Tiskové zprávy

Honda: první foto elektromobilu pro Evropu

Společnost Honda potvrdila, že na ženevském autosalonu 2019 uvede ve světové premiéře  prototyp nového elektromobilu

  • Světová premiéra nového elektromobilu Honda na ženevském autosalonu 2019 je potvrzena
  • Byla představena předběžná podoba prototypu
  • Další krok v rámci závazku společnosti Honda, že do roku 2025 budou dvě třetiny vozů prodávaných v Evropě vybaveny elektrifikovaným pohonem   

Společnost Honda potvrdila světovou premiéru prototypu svého nového elektromobilu na ženevském autosalonu 2019.

Nový elektromobil Honda je vyvíjen s důrazem na funkčnost a účelnost a už v nákresu prototypu se projevuje jeho čistý, jednoduchý a jedinečný design.  Vzhled vozu zřetelně odkazuje na model Honda Urban EV Concept, který byl poprvé představen na frankfurtském autosalonu v roce 2017. 

Tato premiéra  představuje další krok v rámci strategie „Electric Vision“ společnosti Honda, tedy závazku, že do roku 2025 budou dvě třetiny vozů prodávaných v Evropě vybaveny elektrifikovaným  pohonem. Sériová verze modelu bude představena  později v tomto roce.

21 komentářů: „Honda: první foto elektromobilu pro Evropu

  • No to jsem fakt zvědavej na tu finální podobu, jak moc to pokakaj 🙂

    • To jo. Já bych to nechal tak jak vypadá studie EV. Sice je to podobný Golfu, a to jako dost, ale mohl by to být prodejní trhák. Pokud to teda neposerou jak píšeš 🙂 Mají na to našlápnuto a sami tvrdili, že mají úžasný feedback od zákazníků. Tak jsem zvědavej, toto se mi nelíbí tolik. Přední maska je O.K. ale zbytek je nějakej nateklej a nafouknutej 🙁

      • Je to hodně divný úhel pohledu, navíc očividně render. Myslím, že to bude fcajku, dokonce i vyboulené blatníky jsou. 😉 Na koncept to nemá, ale nevypadá to vůbec špatně. Snad bude mít i šíbr. 😉

    • Tohle je prototyp, tak snad víceméně finálka. Vypadá to víc „elektricky“, než ten „hot-hatch“ koncept, bude to očividně modernější, zatím se mi to líbí. Počítám, že se změní jen optika světlometů. Ty kamery jsou cool. 🙂

  • Za mě hrůza, čekal jsem, že prostě udělají Honda Urban EV Concept do série…

    • Tahle varianta by se mi taky zamlouvala nejvíc. Ale jinak nesouhlasím – ani tohle nevypadá vůbec špatně. 😉

  • Tak kdyz to nabidnou levne a bude to mit slusnej dojezd, tak je to idealni mestsky vozitko. Na nic jinyho to elektrika neni.

    • Co je levně? Budeme rádi, když to bude začínat pod 900. 😀 Leaf je asi od 940. Honda bude sice menší, ale zase je to Honda. Kdyby to náhodou bylo za -+850, byl by to zázrak.

      • trzne mas pravdu, ale ekonomicky i logicky je to nesmysl. Auto do mesta za cenu CTRka nebo neceho poradnyho, co se musi co chvili nabijet neb ujede treba jen 200 km. To si clovek radsi koupi rovnou normalni auto a slusny za tu cenu. A to, ze to ma treba levnejsi provoz, se ti pri tyhle cene nezaplati nikdy, kdyz bys porovnal mestsky auto za 300 treba, tak benzin do toho budes mit na veky, aby se to jen srovnalo k porizovaci cene EVcka.
        Takze realne by se takovy auta musely prodavat za 400 treba, 500 maximalne, pokud budou fakt kvalitni, pohodlny a uzivatelsky dobry.

        • bitkar: nezapomenout na dotace – teď je nově vypsaný program na elektromobily pro podnikatele a malé firmy. Dotace tuším 33%, max 330k. Takže auto za milion bez DPH vyjde na 670k bez DPH a to už není tak zlé (zde pochopitelně počítám s tím, že si to těžko koupí neplátce DPH).

          Jasně, že je to pořád dražší než benzíňák, ale už to takový nesmysl a je-li člověk fanoušek, který na to navíc má, tak proč by si to nevzal. Když se podívám např. na Leaf, tak ten stojí 950k vč. DPH, tedy 785k bez DPH. Dotace 33% = cena bez DPH 526k.

          A vzhledem k tomu, kolik jsem dal za Civika 9G (jako soukromá osoba, tedy s DPH), tak ten Leaf jako jeho náhrada najednou nezní nijak divně, kdybych to měl na firmu. Není to pochopitelně srovnatelné, on by ten Civic bez DPH byl zase o 100k levnější, ale beru jak to je.

          S dojezdem okolo 300 km už je to pak v pohodě, Civic byl dál než 100 km od baráku tuším jednou (za 3 roky) a to ještě nebylo nutné, tj. Leafem bych to nejspíš nejel.

          • Když už na nové auto někomu přispíváme, tak proč ten někdo nejsme my? 😀 Je na čase, aby ses stal plátcem DPH. 😀

          • King: taky si říkám:-) Uvidíme, jak to EV bude vypadat – kamarád mě láka do Ženevy, že by to chtěl někdy zažít, tak si teď říkám, jestli tam fakt nejet, ať vím, na co mi ostatní přispějí, abych mohl machrovat, že jsem děsně eko-bio. V průměru bych pak na svém vozovém parku dostal spotřebu benzínu na přijtelných 5-6 na 100 😀

        • Ano, je to nesmysl bez šance na návratnost, ale kvůli tomu se EV nekupují. Je to pro fandy. Jako kolem roku 2000 hybridy. Ale žádná automobilka si nemůže dovolit nebýt ve hře.

      • Já to vidím na pro Hondu tradiční fajt „co ještě zákazníci dají“ a tentokrát to bude extra čelenž, páč teprve 900 za malého městského prcka oddělí zrno od plev 😀

        • Takže čekáš, že to bude za mega, jo? 😀

    • Za cca půl mega bych to možná drahé koupil, pokud to bude mít místo vzadu pro děti.

      Jestli to bude za 700k+, tak to nechám jiným nadšencům. Co vím, tak Kone se prodává hodně dobře a dokonce to nedávno zdražili, cena standard cca milion a nějaké drobné… Je to větší, ale zase je to Hyundai, v tomto kontextu bude EV za těch 800-900k…

      • Taky bych to tak zhruba viděl…

        • King: mám obavu, že u nás i kvůli té dotaci bude cena vysoká. Jsem zvědav, kolik to bude stát jinde. Hyundai zdražil prakticky obratem poté, co se objevila výzva – proč ne, že, když to zatáhne stát…

          Každopádně si zas říkám, že když Ioniq stojí 900k a Leaf 936k, o třídu menší auto by těch 750k stát mohlo. Bez DPH nějakých 650, s dotací 450 a už abych pomalu hledal místo na střeše kam dát FV panely 🙂

  • Tak v září ve Franfurtu by už mohla být seriovka, jako Ufo 2015 🙂

    • Kwa… Samozřejmě 2005 :-/

Komentáře nejsou povoleny.