Nissan Leaf e+ má nejen větší dojezd, ale i výkon!

Nissan podle očekávání na výstavě CES v Las Vegas představil elektromobil Leaf E+ s většími akumulátory. Auto dostalo Li-Ion články s kapacitou 62 kWh, které mu zajistí dojezd až 363 km, tedy o 122 více, než má standardní leaf. A s tím už se dá někam dojet… Auto se bude dodávat standardně se 70kW rychlonabíječkou, doba nabíjení však nebyla oznámena a není zatím ani zřejmé, zda Nissan vyřešil problémy s opakovaným rychlonabíjením.

Neméně zajímavou informací je zvýšení výkonu elektromotoru na 217 koní a točivého momentu 340 Nm (Leaf 149 k/319 Nm), takže auto už bude docela slušně uhánět. Zrychlení se zlepšilo prý o téměř 13 % a maximální rychlost o cca 10 %.

Pokud jsem něco nepřehlédl, Leaf e+ se od standardního leafu liší pouze bodykitem v podobě decentního modrého splitteru předního nárazníku a obdobného zdobného prvku vzadu. Uvnitř je pak použit větší, 8″ centrální displej a vylepšená navigace. V zástupu elektronických asistentů nechybí ani ProPilot Assist se samočinným udržováním v jízdním pruhu a adaptivním tempomatem. Do Evropy se Leaf e+ dostane v polovině roku.


3 komentáře: „Nissan Leaf e+ má nejen větší dojezd, ale i výkon!

  • 9.1.2019 (17:31)
    Permalink

    Na těchto “prvních vlaštovkách” automobilky teprve nabírají zkušenosti. Podle mně nemá smysl tyto auta v současné době kupovat – pokud člověk není vysloveně technický nadšenec do elektromobilů, nebo jezdí opravdu krátké vzdálenosti s vlástní garáží se zásuvkou, nebo nebydlí v Praze, kde je více nabíječek . Osobně si myslím, že nejleší je si počkat 5-10let, než se zlepší infrastruktura a celkově se elektromobily někam ve vývoji posunou – jestli vůbec :-). Můj plán je takový, že příští rok koupím Civic X sedan po faceliftu. Nechám si ho 8-10let a pak se uvidí. Jen doufám, že Honda nebude muset dělat nějaké zásahy u motoru 1.5T kvůli splnění normy Euro 6d TEMP, která má vyjít v platnost letos na podzim a zůstane to pouze u filtru pevných částic, který tam už je teď.

    Reagovat
    • 9.1.2019 (18:07)
      Permalink

      K pořízení EV musíš samozřejmě mít nějaké vhodné podmínky, aby to nedopadlo jako na té fotce z Norska. 😀 Takže to teď není zatím pro každého, přičemž nejde jen o cenu. Ale časem se to bude zlepšovat.
      Civic X je super. Manuál nebo CVT?

      Reagovat
  • 9.1.2019 (20:24)
    Permalink

    jj, docela mě pobavila tahle reklama :-):
    https://www.frekvence1.cz/clanky/video-trefa-do-cerneho-komicky-spot-upozornuje-na-nedostatek-dobijecich-stanic.shtml

    U tohoto auta je manuál nutnost, takže manuál – CVT fajn, ale není to prostě ono 🙂

    Myslím, že je tohle poslední Civic ze “staré” školy. Další generace kvůli emisím už budou muset být pouze hybridy, nebo EV a po delší době dojde na vodík – jsem zastánce spíše vodíku, ale ten bude běžný až za hóódně dlouho. Do EV se mi popravdě dvakrát nechce.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *