Tahle Honda Civic X má výkon 600 koní!

Mysleli jste si, že je současná Honda Civic X Type R s výkonem 320 koní rychlé auto? To nepochybně je, už to prokázala mockrát. Ale co teprve takový civic s výkonem 600 koní? Přesně takovou bestii postavil se sponzorskou podporou americké Hondy tým 19 studentů Clemson University v Jižní Karolíně a pozor – je to hybrid!

Tedy popravdě řečeno toho z původního sedanu Civicu X moc nezbylo. Ano, zvenku to je stále civic, i když opatřený pořádným widebody kitem a impozantním žehlícím prknem na víku kufru, ale dvoulitrový turbomotor, vyladěný na výkon 406 koní, se přestěhoval před zadní nápravu, odkud roztáčí zadní kola. Společnost mu dělá elektromotor o výkonu 203 koní, určený pro změnu k pohonu předních kol. Vysledkem je celkový výkon 609 koní, které zajistí autu zrychlení z nuly na 96 km/h za pouhé 2 sekundy!

Aby těch změn nebylo málo, tenhle civic je vlastně monopost, má pouze sedadlo řidiče, zbytek kompletně vyházeného interiéru zabírá pohonný systém a akumulátory. Místo řadicí páky z podlahy trčí klacek sekvence a už je vám asi jesné, že to je projekt závoďáku, určeného konkrétně rallycross, jenž je v USA v současnosti dost populární.

Samozřejmostí jsou další racingové úpravy, jako je ochranná klec, závodní brzdy, kola a pneumatiky, pérování a samozřejmě funkce dobíjení akumulátorů při brzdění. Aplikace hybridního systému zajistí autu o 30 % menší spotřebu, než mají obdobné závodní speciály s konvenčním pohonem. Zatím není známo, zda studentský projekt při nějaké příležitosti změří své síly s klasickými rallycrossovými speciály, ale určitě ano. 😉

A co budete přes zimu dělat vy? 😀

2 komentáře: „Tahle Honda Civic X má výkon 600 koní!

  • 19.10.2018 (10:35)
    Permalink

    Hybrid na zavodech rallycrossu? No nevim nevim. Doufam, ze to teda nekdy fakt vyzkousi, aby se videlo jestli muze mit uspech.

    • 19.10.2018 (17:38)
      Permalink

      Není asi žádný důvod, proč by tam jet nemohl, jediným limitem je váha a pokud by se povedlo dostat blízko povoleného minima, vynikly by výhody konstrukce v podobě rozložení hmotnosti a výšky těžiště. Ale váhu neznáme a počítám, že bude šitá na míru spíš vykuchaným autům se spalovákem. 😉

Komentáře nejsou povoleny.