Novinky

Rapidgate: vyřešil už Nissan přehřívání akumulátorů?

Nissan je bezpochyby průkopníkem (relativně 😉 ) dostupné elekromobility, proto určitě nepotěšilo, když se vloni objevily informace, že má nová generace modelu Leaf problémy s opakovaným rychlodobíjením, kauza se vžila jako Rapidgate (takže to nemá co dělat se Škodovkou 😀 ) Už při druhém cyklu prý dochází k přehřívání Li-Ion akumulátorů a k dramatickému prodlužování doby nabíjení.

Ale teď přichází dobá zpráva. Auta, vyrobená ke konci loňského roku (zřejmě tedy MY2019), už podle svých majitelů hlásí, že došlo k dramatickému zlepšení situace. Důvodem by mohla být změna software akumulátorů, jiným způsobem by nejspíš Nissan zareagovat nedokázal. Problém to patrně nevyřeší zcela, protože chybí vodní chlazení, ale kondice a tím pádem i konkurenceschopnost auta vůči nejnovějším produktům jiných značek by se měla zlepšit.

V následujícím videu jeden příklad zlepšeného chování leafu za všechny: