Toyota Supra měla mít motor uprostřed. Toyoda byl proti

Jak se blíží oficiální detroitské představení produkční verze Toyoty Supra, objevují se další a další zajímavosti ze zákulisí. Šéf projektu Tetsuya Tada teď přiznal, že jeho původním plánem bylo postavit sporťák s motorem uprostřed! Takový vůz by samozřejmě konkuroval autům, jako je Porsche Boxster nebo Alpine A110 a BMW s tím prý souhlasilo!

Jenže když Tada svou ideu přednesl prezidentovi Toyoty, od Akia Toyody “dostal kartáč”. Ačkoli auta s motorem uprostřed jsou lépe vyvážená, vozy s klasickou koncepcí mají spoustu jiných výhod, jako je cit a kontrola. “Víme, jak kontrolovat auto s motorem vpředu, máme s tím zkušenosti,” vysvětluje Tada důvody, proč to nakonec dopadlo takto.

Předpokládá se, že vrcholná verze supry (nepočítáme-li plánovanou verzi GRMN) bude dávat z přeplňovaného řadového třílitrového šestiválce B58B30 výkon zhruba 340 koní a jeho síla půjde na zadní kola prostřednictvím osmistupňového automatu.