Honda má nový patent na tříkolku

Tříkolové motocykly sice nepatří k úplně běžnému kolority silnic, ale mohlo by se to brzy změnit. Klasice tohoto segmentu, americkému Can-Am už nějaký čas konkuruje Piaggio s naklápěcí tříkolkou a nedávno do hry vstoupila také Yamaha. Právě to by mohlo být tím správným červeným hadrem zejména pro jejího hlavního konkurenta Hondu, ale i další japonské výrobce. Honda už prezentovala svůj zájem o tento typ tříkolky v roce 2015 se studií NeoWing, ale od té doby se v tomto směru nic dalšího neudálo.

Teď si však Honda nechala patentovat nové řešení zavěšení kol, dost odlišný od toho, co je dnes na trhu, což je určitě pozitivní, méně už potěší, že vypadá dost komplikovaně a mohlo by být i zbytečně prostorově náročné. Patenty samozřejmě ještě neznamenají, že tříkolka bude skutečně využívat takovou techniku a dokonce to ani neznamená, že nějaká tříkolka bude, výrobci běžně registrují technická řešení, na která přijdou, bez ohledu na to, zda je plánují použít, pouze proto, aby je nemohli aplikovat konkurenti. Jestli tedy Honda opravdu tříkolku vyrobí, nelze s určitostí říci, ale vývoj očividně probíhá.