Novinky

Honda NSX vs Nissan GT-R NISMO: co je rychlejší?

Honda NSX druhé generace nemá snadný život. Automobilka se sice rozhodla, že druhý nositel tohoto jména bude i nadále slušně vychovaným supersportem, ale to je asi to jediné (krom použití motoru V6), co má s první generací NSX společné. Zatímco jednička sázela na jednoduchost a lehkou konstrukci (koneckonců na co jiného, koncem 80. let…), dvojka dostala do vínku hybridní techniku, ještě komplikovanější než hyperauta McLaren P1, Porsche 918 Spyder nebo LaFerrari, přitom se však musela vejít do cenové hladiny konkurentů, jako je Porsche 911 Turbo nebo Audi R8.

Výsledek (prý) stojí za to, NSX sice není, zejména kvůli své váze, nejrychlejším superautem současnosti, ale je zábavné a použitelné pro každý den. Ale hlavně – díky síle elektromotorů velmi rychlé v přímce. Už dokázalo zpráskat mimo jiné i Lamborghini Aventador a Huracán. Teď jsem ale narazil na zajímavý bratrovražedný souboj s jediným japonským konkurentem – Nissanem GT-R NISMO.

Oba elektronikou napěchované vozy s pohonem všech kol váží zhruba stejně, mají téměř stejný točivý moment, jen nissan disponuje o bezmála třicet koní větším stádem. A jak to dopadlo? Sprint s pevným i letmým startem byl opravdu velmi vyrovnaný, ale s lehkým náskokem zvítězilo NSX.

Což mě přivedlo na myšlenku, podívat je, jestli neexistuje i nějaký okruhový battle – a narazil jsem na přímo exkluzivní kousek od tvůrců bývalého japonského Best Motoring, kde si to obě auta rozdávají na kutovním „tuningovém“ okruhu Tsukuba. Tam se pořadí otočilo, GT-R bylo viditelně stabilnější v zatáčkách, kde NSX občas zápolilo s přetáčivostí a NISMO bylo překvapivě rychlejší i na rovinkách. Výsledkem je o necelou sekundu lepší čas. Takže je z toho pěkná remíza, bylo by zajímavě vědět, jak by si vedlo modernizované NSX 2019 s vylepšeným podvozkem nebo sportovní NSX-R, pokud ho Honda opravdu udělá.

2 komentáře: „Honda NSX vs Nissan GT-R NISMO: co je rychlejší?

  • Otázkou jakéhokoliv okruhového ježdění je u NSX pochopitelně hybrid. I ten sprint mohli zkusit víckrát. Po pár pokusech by NSX bylo v háji. Naopak s nabitými baterkami je jasné, že okamžitá reakce a plný výkon elektromotorů udělá svoje, stačí vidět, jak sprintuje Tesla.

    • NSX není CRZ, které přišlo o elektroasistenci v prvním kratším stoupání za vesnicí. 😉 Taková situace určitě nastane, ale je otázkou, jak brzo, protože jsem se v žádném testu nedočetl – a že jsem jich četl spoustu – že se to někomu stalo. I když zrovna ta rovinka na Tsukubě by mohla naznačovat, že se tak v jejich případě stalo.

Komentáře nejsou povoleny.