Nejhůře prodávaná auta v USA: nechybí luxusní japonské vozy

Časopisy jsou plné článků o tom, kdo kde vládne prodejním žebříčkům. Ale někdo musí být zákonitě také na druhém konci statistik. 😉 Portál goodcarbadcar vypracoval žebříček patnácti nejhůře prodávaných aut za jedenáct měsíců letošního roku.

Přestože jde vlastně o žebříček těch neméně úspěšných, je to do značné míry elitní klub. Objevuje se zde totiž spousta vozů okrajových segmentů od luxusních značek. Pokud to vezmeme od patnáctky dolů, máme tu Audi A7 (1959 kusů), Jaguar XF (1944 ks), Jaguar F-Type (1925 ks), Mercedes-Benz SL (1787 ks), Mercedes-Benz SLC (1692 ks), Jaguar XJ (1365 ks), Audi TT (1244 ks), Audi A8 (909 ks), Kia K900 (277 ks) a nejméně se v USA prodalo Alfy Romeo 4C – pouhých 217 exemplářů.

Japonské členy TOP 15 😉 jsem samozřejmě naschvál vynechal, tak se na ně pojďme podívat. Nejhorší desítku uzavírá Lexus LC s počtem 1688 kusů, což ale není žádná ostuda, stačí se podívat na to, v jaké je společnosti (a kolik stojí). Jenže pak se člověk prostě nemůže divit, že automobilky nemají zájem sportovní a luxusní kupé vyrábět, Musí na tom hrozně prodělávat. 🙁

Auto na deváté příčce, to už ale ostuda je. Patří Acuře RLX, známé tako jako Honda Legend ( 😉 ). Prodalo se pouze 1556 aut, což je hodně smutný výsledek, když uvážíme, že je to auto kategorie BMW 5 a Mercedesu E, kterých se prodá kolem čtyř tisíc. Měsíčně… Ale je tu i pozitivní zpráva. Důkladný facelift se postaral o to, že RLX šlo meziročně nahoru o fantastických 68,7 %!!! 😀 Jakému jinému autu se něco takového poštěstí v pátém roce výroby? 😉 Rok 2017 byl prostě pro RLX doslova zoufalý. Acura už by prostě měla přijít s novou generací a tentokrát se lépe trefit do požadavků zákazníků této třídy…

Třetí a poslední JPN auto v žebříčku je vodíková Toyota Mirai se skóre 1263. Ani v tomto případě nejde o žádný propadák, když vezmeme v úvahu, že se nabízí pouze tam, kde je infratruktura vodíkových stanic, tedy primárně v určitých částech Kalifornie a sem-tam i jinde. Pokud se ptáte, kde je její konkurent Honda Clarity, tak – o hodně výš. Honda totiž nerozděluje clarity podle druhu pohonu a uvádí celková čísla pro elektromobil, plug-in hybrid a palivový článek. A to je štěstí, protože jinak by dělalo vodíkové clarity mirai společnost. 😉

Jestli se nemůžete dopočítat, tak je to v pořádku, v žebříčku jsou totiž i dvě kuriozity.  Sedmé nejhůř prodávané auto Ameriky je v Evropě populární Fiat 500L (1327 kusů) a čtvrtý nejhorší skočil Smart Fortwo s 1054 prodanými kusy. 🙂

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *