Tiskové zprávy

CR-V Hybrid: Honda oznámila ceny

Honda sice začne dodávat hybridní CR-V až v únoru příštího roku, ale už teď se pochlubila s cenami a počínaje jejich zveřejněním už lze auto objednávat u autorizovaných dealerů. Bližší informace najdete v přiložené tiskové zprávě, jen bych k ní doplnil, že hlavní konkurent Toyota RAV4 Hybrid začíná na částce 819.900 Kč ve verzi Active s pohonem předních kol a 869.900 Kč za čtyřkolku. Vypadá to tedy, že Honda nasadila vcelku konkurenceschopné ceny. Zajímavé je i porovnání s cenami dieselových CR-V odcházející generace. Prakticky jediná srovnatelná verze, tedy 1.6 i-DTEC  s výkonem 160 k a devítistupňovým automatem, stojí 874 tisíc, zatímco hybridní čtyřkolka přijde na 900 tisíc, nejde tedy o nijak drastický rozdíl. Pokud jde o nejlevnější dostupnou verzi hybridu, ta je o cca 40 tisíc dražší, než základní diesel (ovšem 120koňový). CR-V hybrid tedy snad bude mít šanci…

***************

Oznámení ceny Honda CR-V Hybrid

Praha 24.10.2018.

Honda Motor Europe Ltd., Czech Republic Branch oznamuje uvedení ceny Hondy CR-V Hybrid.

 

Honda CR-V Hybrid 2019 2WD 4WD
COMFORT 769 900 CZK
ELEGANCE 849 900 CZK 899 900 CZK
LIFESTYLE 929 900 CZK 979 900 CZK
EXECUTIVE 1 069 900 CZK

 

 

Hybridní CR-V s účinným 2,0-litrovým benzínovým motorem i-VTEC, výkonným elektrickým motorem a litium-ionovým akumulátorem má maximální výkon 184 koní (135 kW) a točivý moment 315 Nm.  Model CR-V Hybrid nabízí úsporný provoz v reálných podmínkách, aniž by omezoval radost z jízdy. Systém i-MMD za tímto účelem pracuje v jednom ze tří režimů automaticky vybíraných tak, aby optimalizovaly hospodárnost jízdy a výkon podle aktuálních podmínek. Při pohonu motorem vůz pohání zážehový motor o objemu 2,0 litry, například při jízdě stálou vysokou rychlostí. Při hybridním pohonu pracuje zároveň zážehový motor a elektromotor, například při zrychlování. V elektrickém režimu (EV) pak vůz běží 100% na tichý elektrický pohon. Ten bývá obvykle využíván při rozjezdu nebo během jízdy ustálenou nízkou rychlostí. Systém i-MMD je nesmírně praktický. Elektřinu si totiž vytváří sám, nikdy proto nebudete muset své CR-V připojovat do sítě. Vůz se sám dobíjí přímým přenosem výkonu ze zážehového motoru a rekuperací brzdné energie, která u běžných vozů zůstává nevyužita.

 

Příchod tohoto unikátního a očekávaného modelu na český trh je naplánovaný na únor 2019. Dealeři Honda v Čechách již začínají přijímat objednávky.

 

28 komentářů: „CR-V Hybrid: Honda oznámila ceny

  • A to se lidi báli, jak to bude předražené, obvzláště ve srovnání s Rav4.
    Takže CR-V5G FWD hybrid od 769.900,- vs. Rav4 FWD hybrid 859.900,- (po slevě 799.900,-)
    A CR-V5G AWD hybrid od 899.900,- vs. Rav4 AWD hybrid 909.900,- (po slevě 849.900,-)
    samozřejmě záleží na obsah výbavy za tu cenu, ale rychlé srovnání nevypadá zle.
    A to Rav4 jede už výběhový model a uvidíme jaké ceny přiveze nová generace.

