Aspark Owl na Ringu: porazí Japonsko Čínu?

Tvůrci japonského elektrického hypersportu Aspark Owl, představeného vloni na podzim v Paříži, v rozhovoru pro britský Top Gear naznačili, že by se mohli pokusit o stanovení nového rekordu pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu.

Auto se sice ještě ani nezačalo sériově vyrábět, mluvčí nové japonské automobilky však už oznámil, že “schopnosti Aspark Owl umožňují získat rekord Nürburgringu”. To sice přímo neznamená, že se tam auto vypraví, ale minimálně to zní nadějně.

Aktuálním držitelem elektrického rekordu je čínský projekt Nio EP9, jenže to není produkční auto, Owl je koncipován jako road legal car. Máme už také trošku konkrétnější technické informace, které se trošku (trošku víc 😀 ) liší od toho, co se o autě proslýchalo vloni na podzim. Čtyři elektromotory dávají výkon 1150 koní a točivý moment 883 Nm, což je při váze 1460 kg zárukou dechberoucí dynamiky.

Tu naznačuje už zrychlení na stovku za méně, než 2 sekundy, ale i maximálka 280 km/h. Je plánována produkce 50 kusů, každý nejméně za 3,1 milionu euro a finální verze bude odhalena v listopadu na autosalonu v Dubaji.

3 komentáře: „Aspark Owl na Ringu: porazí Japonsko Čínu?

  • 31.1.2019 (12:59)
    Permalink

    Hmm, to by mě zajímalo, co tam mají za baterky – Nio má doslova nulovou výbavu a váží 1740 kg, skoro 300 kg navíc. Tohle bude při stejném výkonu neskutečná raketa – ne, že by Nio nebyla…

    Sranda je, že postavit 1000 hp spalovací motor je problém, zatímco udělat to stejné jako elektromotor zvládne kde-kdo. Tohle bude na elektromobilitě ještě zajímavé.

    • 31.1.2019 (19:13)
      Permalink

      Owl může mít méně baterek a kratší dojezd, ale klidně se může jednat o nějakou další evoluci akumulátorů.

      • 31.1.2019 (22:06)
        Permalink

        To by muselo byt sakra bez dojezdu, X kilo navic bude vybava, aby to bylo street legal. A dojezd Nia nic moc. Takze real rozdil treba 350-400 kg, to je strasne moc.

Komentáře nejsou povoleny.