Novinky

Acura testuje v Praze!!! Chystá se do Evropy?

Luxusní značka Hondy je poslední japonská prémiovka, která nepůsobí na evropském trhu. Tedy Acura nepůsobí ještě ani v Japonsku a na dalších důležitých světových trzích, ale to je zase jiný příběh. 😉 Každopádně Honda se dlouhodobě ohledně možné přítomnosti v EU vyjadřuje negativně a popravdě řečeno není divu. V době, kdy na tom záleželo, neměla v nabídce žádný odpovídající diesel (i když vývoj šestiválce probíhal…) a nyní, kdy začíná frčet elektrifikace, má pouze jediný hybridní model a to v topmodelu Acura RLX. To není zrovna dobrá startovní pozice pro vstup na evropský trh, skoro bych řekl sebevražedná.

Navíc má Honda v Evropě výrazně menší tržní podíl, než Toyota a Nissan, z jejichž zákazníků se nejčastěji rekrutují majitelé prémiových značek Lexus a Infiniti a zejména schopnost Nissanu motivovat své klienty ke koupi Infiniti je doslova zoufalá, přestože Nissanu se zde v posledních letech fantasticky daří. Stačí se podívat na poměr majitelů Toyota/Lexus a Nissan/Infiniti a z prodejů Hondy lze odvodit teoretickou cílovku Acury, která by byla …vpravdě tragická. 🙁

A ještě jeden faktor hovoří proti útoku Acury na evropský trh a tím je modelová nabídka. Acura momentálně přechází na (staro)novou designérskou i technickou filozofii Precision Crafted Performance s důrazem na pozapomenutý sportovní styl a snahou sdílet co nejméně techniky s Hondou, ale momentálně prodává pouze jediný PCP model – Acura RDX, ostatní vozy jsou z předešlé éry, pouze s faceliftem (zejména) přídě. A přestože americká média nevychází v případě RDX z údivu, je to teprve první vlaštovka. Nabídka Acury v Americe stojí na dvou SUV modelech RDX a MDX, které dělají téměř 75 % všech prodejů značky, midsize sedan TLX se jakž-takž snaží držet krok a sedany ILX, RLX a supersport NSX jsou v nabídce víceméně do počtu. V Evropě by situace byla podobná – stála by na dvou SUV (o prodejním úspěchu TLX lze s úspěchem pochybovat), z nichž, jak už bylo řečeno, je nové jen jedno. A když k tomu přidáme fakt, že to Acura zabalila v Rusku dříve, než pořádně začala a aktivity na Ukrajině ukončila letos na jaře, není divu, že se do EU moc nehrne.

Jenže i přes tohle všechno dnes jeden z našich čtenářů vyfotil v Praze sedan Acura RLX ve verzi před faceliftem! Individuální dovoz, pomyslel jsem si nejprve. Jenže auto je na testovacích  „F“ značkách. I to se dá rozumně vysvětlit – majitel (třeba z řad prodejců) je používá na převoz auta před přihlášením. Jenže podle informací autora fotografie, cituji: „měla páskou zalepené boční blinkry na předních blatnících, ale byly to podezřele velké boule, takže tam místo blinkrů bylo něco jiného. Dále měla sundanou pravou lištu zadního okna, kde opět bylo něco přilepeného páskou. A uvnitř na palubní desce namontovaný velký displej, přičemž řidič seděl v autě v reflexní vestě„. Zjevně tedy šlo skutečně o testovací mulu. Otázkou je, KDO, CO a PROČ testuje zrovna na českých silnicích v Acuře RLX. Kdyby to alespoň byl americký Accord, to by naznačovalo, že by ho sem snad Honda opravdu mohla v souvislosti s Toyotou Camry začít také dovážet, ale RLX?

Není žádným tajemstvím, že automobilky testují auta i v místech, kde se dané vozy neprodávají, zejména jde o místa s extrémním klimatem – pouště, oblasti za polárním kruhem, regiony s vysokou vlhkostí atp, ale Střední Evropa? Leda by se Acura dověděla o legendárně mizerných českých silnicích. 😀 Ovšem na rovinu –  našla by určitě i regiony s ještě horším stavem vozovek. Vyloučeno není ani to, že Acuru testuje z nějakých důvodů někdo od konkurence (Mercedes?). Ale proč verzi před modernizací? Možná také pro Hondu vyvíjí něco některý technický partner (Ricardo apod)… Je to prostě záhada. Moc rád bych věřil, že se Acura chystá do Evropy, ale přijde mi to velmi nepravděpodobné. Pokud by někdo z vás věděl, na koho je registrována značka F 5845, možná by nám to pomohlo vnést do celé záležitosti trochu světla. 😉

10 komentářů: „Acura testuje v Praze!!! Chystá se do Evropy?

  • Áno. Aj ja by som rád veril, že sa Acura dostane do EÚ. Bolo by to určite moje ďalšie auto. Osobne by som nedával do priamej úmery predaje Infinity a Lexusu. Ale možno sa mýlim.

    • Shuter: cim jezdis dnes? A jakou Acuru by sis koupil?

      • Mam CRV 2.0. Acuru by som videl niekde pri RDX/MDX.

  • Acura v Evropě nedává smysl. Portfolio v podstatě nepoužitelné, MDX je v Evropě neprodejné – pár nadšenců by si koupilo hybrid a hotovo.

    Netuším, co tady kdo testuje a proč na staré Acuře, ale předzvěst příchodu značky k nám to není.

    • Portfolio není o nic více nepoužitelné, než v případě Lexusu nebo Infiniti, je prostě americké. 😉 MDX by mohlo mít novou generaci příští rok, ale klíčový model by stejně asi bylo RDX. Potíž je, že je to běh na hrozně dlouhou trať, Infiniti už je tu spoustu let a stále se nedá říct, že by se dostatečně etablovalo.

      • Jasny, pulka Lexu prodanych v Evrope je NX hybrid, ktery RDX zatim nema, ale jinak je to vlastne to stejny 😀

  • Mě to celkově nedává smysl. Proč zrovna RLX? Mnohem větší smysl by dávalo TLX…
    Ale proč by autonomní systémy Acura testovala zrovna v ČR?

    • Smysl to vážně nedává (což se ale u rozhodnutí Hondy nestává úplně zřídka). Acura k nám určitě nezamíří a kdyby se tu měl prodávat některý z modelů Acury s logem Hondy, tak proč zrovna RLX? Když už nebylo rentabilní prodávat Accord, proč by se vyplatilo dovážet a homologovat Legend?

  • Jakkoliv bych si moc přál, aby se Acura v EU prodávala, tak Hondě jako firmě bych to opravdu neradil. Povědomí o této značce je zde minimální, což by se tragicky projevilo v prodejích. Mám druhou Acuru (MDX) a pro okolí jsem v tomto směru exot. To jméno nikomu nic moc neříká.

    Na druhou stranu, pokud by už něco na EU trhu dávalo smysl, tak třeba RDX, akorát by to museli rebrandovat na Hondu CR-V Type R(dx) 😉

    • Je pravda, že povědomí o Infiniti je výrazně větší a přesto se zatím nechytilo…
      MDX – super 🙂
      RDX by tady mohl být zajímavý doplněk nabídky.

Komentáře nejsou povoleny.