Nissan Stagea RS Four S: 480 koní v rodinném kombi

Znáte kombík Nissan Stagea? Byla to de facto kombi verze modelu Skyline, s nímž sdílel celou řadu komponentů. Tohle je zástupce první (a předposlední) generace C34 z roku 1999, spřízněná se Skylinem R33 a pokud čekáte, že to v některých verzích musel být docela mazec, máte pravdu. Vrcholem byla v Japonsku verze 260RS Autech s pohonem všech kol ATTESSA E-TS z R33 GT-R, brzdami Brembo, kovanými koly BBS, samosvorem a dalšími příjemnostmi, včetně výkonu 280 koní.

Tohle ale není 260RS, ale jen RS Four S s přeplňovaným šestiválcem (RB25). Tedy původně. Tenhle exemplář má motor Nissan V8 (VH41), opatřený turbodmychadlem Garrett, které autu dopomohlo k výkonu 487 koní, přičemž síla osmiválce jde přes pětistupňový manuál pouze na zadní kola, přední jsou díky systému Haltech odpojena.

Podrobnější prohlídka auta ukazuje, že změn je mnohem více, stagea má (mimo jiné) celou příď přepracovanou ve stylu GT-R (R34), vytažené blatníky i navazující díly karoserie, kovaná kola Rays, nepřehlédnutelný bodykit včetně obřího křídla nad zadním oknem, řadu karbonových dílů nebo snížený sportovní podvozek. Asi vás nepřekvapí, že tohle monstrum vzniklo v Austrálii, holdující nabušeným osmiválcovým zadokolkám.

1 komentář: „Nissan Stagea RS Four S: 480 koní v rodinném kombi

  • 19.11.2018 (14:10)
    Permalink

    tady nekdo objevil Mighty Car Mods? Nebo je to jina konverze Stagea do GT-R?

Komentáře nejsou povoleny.