nechce se tomu ani věřit, ale Civic X (v případě verze sedan) už je opravdu tři roky staré auto, i když v Evropě to začalo liftbackem teprve před rokem a půl.

Jak naznačovaly původní informace, standardní verze také dostaly černou lamelu masky chladiče namísto chromové, tato povrchová úprava se však přestěhovala alespoň na lištičky v předním nárazníku a také do lamely ve středu zadního nárazníku. Došlo také k lehké změně optiky LED světlometů, které teď mají navíc kouřový efekt podkladu.

Honda vyslyšela četné stížnosti na čistě dotykový středový displej a přidala mechanický ovladač hlasitosti a navíc i tlačítka přímé volby hlavních položek menu. Obojí mi přijde zbytečné a na konci druhé dekády 21. století překonané, ale budiž, zákazníci Hondy jsou, jak známo, dost konzervativní. 😉 Další novinkou na středovém panelu je možnost přímého tlačítkového ovládání ventilátoru. V rámci modernizace nám tak přibylo hned osm(!) (staro)nových mechanických čudlíků…

Nabídku dále rozšířily tři nové barvy karoserie Platinum White Pearl, Molten Lava Pearl (pouze pro sedan) a Tonic Yellow Pearl (pouze pro kupé). Ta žlutá vypadá opravdu dobře, mohla by se objevit na 5D. 🙂
Lze očekávat, že se tyto změny projeví na sedanu Civic X i v Evropě, ale tipuji, že nejdříve na jaře 2019. Podobnou mírnou evolucí pak určitě projde i liftback, ale časový rámec si netroufám odhadnout ani v USA, tím méně v Evropě, dal by se však očekávat zhruba půlroční odstup od sedanu a kupé.

 

11 komentářů: „Honda Civic (2019): facelift pro sedan a kupé

  • Částečný návrat k tlačítkům vnímám zcela jinak – jako fakt, že je (snad konečně) na konci druhé dekády 21. století překonaný trend šmatlanesmyslů všude, i tam, kde je to nepraktické a nebezpečné.

    To nemá nic společného s konzervativností, takových módních výstřelků, které časem zanikly byla spousta. Ale chápu, že fejsbůčkové dženerejšn bylo potřeba vyjít vstříc a teď se zase vrací rozum.

    • Přesně o tom píšu 😀

    • Přesně tak, návrat kolečka a tlačítek je naopak velmi vítaná změna. Design musí jít vždy ruku v ruce s funkčností a v autě jsou prostě dotykový ovladače nebezpečný nesmysl. Ostatně na to přišli úplně všechny automobily, kdo tlačtka ještě nevrátil, horečně na tom maká a nasadí je v nejbližší době… sláva!
      Až se divím, že Honda dokázala uživatele vyslyšet tak rychle a je jedna z prvních 🙂

      • Ale no tak, to je dávno přežitý ty konzervo jedna, jsi nic nepochopil 😀

        Já jsem taky překvapenej, ale zase Honda byla docela často těmto úletům rezistentní a myslela prakticky. Tady nejspíš někde nějaký umatlaný Amík na mítinku brífinkoval ostatní kolígz z proudžektu, že to tam musí bejt, protože on se bez ajfouna ani nevy..re a jestli nebude šmatlák, nikdo Civika nekoupí. Tak stařešinové v Japanu usoudili, že než by poslouchali fňukání, jak nejdou prodeje, protože není šmatlák, tak mu to povolí. Teď jsou rádi, že to můžou zase vrátit zpátky a to rozhodnutí bylo tím pádem docela rychlé.

        Mě hlavně mrzelo, že to Honda vůbec dopustila, kdyby pár let vydržela, mohla teď místo tichého uznání, že to byla blbost machrovat, že to ani nikdy neměla a že je jako vždy bezpečná. Třeba příště.

        • To se sešly dvě konzervy. 😀
          Ovladač hlasitosti je na volantu, takže na displeji může být klidně dotykový. A na manuální tlačítka se stejně musíš při stisku podívat, takže mohou být klidně dotyková. Ale chápu, že máte už zažitý svůj ideál kabiny https://goo.gl/images/kS8Y67 😀

  • Honda neumí marketingově prodat jinčí věci… natož pak čudlítka 😀

  • Pořád nevím, zda se mi auto libí víc před, nebo po face. Po face mi ale příde takové designově uhlazenější. Jedná se ale o opravdu drobné změny. Škoda jen, že nepořešili ty sedačky – na ty hodně lidí nadává (slabé boční vedení)

    Ten středový výfuk (nejspíš z Si) budou mít všechny verze sedanu?

    • Určitě je uhlazenější a také opticky širší.
      Středový výfuk má pouze ta nová verze Sport.

  • Ještě by mě zajímalo, jestli bude barva PLATINUM WHITE PEARL i pro Evropu a jak velký rozdíl je vůči WHITE ORCHID PEARL.

    • jendosa: PWP je dle info belejsi nez WOP. Tipuju ze pro Evropu bude taky, neni duvod davat na sedan dve ruzne bile. Jestli to daji i na hatch tezko rict.

Komentáře nejsou povoleny.