Honda má v USA poprvé nejprodávanější hybrid!

Stala se taková kuriózní věc. 😉 Ačkoli Honda klade na eko-techniku značný důraz a její první hybrid přišel jen o necelé tři roky později, než Toyota Prius, teprvé podruhé v historii se jí podařilo probojovat se do čela prodejních statistik, byť pouze na krátké časové období jednoho měsíce.

V prosinci loňského roku se stal hybridní sedan Honda Clarity nejprodávanějším plug-inem v USA! Ale bylo to o prsa japonské sprinterky. Clarity Plug-In Hybrid si pořídilo 2770 zákazníků, druhou Toyotu Prius Prime jen o 11(!) lidí méně. 🙂

Co se celoročních výsledků týče, tam už to ale vyznívá tradičně ve prospěch Toyoty, která prodala 27.495 aut, zatímco clarity má doma jen 18.602 lidí. Třetí Chevrolet Volt skončil s 18.306 prodanými kusy třetí.

Když už je o modelu Honda Clarity řeč, možná vás bude zajímat, že vodíkových verzí Clarity Fuel Cell se v roce 2018 pronajalo 624 kusů a bateriové Clarity Electric pronajímá 948 zákazníků. Tyto vozy se však nabízí pouze v určitých lokalitách států Kalifornie a Oregon.

Mimochodem když už jsem to nakousl – k historicky prvnímu prodejnímu úspěchu eko-hondy došlo v dobnu 2009, kdy se nějakým zázrakem stal hybrid Insight druhé generace vůbec neprodávanějším autem na japonském trhu. Ale ani tady to však dlouhodobě nevydrželo, nakonec z toho bylo alespoň slušné páté místo, zatímco Toyota Prius trůnila na prvním. 😉