Novinky

Dakar 2019: Toyota vyhrála, motorkáři ostrouhali

Tak Dakar 2019 je za námi a Toyota může slavit – poprvé v historii vyhrála tuto nejslavnější vytrvalostní rallye světa a to díky posádce Nasser Al-Attiyah/Matthien Baumel s více než 45minutovým náskokem. Týmový kolega de Villiers dojel devátý a ten Brinke nedokončil. Obrovská gratulace!!!
V motorkách už to takové sláva nebyla. KTM ukázalo, že na něj na Dakaru prostě nikdo nemá a obsadilo celé pódium(!) a před japonské značky se dostaly ještě dvě husqvarny. Až šestý dojel Xavier de Soultrait na yamaze a sedmý Jose Ignacio Florejo s hondou. Mimo nich dokončil už jen Kevin Benavides na druhé tovární hondě – na 12. místě. Smůla zejména Hondy tak pokračuje i nadále, přitom nebýt poruchy motoru Brabcovy CRF450, byla vážným kandidátem na vítězství. Tak snad to zase zkusí příští rok. Je ovšem otázkou, jestli se jim hvězdný tým nerozuteče…

Stage 9
Do cíle už zbývá jen jedna etapa a téměř s jistotou celou rallye mezi motorkáři vyhraje buď (zase) jezdec KTM nebo Husqvarny. Po deváté etapě je nejlepší japonská motorka pátá se ztrátou 48 minut (de Soutrait s Yamahou), šestý je Cornejo na hondě se ztrátou skoro jedné hodiny a šesti minut.
Naopak v kategorii aut už to má Nasser Al-Attiyah skoro jisté, vede s náskokem 51 minut a v top 10 mu děšlá ještě společnost osmý de Villiers

Stage 8
Do cíle zbývají už jen dvě etapy, ale už teď je jasné, že Honda opět vyjde naprázdno. Vedoucí Ricky Brabec skončil kvůli poruše motoru. Kevina Benavidese zradila navigace a kvůli tříhodinové penalizaci se propadl se na 14. místo, takže ve hře už je pouze Jose Ignacio Cornejo na 8. místě, s více než hodinovou ztrátou ale už asi těžko něco svede.
Lépe jsou na tom jezdci Yamahy, van Beveren je čtvrtý a se ztrátou pod 10 minut ještě může vyhrát, určité šance má ale i šestý de Soultrait se ztrátou 46 minut.

Nejlépe to zatím vypadá ve třídě aut, Al-Attiyah s Toyotou Hilux stále vede se 46minutovým náskokem, tam to vypadá hodně nadějně.


Stage 7
Tentokrát jsem nestihl informovat o dění v šesté etapě Dakaru, tak přeskočím na čerstvé výsledky té sedmé. A jsem rád, že nemusím měnit titulek, na prvních příčkách obou sledovaných kategorií se vůbec nic nezměnilo. 🙂
V motorkách je stále první Ricky Brabec z Monster Energy Honda Teamu a Adrien van Beveren na tovární yamaze už je druhý. Na šestém místě jede Kevin Benavides na druhé hondě a desátý je momentálně Xavier de Soultrait. Teoreticky je ve hře ještě dvanáctý Jose Ignacio Cornejo s třetí hondou, na Rickyho ztrácí hodinu.
Kategorii aut stále vede Nasser Al-Attiyah s Toyotou Hilux a představte si – Bernhard ten Brinke poskočil na 8. místo! Na první příčku ale ztrácí čtyři a půl hodiny, to už asi je na boj o přední příčky moc. Ale na Dakaru není až do protnutí cílové pásky nic jisté. 😉

Stage 5
Po páté etapě je ve vedení stále Ricky Brabec s Hondou CRF450, dobře si ale vede i pátý Adrian van Beveren s yamahou a šestý Kevin Benavides na další hondě. V první desítce se drží ještě druhý jezdec Yamahy Xavier de Soultrait se ztrátou necelých 19 minut.
Co se Toyoty týče, třídu aut stále vede Al-Attiyah a to, jak automobilka dopadne, už záleží nejspíš pouze na něm, Ten Brinke je 13. se ztrátou skoro čtyři hodiny a de Villiers na 18. příčce ztrácí už 6,5 hodiny.

Stage 4
Čtvrtá etapa přinesla opět příznivcům japonské techniky radost. Ricky Brabec s Hondou vyhrál už druhou etapu a dostal se průběžně do vedení, van Beveren na yamaze je celkově čtvrtý. Trošku znepokojivý je blok KTM na 2.,3. a 5. pozici, ale šestá, osmá a devátá pozice patří dalším továrním hondám.
V autech je zpět ve vedení Al-Attiyah s Toyotou Hilux, je však jediný v první desítce, ostatní jsou na 28., respektive 42. příčce se ztrátou 1,5 a 3 hodiny. Ten Brinke totiž poškodil kolo a de Villiers se téměř hodinu pokoušel mu pomoci.

Stage 3
Třetí dakarská etapa má úplně nové lídry jednotlivých kategorií. Ve třídě Moto se aktuálně z vedení těší jezdec Yamahy Xavier de Soultrait a druhá yamaha van Beverena je čtvrtá. Hondy se pohybují na 3. místě (Benavides) a 6. místě (Paulo Goncalves). Barreda bohužel ze závodu odstupil poté, co zahodil motorku do rokle.
Ve třídě Auto se dopředu vrátil Al-Attiyah, jenž se probojoval na druhé místo, Toyota Hilux Bernharda ten Brinke je sedmý. D Villiers zapadl v dunách a je 68. se ztrátou 4,5 hodiny. Ten už asi letos do bojů o vítězství nezasáhne…

Stage 2
Dakar má za sebou druhou etapu, která bohužel přinesla odsun japonských továrních jezdců z vedoucích příček. Ale není třeba propadat panice, závod teprve začal a jezdci první desítky v motorkách mají od sebe odstup 14 minut a v autech dokonce šest. A jak to tedy vypadá.
Ricky Brabec s Hondou na poslední chvíli přišel o vedení, na vedoucí KTM ( 🙁 ) ztrácí 22 sekund a třetí Barreda minutu a 41 sekund. Další jezdci Hondy se pohybují na 8. a 10. místě. Společnost jim dělá na sedmém místě jezdec Yamahy Adrien van Beveren.
Ve třídě aut se drží Toyoty Hilux na 3. a 4. místě, ale ani jedna z nich není Al-Attiyah… Ten se propadl až na 11. místo, ale na vedoucího Loeba ztrácí zatím jen necelých 8 minut.

Stage 1
Rallye Dakar má za sebou první etapu a japonské tovární týmy předvedly slušný start. Kategorii motocyklů vede Joan Barreda ze stáje Monster Energy Honda Team a třídu aut vyhrál Nasser Al-Attiyah s Toyotou Hilux. První desítka motorkové kategorie se ostatně japonskými stroji jen hemží – další hondy jsou na 3., 8. a 9. místě a společnost jim dělají yamahy na 4. a 10. příčce. Co se automobilů týče, další hiluxy dojely na 6. a 8. místě.

4 komentáře: „Dakar 2019: Toyota vyhrála, motorkáři ostrouhali

  • twl, honda – porucha motoru… to je fakt ostuda. Z Dakaru se pro hondu stava takova F1.

    • Jj to už je fakt velká ostuda, že neumí postavit motor, co by to tempo vydržel :-/ Být Brabcem, hodně přemýšlím, jestli mi to příští rok stojí za to zase riskovat, že mu potřetí za sebou klekne motor…

      • Samozřejmě umí postavit Motor, avšak nepustí tam lidi kteří jsou ve firmě nejlepší, tací pracují na jiných projektech (viz. Moto GP, vývoj Silničních Strojů..) . Pokud by to tak nebylo situace by vypadala jinak. KTM rozhodně nemá ty nejlepší inženýry, i když mají tendenci vznášet jiné poznatky. Pokud chce Honda zvítězit musí vynaložit více financí do symbiózy techniky a inženýrství. Jinak dostane na frak od KTM i příští rok, takovou úspěšnou šňůru si nenechají vzít jen tak. Do tohoto projektu, po Moto GP vkládají nemalé peníze. (Teda hlavně jejich sponzoři).

        • Problém je, že Honda má těch sportovních aktivit strašně moc. Prakticky ve všech soutěžích, kde působí, patří k nejlepším, ale málokde jsou opravdu nejlepší. Ono to má své výhody, ale i nevýhody…

Komentáře nejsou povoleny.