Lexus LS P4: nový prototyp pro testy autonomního řízení

Vývojový prototyp bezpilotního řízení musí nejen fungovat, ale mělo by mu to i slušet, řekli si nejspíš u Lexusu a postavili model P4, odvozený od současné generace modelu LS, jenž má veškerou potřebnou sledovací techniku zakomponovanou do úhledného airboxu na střeše. V kabině tak tomu, že jde o vývojový prototyp, nenaznačuje vůbec nic, vše je zakomponováno do útrob sedanu.

A to není ani zdaleka pravidlem, většina podobných experimentálních aut vypadá, jako když se v něm (a na něm) stěhuje početná pákistánská rodina. Lexus LS P4 však bude při vývoji autonomní techniky luxusní japonskou značku současně též dobře reprezentovat.

A to je potřeba, protože Lexus jeho prostřednictvím vyvíjí dva režimy – Chauffeur a Guardian – a uznejte sami – když máte šoféra, jenž se postará o vaši přepravu, musíte být šik. tento režim je nastaven tak, aby kompletně nahradil živého řidiče. Naproti tomu Guardian funguje pouze jako podpůrný režim řidiče, pomáhá mu s jízdou, varuje před nebezpečí a v krajním případě i zasáhne, ale člověka za volantem nenahrazuje.

Toyota modely Lexus P4 začne vyrábět letos na jaře, o tomto víkendu už je ale ukáže odborníkům i laické veřejnosti na výstavě Consumer Electronic Show (CES) v Las Vegas.