Honda přivezla na motocyklovou výstavu EICMA 2018 do Milána docela slušnou flotilu novinek, zejména pak ve středních kubaturách. Těm nejzásadnějším se věnuje následující tisková zpráva, nejsou ale zdaleka všechny. Ohledně těch, které ve výčtu chybí, provedu nějaké to šetření a budu se jim věnovat samostatně později. 😉
************
Honda vdechuje novou energii do kategorie středních motocyklů a na výstavě EICMA 2018 představí 5 novinek
- Model CB650R rozšiřuje rodinu „Neo Sports Café“ a přináší její jedinečný vzhled i do kategorie středních kubatur
- Plně kapotovaný model CBR650R vzhledově vychází z CBR1000RR Fireblade; do střední kategorie přináší vysokootáčkový čtyřválec o výkonu 70 kW
- Trojice modelů s motory o objemu 500 cm3 získala širokou škálu vylepšení a výraznější silniční, sportovní a enduro identitu.
- Nové barvy a vylepšená „Nová úroveň naprosté kontroly“ pro CBR1000RR Fireblade a CBR1000RR Fireblade SP
- Nové barvy pro GL1800 Gold Wing a X-ADV
- Nová výbava pro SH300i
Honda dnes na veletrhu EICMA v Miláně představila svou kompletní řadu motocyklů pro Evropský trh na rok 2019.
CB650R
Po představení trojice nahých modelů CB1000R, CB300R a CB125R v roce 2018 Honda nyní přináší svůj unikátní styl „Neo Sports Café“ také do střední motocyklové kategorie. Řadový čtyřválcový motor je zcela vystaven na odiv a charakteristický kruhový světlomet s tvarovanou nádrží jsou dalším důkazem příslušnosti do rodiny „Neo Sports Café“.
S prémiovým vzhledem přichází i prémiová výbava: Inverzní 41mm vidlice Showa s rozdílnými tlumiči (Separate Function Forks), radiálně upevněné čtyřpístové brzdové třmeny vpředu, systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control, pomocná kluzná spojka, či ultramoderní přístrojový panel.
Výsledkem je atraktivní nahý motocykl střední hmotnostní kategorie, který nabízí unikátní kombinaci vzhledu, výkonu a prvotřídní výbavy.
CBR650R
Dalším novým jménem v řadě motocyklů Honda je sportovní model CBR650R.
Vzhled novinky zřetelně odkazuje na CBR1000RR Fireblade, a to zejména svými ostrými a agresivními liniemi s rozšířenou boční kapotáží, neobvykle krátkou zádí či dvěma úzkými světlomety s LED diodami. CBR650R je o 6 kg lehčí než model CBR650F (který nahrazuje) a díky řídítkům posunutým o 30 mm vpřed a dozadu/vzhůru posunutým stupačkám nabízí sportovnější jízdní pozici.
Klasický řadový čtyřválec Honda má hodnotu maximálních otáček o 1 000 ot./min. výše a disponuje o 5 % vyšším výkonem (70 kW při 12 000 ot./min.), který zajišťuje, že – kromě výrazného vzhledu a vybroušeného podvozku – si novinka písmeno „R“ ve svém názvu zaslouží.
Pro oba modely (CB650R a CBR650R) bude k dispozici konverze na 35 kW.
CB500F, CBR500R a CB500X
Živý řadový dvouválcový motor Honda o objemu 500 cm3 byl od svého příchodu v roce 2013 v Evropě prodán ve více než 75 000 motocyklech.
Motor se poprvé představil v modelech CB500F, CBR500R a CB500X určených pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Do roku 2019 motor vstupuje s vyšším výkonem a točivým momentem v rozmezí od tří do sedmi tisíc otáček a pohání trojici lehkých strojů s omlazeným vzhledem, vylepšenou výbavou a silnější silniční, sportovní a enduro identitou.
Všechny tři modely mají nové zadní odpružení, pomocnou kluznou spojku, kompletní LED osvětlení, modernizované LCD přístrojové panely s ukazatelem zařazeného stupně a indikátorem přeřazení na vyšší rychlostní stupeň, a také nové koncovky výfuku se dvěma výstupními otvory pro ostřejší zvuk.
Roadster CB500F má nové ostřejší rysy, zkosenou kapotáž na přední straně a boční kryty, které plynule navazují na palivovou nádrž. S novým vzhledem přichází také model CBR500R: je užší a ostřejší, s výraznou inspirací modelem Fireblade, a nabízí sportovnější jízdní pozici.
Kompaktní enduro CB500X získalo výraznější „X-faktor“, a to zejména díky novému 19” přednímu kolu, delšímu zdvihu předního i zadního odpružení, užšímu sedlu, většímu úhlu natočení řídítek či robustnější kapotáži, která zároveň poskytuje lepší aerodynamickou ochranu.
Motorové platformy 500 cm3 a 650 cm3 představují 35 % prodejů velkých motocyklů značky Honda v Evropě. Těchto pět nových modelů pro rok 2019 vnáší do střední hmotnostní kategorie vynikající rovnováhu, kterou ocení jezdci všech úrovní pokročilosti, a zároveň představují mezistupeň pro přechod na nejvyšší roadster, enduro a sportovní modely značky Honda.
Na veletrhu EICMA bude představena celá řada dalších vylepšených modelů:
CBR1000RR Fireblade a CBR1000RR Fireblade SP
Po plné modelové obměně v roce 2017 dochází pro rok 2019 k rozšíření „Nové úrovně naprosté kontroly“ modelu Fireblade, přičemž změny v elektronických systémech se zaměřily především na optimální výkony při jízdě na okruzích. Systémy HSTC a ABS proto byly upraveny a nejvýkonnější režim Power byl posílen na základě dat shromážděných v rámci programu HRC MotoGP. Systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control a systém pro zachování adheze předního kola (Wheelie Control) jsou nyní odděleny a na přístrojovém panelu přibyl nový indikátor „W“.
Červená barva Grand Prix Red má širší bílé pruhy pro mírně silnější trikolórový efekt, zatímco verze v černé barvě Matt Ballistic Black Metallic je nyní kromě červeného loga CBR kompletně černá.
X-ADV
Toto „motocyklové SUV“, které se ihned po svém příchodu v roce 2017 stalo hitem a které v roce 2018 získalo víceúrovňový systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control spolu s „G“ spínačem pro lepší řazení převodovky Dual Clutch Transmission při jízdě v terénu, vstupuje do roku 2019 s novými barvami včetně atraktivní „kamuflážové“ zelené.
GL1800 Gold Wing
Jméno Gold Wing je již více než 40 let synonymem pro komfort na dlouhých cestách, luxus a kvalitu. V roce 2018 byl tento model zcela přepracován, aby byl ostřejší, lehčí a kompaktnější, ale aby zároveň dostál své pověsti technologické vlajkové lodi s bezpočtem nových funkcí včetně prvního využití technologie Apple CarPlay u motocyklu.
Pro rok 2019 bude GL1800 Gold Wing i verze Gold Wing „Tour“ s manuální převodovkou dostupná v nové černé metalíze Darkness Black Metallic. Vrcholný model řady Gold Wing „Tour“ s dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT bude dostupný v nové perleťové modré Pearl Hawkseye Blue.
SH300i
Trvale oblíbený výkonný skútr střední velikosti do roku 2019 vstupuje se systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control a s „inteligentním“ vrchním kufrem spojeným se systémem bezdrátového klíče.
Další nové barvy
CB1000R – vlajková loď značky Honda v řadě nahých modelů „Neo Sports Café“ bude k dispozici v nové stříbrné metalíze Sword Silver Metallic, a to jak ve standardní verzi, tak v provedení CB1000R+ nabízejícím širokou škálu továrního příslušenství včetně vyhřívaných rukojetí, hliníkového nástavce blatníku či zadního vnitřního blatníku, plexi štítku, krytu na sedlo spolujezdce, mřížky chladiče s logem CB1000R či rychlořazení.
Rebel – unikátní custom motocykl Honda s motorem o objemu 500 cm3 bude k dispozici v nové šedé perleťové barvě Pearl Cadet Grey a v matné šedé metalíze Matt Axis Grey Metallic.
Integra – nová bílá perleťová barva Pearl Glare White pro stroj, ve kterém se snoubí praktičnost skútru s dynamickými výkony motocyklu.
NC750X – tmavě stříbrná boční kapotáž pro mimořádně praktický a univerzální stroj o objemu 750 cm3.
SH125 a SH150 – černé (u bílého provedení stříbrné) přední panely a boky podlahy dodávají tomuto prémiovému skútru atraktivní nádech.