Suzuki a Mitsubishi končí v Evropě s diesely

Japonské značky Suzuki a Mitsubishi nezávisle na sobě oznámily, že postupně přestanou v Evropě nabízet naftové motory. Pro Suzuki to nebude až taková rána, podíl nafťáků na celkových evropských prodejích je pouze 10 %, u Mitsubishi je ovšem situace jiná, tam tvoří momentálně diesely zhruba třetinu prodejů. Jedinou výjimkou z této nové strategie budou pick-upy tří diamantů, ty i nadále budou spalovat naftu. Obě značky tak reagují na rychle klesající zájem Evropanů o diesely, na nejvýznamnějších trzích, jako je Německo nebo Velká Británie došlo vloni k meziročnímu poklesu prodejů o třetinu.

Suzuki a Mitsubishi tak následují Toyotu a Nissan, ty už stejný krok ohlásily dříve. Jedinou japonskou značkou, která bude prozatím v Evropě plošně nabízet dieselové motory, je tak Mazda, protože Honda po chystaném přechodu modelu CR-V na hybridní pohon bude montovat nafťáky pouze do modelů Civic. Suzuki se však vznětových motorů nevzdává zcela, i nadále je bude mít v portfoliu v Indii., kde mají dnes na prodejích třetinový podíl.