Honda NSX a Jenson Button: titul v šampionátu Super GT 2018!

Honda je letošním šampionem prestižních japonských závodů gétéček! O 1,5 sekundy!!! Ve třídě GT 500 série Super GT vítězí speciál NSX GT poprvé od svého debutu v roce 2017 nebo chcete-li od roku 2014, kdy se představil vůz NSX Concept GT. Naposledy Honda získala titul v roce 2010 s vozem HSV-010 GT a NSX první generace se radovala v roce 2007. Ale čo bolo, to bolo, terazky to bolo maso!

Původně jsem měl v úmyslu sledovat průběžně celou sezonu, ale nějak se to nedalo, podobně jeho u WTCR. Asi by to chtělo nějakého experta na racing. 😉 Nicméně už od počátku sezony bylo jasné, že to letos bude boj hlavně mezi Hondou NSX a Lexusem LC 500. Nissan GT-R pozoroval tento souboj z povzdálí, když dokázal vyhrát jen na Fuji a na pódium se dostal už pouze na okruhu Sugo, kde se umístil třetí. Před posledním závodem to bylo mezi Hondou a Lexusem velmi vyrovnané, tři vítězství pro týmy Hondy (Aguri, Kunimitsu (Raybrig), Keihin), tři pro Lexus (au, KeePer, SARD), na pódiu však byly hondy sedmkrát a lexusy dvanáctkrát!

Výsledkem toho bylo, že před posledním závodem na Motegi byly na první příčce se shodným počtem bodů týmy Kunimitsu a KeePer a čistě matematicky mohly zvítězit ještě další dvě stáje (opět jedna Lexusu a jedna Hondy). Nevzpomínám si, kdy to bylo v japonském DTM před finále tak těsné… Kvalifikace na poslední závod byla trošku šokem, ačkoli je Motegi druhou domácí tratí Hondy v šampionátu, tradičně jí to tam nejde, tentokrát však NSX získalo první tři pozice a navrch ještě páté místo v pořadí ARTA, Raybrig, Modulo a Keihin, na čtvrtém místě však hrozil Lexus KeePer TOM´S loňských šampionů Ryo Hirakawy a Nicka Cassidyho.

V závodě před sebe Aguri (ARTA) před sebe nikoho nepustilo a dojelo si pro vítězství (a nakonec i pro třetí místo  celkově), o titulu se ale rozhodovalo za ním. NSX Raybrig se pohybovalo v průběhu závodu mezi druhým a třetím místem, Lexus KeePer se nejprve propadl až na osmé místo, ale Hirakawa za sedm kol stáhl na Buttona pět sekund(!) a nakonec projel cílem se ztrátou pouze 1,5 s! Jenson Button ve své první sezoně v Super GT spolu s Naoki Yamamotem tedy získali titul s rozdílem pouhých tří bodů na loňské vítěze. Aguri se umístilo na třetí příčce a za ním se seřadily dva LC 500, NSX, další lexus a nejlepší GT-R stáje NISMO skončilo osmé.

Je slušností ještě zmínit konečné výsledky třídy GT 300, tam je šampionem Leon Racing (Mercedes-AMG GT3) před Aguri (BMW M6 GT3) a apr (Toyota Prius GT).

 

2 komentáře: „Honda NSX a Jenson Button: titul v šampionátu Super GT 2018!

  • 12.11.2018 (13:19)
    Permalink

    tak to jsem rad, ze se naslo misto, kde se Cudlikovi zase dari… preju mu to.. no a honde taky samozrejme 🙂

    • 13.11.2018 (20:17)
      Permalink

      Buttona mám rád, taky jsem potěšený. A pokud jde o Super GT, Hondě to přeju, byla sedm let na suchu.

Komentáře nejsou povoleny.