Novinky

Honda S2000: ceny stoupají, tahle AP1 stojí 1,1 milionu

Už několik let jasné, že se sportovní roadster Honda S2000 stane jednou z japonských automobilových ikon, a s tím souvisí samozřejmě i nárůst jeho ceny. To pochopitelně platí pouze v případě zachovalých exemplářů s minimálním nájezdem, jako je tohle AP1 modelového roku 2000 v laku New Formula Red, které se přednedávnem prodalo v USA za působivých 48 tisíc dolarů. To je zhruba o třetinu více, než kolik činila před téměř dvěma dekádami v USA pořizovací cena nového auta.

Kupcem přitom není nikdo jiný, než sběratel, závodník IndyCar, majitel tuningové firmy a příznivce Hondy Graham Rahal. Auto mělo v roce 2000 při příjezdu do dealerství najeto pouze 19 km a pak zamířilo na dlouhých dvanáct let do skladu, odkud bylo vysvobozeno až v roce 2013. Jeho nový majitel přidal na počítadlo jen 1590 km a auto poté bylo opět k dispozici, čehož využil právě Rahal. Koupil vůz ve vynikající kondici, s původními 16″ koly i pneumatikami Bridgestone Potenza S-02.

Graham se netají tím, že nově pořízené auto skončí v garáži jako sběratelský kousek, bude tam dělat společnost mimo jiné perfektně zrenovovanému (taktéž červenému) sporťáku Honda S600 z počátku 60. let, patřící jeho otci. Hondy prostě do Rahalovic rodiny tak nějak historicky patří. 😉

 

4 komentáře: „Honda S2000: ceny stoupají, tahle AP1 stojí 1,1 milionu

  • Proč nejsou povoleny komentáře např k Insightu??? Chtěl jsem napsat, že by se tato Honda náramně hodila do post hybridní světové éry? v Evropě. Snad všichni technologicky zdatné automobilky dnes hybrid v EU nabízí… Japonci s hybridní technologií předběhli dobu. Teprve teď se zdá být ta správná doba pro hybridy. Tedy když už to okopírovali Němci i Francouzi, potažmo Číňani S Volvem. Je to škoda, Honda teoreticky dieselové motory vyvíjet vůbec nemusela.

    • Starší články se automaticky uzavírají, protože jsem nestíhal mazat spamy. Zkusím to zase uvolnit, třeba už jsem vyhledávací roboty otrávil. 😉
      Pokud jde o hybridy, je sice pravda, že je má v nabídce kdekdo, ale kromě Toyoty je nikdo moc neprodává. Honda se svým malým podílem na trhu asi nemá potřebu na hybridy spěchat. Dost na tom, že Hondu zabolí přechod CR-V na hybrid. Ale vzhledem k tomu, že aktuální 1.6 i-DTEC pro Civic a HR-V už je asi v dotyčných modelech naposled, hybridy stejně přijdou.

Komentáře nejsou povoleny.