Dakar 2019: Toyota vyhrála, motorkáři ostrouhali
Tak Dakar 2019 je za námi a Toyota může slavit – poprvé v historii vyhrála tuto nejslavnější vytrvalostní rallye světa a to díky posádce Nasser Al-Attiyah/Matthien Baumel s více než 45minutovým náskokem. Týmový kolega de Villiers dojel devátý a ten Brinke nedokončil. Obrovská gratulace!!!
V motorkách už to takové sláva nebyla. KTM ukázalo, že na něj na Dakaru prostě nikdo nemá a obsadilo celé pódium(!) a před japonské značky se dostaly ještě dvě husqvarny. Až šestý dojel Xavier de Soultrait na yamaze a sedmý Jose Ignacio Florejo s hondou. Mimo nich dokončil už jen Kevin Benavides na druhé tovární hondě – na 12. místě. Smůla zejména Hondy tak pokračuje i nadále, přitom nebýt poruchy motoru Brabcovy CRF450, byla vážným kandidátem na vítězství. Tak snad to zase zkusí příští rok. Je ovšem otázkou, jestli se jim hvězdný tým nerozuteče…
Stage 9
Do cíle už zbývá jen jedna etapa a téměř s jistotou celou rallye mezi motorkáři vyhraje buď (zase) jezdec KTM nebo Husqvarny. Po deváté etapě je nejlepší japonská motorka pátá se ztrátou 48 minut (de Soutrait s Yamahou), šestý je Cornejo na hondě se ztrátou skoro jedné hodiny a šesti minut.
Naopak v kategorii aut už to má Nasser Al-Attiyah skoro jisté, vede s náskokem 51 minut a v top 10 mu děšlá ještě společnost osmý de Villiers
Stage 8
Do cíle zbývají už jen dvě etapy, ale už teď je jasné, že Honda opět vyjde naprázdno. Vedoucí Ricky Brabec skončil kvůli poruše motoru. Kevina Benavidese zradila navigace a kvůli tříhodinové penalizaci se propadl se na 14. místo, takže ve hře už je pouze Jose Ignacio Cornejo na 8. místě, s více než hodinovou ztrátou ale už asi těžko něco svede.
Lépe jsou na tom jezdci Yamahy, van Beveren je čtvrtý a se ztrátou pod 10 minut ještě může vyhrát, určité šance má ale i šestý de Soultrait se ztrátou 46 minut.
Nejlépe to zatím vypadá ve třídě aut, Al-Attiyah s Toyotou Hilux stále vede se 46minutovým náskokem, tam to vypadá hodně nadějně.
Stage 7
Tentokrát jsem nestihl informovat o dění v šesté etapě Dakaru, tak přeskočím na čerstvé výsledky té sedmé. A jsem rád, že nemusím měnit titulek, na prvních příčkách obou sledovaných kategorií se vůbec nic nezměnilo. 🙂
V motorkách je stále první Ricky Brabec z Monster Energy Honda Teamu a Adrien van Beveren na tovární yamaze už je druhý. Na šestém místě jede Kevin Benavides na druhé hondě a desátý je momentálně Xavier de Soultrait. Teoreticky je ve hře ještě dvanáctý Jose Ignacio Cornejo s třetí hondou, na Rickyho ztrácí hodinu.
Kategorii aut stále vede Nasser Al-Attiyah s Toyotou Hilux a představte si – Bernhard ten Brinke poskočil na 8. místo! Na první příčku ale ztrácí čtyři a půl hodiny, to už asi je na boj o přední příčky moc. Ale na Dakaru není až do protnutí cílové pásky nic jisté. 😉
Stage 5
Po páté etapě je ve vedení stále Ricky Brabec s Hondou CRF450, dobře si ale vede i pátý Adrian van Beveren s yamahou a šestý Kevin Benavides na další hondě. V první desítce se drží ještě druhý jezdec Yamahy Xavier de Soultrait se ztrátou necelých 19 minut.
Co se Toyoty týče, třídu aut stále vede Al-Attiyah a to, jak automobilka dopadne, už záleží nejspíš pouze na něm, Ten Brinke je 13. se ztrátou skoro čtyři hodiny a de Villiers na 18. příčce ztrácí už 6,5 hodiny.
