Subaru a Toyota: další společný sporťák?

Toyota si už nějakou dobu pohrává s myšlenkou na třetí sportovní auto a ráda by do portfolia zařadila vůz s motorem uprostřed, tedy pokračovatele tradice modelu MR2. Ale připadá v úvahu pouze za předpokladu splnění celé řady proměnných, přičemž jednou z nich je nalezení partnera, jenž by se podělil o náklady na vývoj.

Teorie se objevily různé a nemá cenu se teď tvářit, že že slyšíme poprvé spekulace o tom, že auto s koncepcí MR chce také Subaru, mluví se o tom už od roku 2016. Tak nějak se to samo nabízí s ohledem na kooperaci obou značek na projektu GT 86/BRZ. Jenže teď tyto informace z Japonska přišly znovu a tváří se docela konkrétně…


Subaru s motorem uprostřed (vyvinuté samozřejmě opět společně s Toyotou), by mělo mít hybridní pohon, tvořený boxerem o objemu 1,6 l, zkombinovaným s elektromotorem a vyladěným na výkon kolem 300 koní. To zní skvěle, co říkáte?

Dokonce by se tomu chtělo i věřit, jenže tu jsou dva zásadní problémy. Tím prvním je hierarchie modelů. Šéf Toyoty Akio Toyoda vidí prostor pro třetí sporťák pod modelem 86 a vzhledem k tomu, že nová generace 86/BRZ má dostat atmosférický motor o objemu 2,4 l, těžko může mít základní sporťák koní 300. Tím druhým problémem je pak ekonomická situace Subaru. Model BRZ se neprodává moc dobře a automobilka na něm určitě prodělává, takže si těžko představit, že by Subaru šlo do projektu dalšího sportovního auta, jenž by jen těžko byl nějak zvlášť ziskový, bez ohledu na společný vývoj s Toyotou.

Osobně si tedy myslím, že do toho Subaru nepůjde a Toyota musí hledat jiného partnera. A výsledný produkt určitě nebude disponovat tak početným stádem pod kapotou. Rád se samozřejmě budu mýlit. 😉