Novinky

Mazda 2 a Nissan Micra propadly v testech Latin NCAP

Tak se nám dostala dvojice malých japonských aut do řečí. Organizace Latin NCAP, což je obdoba evropské Euro NCAP, respektive americké IIHS pro Střední a Jižní Ameriku a Karibik (fakt něco takového existuje, slyším o tom poprvé 😉 ) provedla v nejnovějším kole zkoušek crashtesty aktuálních vozů Mazda 2 a Nissan Micra (March), vyráběných a prodávaných v tomto regionu s, upřímně řečeno, děsivým výsledkem.

Ačkoli je i škála Latin NCAP pětihvězdičková, Nissan Micra (minulé generace) získal jedinou(!) hvězdu za ochranu dospělých a dvě za ochranu dětí…  Mazda 2 si vedla lépe, ale ne o moc – za ochranu dospělých získala dvě hvězdy a za ochranu dětí tři. Přitom micra v evropských testech NCAP získala slušné čtyři hvězdy, (i když už před osmi lety), stejně jako Mazda (před třemi).

Tak obrovský rozdíl v hodnocení je opravdu zarážející a popravdě řečeno ho vůbec nechápu. Vliv na rozdíl ve výsledku určitě má vybavení auta pouze dvojicí airbagů, ale třeba Honda Jazz, přímý konkurent obou aut, má v Euro NCAP i Latin NCAP shodně pět hvězd, přičemž latinský crashtest byl také proveden u verze se dvěma airbagy, jako v případě micry a dvojky.

Je tedy otázkou – liší se metodika Latin NCAP tak moc od evropské a americké (z informací na oficiálním webu to nevypadá), používají některé automobilky pro latinskoamerické trhy jiné komponenty konstrukce aut nebo je problém ještě jinde? Ať je to jakkoli, shlédnutí celé škály provedených testů ukazuje naprosto drastické rozdíly v bezpečnostni jednotlivých modelů. Čínské značky končí až na vzácné výjimky s nulou, špatné výsledky ale mají i některé vozy zavedených světových značek – a naopak, v seznamu figuruje též celá řada pětihvězdičkových výsledků.

6 komentářů: „Mazda 2 a Nissan Micra propadly v testech Latin NCAP

  • Aspoň v případě mazdy: Nemá boční airbagy v základu, tímpádem automaticky neprošla při nárazu to sloupu, pátá hvězda pryč. Nemá ESP v základní výbavě, což ji obírá o čtvrtou hvězdu. A přestože má upozornění na nezapnuté pásy u obou předních sedaček, nefunguje jak by si LNCAP představoval, což znamená že není ani třetí hvězda. Nicméně bodově na pátou hvězdu má. Ohledně dětí, je tam spousta výtek na nemožnost vypnout airbag spolujezdce a chybějící nápisy v interiéru.

    • To je bohužel smutná realita tamních aut – 2 bagy v základu. Ale faktem je, že jiné značky se stejnou výbavou umí o 3 * víc…

    • Vort: jinými slovy, obvyklá NCAP sra.ka, kde nejde o bezpečnost, ale o blbosti (chybějící nápisy? Buzerace za pásy nefunguje, jak si soudruzi představují? Na blití.).

      • Jsi si jistý, že tomu napůl červenému dumíkovi chybí nějaký nápis? 😉

      • NCAP je soukromá společnost, a když jiná soukromá společnost (např. FB) může na svých stránkách beztrestně cenzurovat, proč by NCAP nemohl dávat celkové hodnocení podle nějakých interních pravidel. Protože zákazník má tu moc si vybrat auto, je jeho zodpovědností stanovit si svá vlastní kritéria, tedy nebýt ovcí a nekoukat jen po hvězdách.

        • Vort: to je roztomilé. Nemyslím, že bys mou odpověď byl schopen zpracovat, takže to necháme být.

Komentáře nejsou povoleny.