Novinky

Everus VE-1: až 340 km s elektrickým crossoverem Honda. Doplněno!

Vůz (Honda) Everus VE-1 už jsem vám představil před dvěma týdny, nyní jsou ale k dispozici nové informace, původní článek jsem si tedy dovolil aktualizovat. 😉

Tak tu máme první skutečně produkční bateriový elektromobil od Hondy (tedy když nepočítáme Clarity Electric s poněkud zvláštně dimenzovanými akumulátory a dostupností pouze ve dvou státech USA)! Avizovaný retro-hatchback Urban EV, určený primárně pro Evropu, předběhl BEV, vyvinutý pro čínský trh. Auto se jmenuje Everus VE-1, má rozměry 4308 x 1824 x 1625 mm a rozvor 2610 mm a je to vlastně Honda HR-V, předělaná na elektrický pohon. Vychází z letošní studie Everus EV Concept a zvenku se ve finále od háervéčka liší futurističtější přídí s novým nárazníkem, zatmavenými světlomety a maskou s otvorem pro nabíjení. Z profilu zase vynikne dvoubarevné lakování karoserie, které vyvolává dojem plovoucího zadního sloupku, zatímco záď dostala čirou, zakouřenou optiku světlometů.

Interiér je identický, tedy až na modré dekory středového tunelu, kontrastní šití a rámečky reproduktorů stejné barvy, jiná je však pravá a levá část přístrojového štítu, věnovaná informacím o činnosti elektrického pohonného systému. Everus VE-1 je docela nabušený – výkon elektromotoru činí 163 koní a dává točivý moment 280 Nm, Li-Ion akumulátory s kapacitou 53,6 kWh zvládnou na jedno nabití auto dostat až na vzdálenost 340 km. Honda také slibuje, že v případě jízdy rychlostí do 60 km/h (tedy v městském provozu) činí akční rádius dokonce 485 km! Maximální rychlost auta činí dostatečných 140 km/h, poháněna jsou pouze přední, sedmnáctipalcová kola.

Za pomoci speciální rychlonabíječky lze auto dobít za pouhou hodinu, z klasické zásuvky to trvá devět hodin, přičemž při jízdě lze volit podle nálady (a stavu baterie 😉 ) z režimů Normal, Battery Saver a Sport. Everus VE-1 stojí v Číně  zhruba dvojnásobek toho, co HR-V, u nás by tedy teoreticky přišel na zhruba milion korun. To víceméně odpovídá tomu, co tady stojí Nissan Leaf. To by mohlo být vodítkem pro ty, kdo čekají na produkční verzi Urban EV. Jenže v Číně po odečtení všech vládních zvýhodnění přijde na zhruba 750 tisíc, což už je docela zajímavá cena.

5 komentářů: „Everus VE-1: až 340 km s elektrickým crossoverem Honda. Doplněno!

  • Zadek furt hnusnej, ale předek vypadá – hlavně na té první fotce v červeném – fakt dobře. Škoda, že takhle nevypadá i běžné HR-V.

    • Jo, má to docela švih, špatný nápad není ani ta dvoubarevná karoserie.

      • To mi k tomu moc nesedi – s cervenou to nevypada zle, ale u elektromobilu je to tak do arktickych oblasti, pokud teda strecha neni jeden velky fotovoltaicky clanek.

    • jo, ten předek je dobrej, ikdyž mě okamžitě blikl hlavou Focus… líbí se mi i to dvoubarevné lakování alá CH-R, ale ten zadek je prostě tragédie, zadní svítilny se u HR-V fakt nepovedly :-/

      • S Fordem si to asi nikdo nesplete 😉 i když ten nárazník je trošku v tom stylu.
        Já nevím, co všichni s tím zadkem máte. Jako jsou hezčí, třeba u CX-3 😀 ale úplně mě to neuráží. 😉

Komentáře nejsou povoleny.