Novinky

Subaru WRX STI S209 oficiálně: má 346 koní

Subaru po sérii teaserů na detroitském autosalonu konečně představilo produkční verzi limitované edice WRX STI S209. V čem se liší od běžných STI?

Tak v první řadě větším výkonem čtyřválcového 2,5litrového boxeru. Ten je vyladěn na výkon 346 koní (zatím je to taková polooficiální informace…), což může být pro někoho menším zklamáním, protože jihoafrická limitka Diamond Edition stále zůstává nejsilnějším STI v dosavadní historii. Došlo také ke zvýšení točivého momentu v oblasti kolem 3600/min o 10 %. Subaru výkon navíc získalo poměrně komplikovanými úpravami – mimo jiné použitím většího turbodmychadla HKS, plnicím tlakem zvýšeným na 18 psi, úpravou map, průchodnějším sáním i výfukem. Motor dostal dokonce větší vstřikovače a kované písty a ojnice.

Divize STI dále upravila software systému SI-Drive s módy
Intelligent (I), Sport (S) a Sport Sharp (S#), přičemž inženýři doporučují použít Sport na okruhu a Sport Sharp pouze při závodech ve sprintu. Sílu motoru pomáhají přenést na asfalt pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT600A o rozměru 265/35, upečené speciálně podle požadavků Subaru, obuté na 9Jx19″ kovaných kolech BBS. Umožní dosáhnout příčného zrychlení přes 1.0 g.

Kola mají oproti běžným STI o 15 mm větší rozchod vpředu i vzadu, proto potřebují lehce vytažené blatníky, zpomalení mají na starosti brzdy Brembo s vrtanými kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu, vzadu jsou dvoupístkové monobloky. Podvozek využívá mimo jiné speciálně naladěné tlumiče Bilstein tužší pružiny, o 20 mm silnější zadní stabilizátor. Při ladění šasi bylo použito know-how, získané ze závodního speciálu WRX STI Nürburgring Challenge.

Auto lze neomylně identifikovat podle spoilerů na předním nárazníku, karbonové střechy, zadního křídla a výdechů v blatnících (ty zadní vypadají falešně, ale třeba nejsou 😉 ), stříbrno-černá kabina dostala semišový volant STI, skořepiny Recaro v kombinaci kůže a semiše a loga S209 včetně čísla edice – celkem jich vznikne pouze (zhruba) 200 kusů a to buď v barvě WR Blue Pearl s šedými koly nebo v laku Chrystal White Pearl se zlatými ráfky.