Toyota: šanci má MR2, Celicu už máme

Před měscem přišly z USA informace o tom, že by Toyota ráda oživila další sportovní model, ale váhá, jestli by to měla být celica nebo spíše MR2. Nyní se k tomuto tématu vrací britský Autocar, jenž se na nový sporťák zeptal evropského viceprezidenta Toyoty pro prodej a marketing Matta Harrisona a přináší k tomuto tématu nové, možná ještě zajímavější informace.

Nejprve tu pozitivní, tedy alespoň pro mě. Harrison naznačil, že GT 86 je de facto dnešní celica a šanci by tak mělo dostat MR2, tedy malý roadster s motorem uprostřed. Toyota sice v roce 2015 naznačila možnou budoucnost studií S-FR s klasickou koncepcí, ale to v tuto chvíli asi není důležité. Ostatně i v případě přechodu na MR uspořádání by mohl bých klidně zachován tento sexy design.

Jsou tu ale i méně potěšující skutečnosti. Na MR2, pokud to tedy nakonec opravdu dopadne, si budeme muset chvíli počkat, aktuální by se mohla objevit nejdříve kolem roku 2025. Téměř jistá by také měla být také nějaká forma elektrifikace. K pohonu by měl sloužit buď hybridní benzino-elektrický hybrid nebo – a to podle názoru Autocaru zřejmě láká Toyotu ještě více – elektromotor.

Implementace elektromotoru za přední sedadla flexibilní platformy TNGA by byla jednodušší a levnější, než vyvinout hybridní MR systém pohonu, navíc se předpokládá, že do poloviny příští dekády dojde k výraznému vylepšení akumulátorů, což by prodloužilo jízdní dosah auta bez nutnosti nadměrně navyšovat jeho hmotnost.

Ostatně i sám šéf Toyoda prohlásil, že chce, aby Toyota nabízela cenově dostupná, jednoduchá a zábavná auta s nulovými emisemi. A pokud by se na elektrický MR sporťák povedlo přesvědčit ještě nějakého dalšího partnera z autoprůmyslu, bylo by to samozřejmě velmi vítané. Ostatně Toyota není sama, koho láká malé, fun-to-drive auto s elektrickým pohonem, takový vůz ukázala také Honda, která už má, motivována úspěchem studie Urban EV,  dokonce vymyšlenou koncepci přátelského retro designu, zhmotněného do podoby kupé Sports EV.

To sice v tuhle chvíli ještě nic neznamená, ale pokud se k takovému kroku rozhodne Toyota, Honda si určitě nenechá ujít příležitost na to odpovědět, což bude samozřejmě pro nás, zákazníky, jedině dobře. 😉 Pokud to tedy nedopadne jako s modelem S660, jenž zůstal na domácím trhu. 🙁