Leaf V2G: jak to Nissan myslel?

Nissan v říjnu oznámil, že se mu povedlo jako první značce na německém trhu získat osvědčení pro dodávání elektřiny z akumulátorů elektromobilů do rozvodné sítě V2G (vehicle-to-grid). Nějak jsem si nedokázal úplně představit, k čemu by to mohlo být dobré a asi jsem nebyl sám, protože Nissan nyní svou vizi V2G rozvedl trošku důkladněji. Za jakých podmínek by to tedy mohlo být vůbec zajímavé?

Tím základním předpokladem samozřejmě je, že máte elektromobil, se kterým nemusíte jezdit, protože primární snahou majitele každého BEV je, aby akumulátory měly plnou kapacitu, aby auto dokázalo dojet do místa určení, popřípadě zpět. Ale jsou situace, kdy auto prostě zůstane stát v garáži, ať už soukromé nebo firemní. Dovolená, služební cesta na delší vzdálenost, letecky apod. A v tuhle chvíli může majitel nechat auto vydělávat. Zaparkovaný a připojený vůz se přes noc dobije za výhodnější tarif a ve špičce něco z kapacity akumulátorů pošle za plnou cenu zpět do sítě. Analogicky bude fungovat sdílení energie i v rámci soukromého domu V2H (vehicle-to-home), respektive firemního sídla V2B (vehicle-to-building) se stejným účelem – využít část vlastní elektřiny v době dražší odběrové špičky.

Auto samozřejmě lze použít k dodávkám elektřiny do domu například v době výpadku sítě, kdy má majitel jiné starosti, než s autem někam jezdit. Nissan dále v rámci své energetické vize Nissan Energy již v současnosti nabízí recyklované akumulátory z elektromobilů jako úložiště energie pro domy a systém jejich solárního nabíjení, popřípadě dobíjení elektromobilu, pokud je během dne připojen. V tomto případě budou samozřejmě zisky z případného prodeje elektřiny největší. Tedy ihned poté, co se vrátí investice do pořízení systému.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *