Mazda zatím rotační motor ve sporťáku nevzdává

Novinky ohledně sportovních modelů Mazdy nebyly v posledních týdnech a měsících zrovna radostné – hirošimská značka vyloučila pro následujících minimálně pět let ostré verze MPS a nejinak je na tom i blízká budoucnost samostatného imageového sportovního modelu. Pokud někdy v budoucnu bude, tak nejspíš nikoli s rotačním motorem. To alespoň automobilka tvrdí oficiálně.

Jenže v Mazdě pracuje spousta nadšenců, kteří odkazem modelů RX (a nejen jich) žijí. Jedním z nich je naštěstí také šéf oddělení Powertrain Developments Ichiro Hirose. Ten zase musel v rozhovorech s novináři řešit problematiku rotačního motoru a konkrétně v interview pro CarAdvice přiznal, že „nové RX-8/RX-9 je jeho osobní sen, ale je třeba vyřešit spoustu problémů s emisemi.“

Jo, to už jsme slyšeli a vypadalo to, že už to dnes představuje těžko řešitelný problém. Jenže Mazda podle Hirose-sana pokračuje ve vývoji sportovního wankelu a vzhledem k tomu že „rozumí problémům rotačních motorů a to znamená, že může přijít s balíčkem řešení, které je odstraní. Takže stále pokračujeme ve vývoji techniky, která by to dokázala“.

Sporťák s wankelem tedy podle vysoce postaveného inženýra není stále vyloučený, ale Mazda (oficiálně) vývoj takového auta nerozjela a že je takové auto technicky možné ještě neznamená, že bude v budoucnu vyhodnoceno jako životaschopný nebo alespoň smysluplný projekt. Ale šance tu stále je. 😉 Do té doby nás čeká rotační motor alespoň v elektromobilech…