Toyota: Prius potřebuje “nový směr”

Toyota Prius je vnímána jako symbol úspěchu moderní hybridní techniky. Japonská automobilka trpělivě budovala jeho image a odměnou je nejen fakt, že když se řekne hybrid, snad každému na světě se vybaví právě prius, ale i prodejní úspěch. Nejen tohoto typu, ale i dalších vozů značky Toyota s hybridní technikou.

Jenže časy se mění. “IN” už nejsou hybridy, ale elektromobily, celebrity dnes vyměnily priusy za tesly a neláká ani nízká spotřeba. Tedy minimálně v USA (nejdůležitějším trhu pro prius), kde nízké ceny benzinu přejí spíše SUV …a novým a novým full-size pick-upům.

Důsledkem toho je, že prodeje Toyoty Prius spadly z více než 200.000 kusů v roce 2014 na necelých 110 tisíc v loňském roce. Automobilka už trošku panikaří, což ukazuje výrazně konzervativní vzhled faceliftu (MY2019) a teď spoléhá na oživení zájmu zákazníků díky verzi AWD-e. Ale to do budoucna nestačí.

Šéfinženýr Toyoty pro Prius Koichi Kaneko nyní v rozhovoru pro The Detroit Bureau prozradil, že automobilka nyní přemýšlí, jak dát modelu nový směr, jenž opět přiláká zákazníky. Kaneko si nemyslí, že by se prius měl změnit v elektromobil nebo vůz s vodíkovým pohonem, ale je docela možné, že se auto transformuje v crossover nebo minimálně dostane SUV verzi, nesoucí jméno Prius.