Stage 4
Čtvrtá etapa přinesla opět příznivcům japonské techniky radost. Ricky Brabec s Hondou vyhrál už druhou etapu a dostal se průběžně do vedení, van Beveren na yamaze je celkově čtvrtý. Trošku znepokojivý je blok KTM na 2.,3. a 5. pozici, ale šestá, osmá a devátá pozice patří dalším továrním hondám.
V autech je zpět ve vedení Al-Attiyah s Toyotou Hilux, je však jediný v první desítce, ostatní jsou na 28., respektive 42. příčce se ztrátou 1,5 a 3 hodiny. Ten Brinke totiž poškodil kolo a de Villiers se téměř hodinu pokoušel mu pomoci.
Stage 3
Třetí dakarská etapa má úplně nové lídry jednotlivých kategorií. Ve třídě Moto se aktuálně z vedení těší jezdec Yamahy Xavier de Soultrait a druhá yamaha van Beverena je čtvrtá. Hondy se pohybují na 3. místě (Benavides) a 6. místě (Paulo Goncalves). Barreda bohužel ze závodu odstupil poté, co zahodil motorku do rokle.
Ve třídě Auto se dopředu vrátil Al-Attiyah, jenž se probojoval na druhé místo, Toyota Hilux Bernharda ten Brinke je sedmý. D Villiers zapadl v dunách a je 68. se ztrátou 4,5 hodiny. Ten už asi letos do bojů o vítězství nezasáhne…
Stage 2
Dakar má za sebou druhou etapu, která bohužel přinesla odsun japonských továrních jezdců z vedoucích příček. Ale není třeba propadat panice, závod teprve začal a jezdci první desítky v motorkách mají od sebe odstup 14 minut a v autech dokonce šest. A jak to tedy vypadá.
Ricky Brabec s Hondou na poslední chvíli přišel o vedení, na vedoucí KTM ( 🙁 ) ztrácí 22 sekund a třetí Barreda minutu a 41 sekund. Další jezdci Hondy se pohybují na 8. a 10. místě. Společnost jim dělá na sedmém místě jezdec Yamahy Adrien van Beveren.
Ve třídě aut se drží Toyoty Hilux na 3. a 4. místě, ale ani jedna z nich není Al-Attiyah… Ten se propadl až na 11. místo, ale na vedoucího Loeba ztrácí zatím jen necelých 8 minut.
Stage 1
Rallye Dakar má za sebou první etapu a japonské tovární týmy předvedly slušný start. Kategorii motocyklů vede Joan Barreda ze stáje Monster Energy Honda Team a třídu aut vyhrál Nasser Al-Attiyah s Toyotou Hilux. První desítka motorkové kategorie se ostatně japonskými stroji jen hemží – další hondy jsou na 3., 8. a 9. místě a společnost jim dělají yamahy na 4. a 10. příčce. Co se automobilů týče, další hiluxy dojely na 6. a 8. místě.
twl, honda – porucha motoru… to je fakt ostuda. Z Dakaru se pro hondu stava takova F1.
Jj to už je fakt velká ostuda, že neumí postavit motor, co by to tempo vydržel :-/ Být Brabcem, hodně přemýšlím, jestli mi to příští rok stojí za to zase riskovat, že mu potřetí za sebou klekne motor…
Samozřejmě umí postavit Motor, avšak nepustí tam lidi kteří jsou ve firmě nejlepší, tací pracují na jiných projektech (viz. Moto GP, vývoj Silničních Strojů..) . Pokud by to tak nebylo situace by vypadala jinak. KTM rozhodně nemá ty nejlepší inženýry, i když mají tendenci vznášet jiné poznatky. Pokud chce Honda zvítězit musí vynaložit více financí do symbiózy techniky a inženýrství. Jinak dostane na frak od KTM i příští rok, takovou úspěšnou šňůru si nenechají vzít jen tak. Do tohoto projektu, po Moto GP vkládají nemalé peníze. (Teda hlavně jejich sponzoři).
Problém je, že Honda má těch sportovních aktivit strašně moc. Prakticky ve všech soutěžích, kde působí, patří k nejlepším, ale málokde jsou opravdu nejlepší. Ono to má své výhody, ale i nevýhody…