Novinky

Nissan Leaf e+ má nejen větší dojezd, ale i výkon!

Nissan podle očekávání na výstavě CES v Las Vegas představil elektromobil Leaf E+ s většími akumulátory. Auto dostalo Li-Ion články s kapacitou 62 kWh, které mu zajistí dojezd až 363 km, tedy o 122 více, než má standardní leaf. A s tím už se dá někam dojet… Auto se bude dodávat standardně se 70kW rychlonabíječkou, doba nabíjení však nebyla oznámena a není zatím ani zřejmé, zda Nissan vyřešil problémy s opakovaným rychlonabíjením.

Neméně zajímavou informací je zvýšení výkonu elektromotoru na 217 koní a točivého momentu 340 Nm (Leaf 149 k/319 Nm), takže auto už bude docela slušně uhánět. Zrychlení se zlepšilo prý o téměř 13 % a maximální rychlost o cca 10 %.

Pokud jsem něco nepřehlédl, Leaf e+ se od standardního leafu liší pouze bodykitem v podobě decentního modrého splitteru předního nárazníku a obdobného zdobného prvku vzadu. Uvnitř je pak použit větší, 8″ centrální displej a vylepšená navigace. V zástupu elektronických asistentů nechybí ani ProPilot Assist se samočinným udržováním v jízdním pruhu a adaptivním tempomatem. Do Evropy se Leaf e+ dostane v polovině roku.


3 komentáře: „Nissan Leaf e+ má nejen větší dojezd, ale i výkon!

  • Na těchto „prvních vlaštovkách“ automobilky teprve nabírají zkušenosti. Podle mně nemá smysl tyto auta v současné době kupovat – pokud člověk není vysloveně technický nadšenec do elektromobilů, nebo jezdí opravdu krátké vzdálenosti s vlástní garáží se zásuvkou, nebo nebydlí v Praze, kde je více nabíječek . Osobně si myslím, že nejleší je si počkat 5-10let, než se zlepší infrastruktura a celkově se elektromobily někam ve vývoji posunou – jestli vůbec :-). Můj plán je takový, že příští rok koupím Civic X sedan po faceliftu. Nechám si ho 8-10let a pak se uvidí. Jen doufám, že Honda nebude muset dělat nějaké zásahy u motoru 1.5T kvůli splnění normy Euro 6d TEMP, která má vyjít v platnost letos na podzim a zůstane to pouze u filtru pevných částic, který tam už je teď.

    • K pořízení EV musíš samozřejmě mít nějaké vhodné podmínky, aby to nedopadlo jako na té fotce z Norska. 😀 Takže to teď není zatím pro každého, přičemž nejde jen o cenu. Ale časem se to bude zlepšovat.
      Civic X je super. Manuál nebo CVT?

  • jj, docela mě pobavila tahle reklama :-):
    https://www.frekvence1.cz/clanky/video-trefa-do-cerneho-komicky-spot-upozornuje-na-nedostatek-dobijecich-stanic.shtml

    U tohoto auta je manuál nutnost, takže manuál – CVT fajn, ale není to prostě ono 🙂

    Myslím, že je tohle poslední Civic ze „staré“ školy. Další generace kvůli emisím už budou muset být pouze hybridy, nebo EV a po delší době dojde na vodík – jsem zastánce spíše vodíku, ale ten bude běžný až za hóódně dlouho. Do EV se mi popravdě dvakrát nechce.

Komentáře nejsou povoleny.