    No těším se až se tu hybridní obludku vyzkouším, snad si neodnesu pocit líné mrchy, jako z Insightu 🙂

    • Jo, vypadá to fakt dobře, nějaké rozdíly mohou dělat odlišné výbavy, ale takhle v globálu to vypadá nadějně. Teď ještě přesvědčit zákazníky, že tomu mají dát přednost před zavedenou RAVkou. 😉

      NIC už nebude působit jako líná mrcha tolik, co Insight. 😀

      • Přesvědčit zákazník? Myslíš něco jako marketingová kampaň? Od Hondy? No, třeba překvapí, ale očekávám nic neříkající reklamu v bedně tak měsíc na jaře a pak zase chcíp pes 😀

        • Mě překvapují 2 věci:
          a) že to asi opravdu nemá převodovku – mezi spalovákem a kolama je jen stálý převod přes spojku (mód dálnice)
          b) že to používá mj. režim sériového hybridu (hlavně město) o kterém bych řekl, že musí být neefektivní, ale zjevně spolu s rekuperací funguje – o litr menší spotřeba ve městě

        • K té reklamě Hondy svůj příklad komunikace resp. „péče“ o zákazníka:
          Před týdnem jsem napsal dotaz na info@honda.cz: „Bude model Civic 4D sedan 2019 modernizován faceliftem?“ Odpověď: „Veškeré dotazy komunikujte s dealery.“ Několika dealerů jsem se dotazoval, avšak nevěděli, proto jsem se obrátil napřímo…

          • To se můžeš zeptat tady. 😉 Nebudou. 🙂 Nejspíš až MY2020.

          • Ani drobnosti typu ovládání zvuku rádia otočným knoflíkem?

          • Bohužel, marketing a komunikace je EU, resp. v ČR tragická. Bohužel fakt platí, že víc se dozvíš zde nebo na H-C.
            Když se v létě potvrdili informace, že přímovstřiky od Hondy už vyjíždí od konce jara s GPF, tak mi nebyli schopni ani zevrubně říct jak to má funguvat a jak se bude proces vypalování projevovat. Hlavně, že už prý měli školení ve Vídni… 😀

          • Psal jsem také na H Europe a zcela bez odpovědi. Je to nezájem a ignorace zákazníka.

    • Tak ceny jsou nastaveny celkem rozumně, s tím se dá žít. Hybridní RAV má sice o něco lepší parametry, ale jízdně bude – předpokládám – CR-V záživnější. Docela by mě zajímalo, jak se bude chovat i-MMD na dálnici, co s ním udělá, když se pojede třeba tři hodiny na dálnici 140 – 150.

      • RAVka bude absolutně o něco rychlejší, ale předpokládám, že CR-V bude mít díky 40 Nm víc síly v nízkých a středních otáčkách. Bude to zajímavé srovnání.
        Jak jsem pochopil, na dálnici ve vyšších rychlostech pojede i-MMD primárně na spalovací motor. Ale v zásadě je jedno, jak dlouho a jak to pojede. Nebo tobě se s autem něco děje, když jedeš 10 hodin v kuse do Chorvatska? 😀

        • Nenapsal jsem to přesně. Jde mi o to, jestli se ve vyšších rychlostech elektromotor vůbec někdy zapojí, nebo jestli např. i při zrychlování, jízdě do kopce apod. musí vše zvládnout spalovák. Aby CR-V nebylo třeba zrovna na té dálnici brzdou provozu (145k, 175 Nm, těžké baterky…).

          • Carlos: jasně, že se prakticky nezapojí. Pojede to spíš nic moc, ani v testech RAV4 se to nehemží nějakou radostí z dálnice, žere to tam zdaleka nejvíc ze všech režimů (9-10). Na D1 v některých klesáních dle mého k dobíjení dojde, takže to pak může pomoct, ale obecně to většinu cesty pojede na těch 145 koní. V tomto je RAVka o kus lepší, 2.5 je holt 2.5.

            V tomto je ideální něco silnějšího, tedy Lexus 🙂 Tam je to (skoro) jedno, jen je zbytečně vyšší spotřeba, ale provoz to nebrzdí, 450h má pořád skoro 300 koní a to pro líné převalování u 2000 otáček při 130 km-h v pohodě stačí i bez baterek.

          • Ptáš se na něco, co se dá od stolu opravdu jen těžko říct. Všechny hybridy při akceleraci na dálnici do jisté míry pomáhají elektromotorem, takže předpokládám, že i-MMD na tom nebude jinak, tím spíš, že má pro spalovák jen stálý převod. Prošel jsem pár US testů Accordu, ale o principu jízdy po dálnici se žádný nezmiňoval. Takže výhradně na dvoulitr auto odkázané nebude, ale kdovíjaký závoďák taky ne.

          • Já to pochopil tak, že na dálnici to jede primárně ma spalovák přes stálý převod, přitom si to ale ze spalováku generátorem zárověn dobije baterku. Předpokládal bych, že by mohlo na dálnici docházet k opakovanému pomáhání od elektromotoru.

          • Do urcitej rychlosti taha len elektromotor, spalovak len vyraba stavu, potom obe jednotky pracuju dokopy a elektromotor sa odpaja pri 130km pre neefektivitu.

            Len cisti spalovak po dialnici nad 130km s jeho 145konami na taketo auto, vahu + rodinne zameranie to bude teda „raketa“.

  • Tak to je příjemné překvapení, čekal jsem základ vyšší. 900k za 4×4 není málo, ale dá se to a po nějakých slevách to bude schůdné. Konečně něco, s čím se rád projedu.

  • Jsem zvědavej, jestli facelift přijde už za 2 roky jako u 4g.

    • Samozřejmě, kvůli zpoždění oproti USA/JPN 😉

  • „Docela by mě zajímalo, jak se bude chovat i-MMD na dálnici, co s ním udělá, když se pojede třeba tři hodiny na dálnici 140 – 150.“

    Pokud se bude jednat o plynulou jízdu 3 hodiny po dálnici, tak spotřeba bude vyšší, nežli u čistého benzíňáku. Vyšší o to závaží v podobě akumulátorů a dalšího zařízení. To je fyzika.
    V takovém režimu nevyužiješ výhody hybridu, tedy rekuperaci a občasné umožnění motoru pracovat v režimu blízkému optimálnímu.
    On ten hybrid je fajn, ale ne pokaždé. A ne každému se i přes nižší spotřebu vyplatí (z nižší spotřeby nepokryješ vyšší kupní cenu a výměny akumulátorů). Třebas na tu dálniční jízdu, nebo pro někho kdo jezdí 1x týdne 10 km do města na nákupy, nemá smysl.

    • Je otázkou, jestli to při plachtění, případně ustálené jízdě po rovině nepojede taky na elektřinu. Ale pokud někdo bude používat auto primárně na dálniční provoz, pak bude asi ideální benziňák s variátorem.

      • Ono ani tak nejde o primárně dálniční provoz, kdy pochopitelně sáhne kupující po něčem jiném než po hybridu, ale o běžného řidiče. Myslím si, že v dnešní době, pokud člověk nebydlí vyloženě někde na konci světa nebo jenom nerozváží děti po městě, najede po dálnicích a rychlostních silnicích velkou část z celkového nájezdu.

        • Carlos: manželky Civic najede z cca 12k km ročně po dálnicích jen to, co není zpoplatněné (nemáme na něm dálničku). Na konci světa nebydlíme, ve městě taky ne. Pro nás by byl hybrid nejspíš velmi dobrá volba – jezdit víc po měste, pak určitě, tam uspoří nejvíc.

          Celkově si myslím, že podobně jako my to más spousta lidí.

        • Každý majitel auta asi ví, jaký bude jeho jízdní mix a podle toho se zařídí. Ten, kdo většinu cest udělá kolem komína a na dálnici vyjede jednou do měsíce, sáhne po hybridu, ten, kdo bude jezdit víc dálnice, si bude muset načíst nějaké testy a podle toho se rozhodnout.
          Spotřeba v mimoměstském provozu je papírově u obou verzí téměř stejná, nevím, jaký podíl na tom mixu mají dálnice, ale benziňák umí dálnici reálně za 7,5 l, takže asi nebude vůbec důvod pořizovat pro převažující dálniční provoz hybrid.

          • Nejde jen o složení mixu, ale i o množství. Čím méně ročně najedeš, tím méně se ti vyplácí drahé zařízení s omezenou životností.
            Například pokud by ojel ten Civic 12.000 km ročně, úspora byla 1 litr/100 km, tak jsi v prodělku.

          • Samozřejmě. Ale ve chvíli, kdy budeš s benzinovým CR-V jezdit dálnici za 7,5-8 a ostatní do 7, nemá smysl uvažovat o ničem jiném. Pořízení hybridu bude spíš v rovině fandovské (chci ho) nebo komfortní (dole slušně tahá, chci ho), než ekonomické.
            Hybrid, na rozdíl od dieselu, nebude vhodný na dlouhé trasy a obvyklá motivace – jezdím hodně/vrátí se mi to ve spotřebě, tady moc fungovat nebude.

Komentáře nejsou povoleny.