Novinky

Infiniti asi skončí na evropském trhu!

Když koncem roku 2008 Nissan oznámil, že rozšiřuje působnost své luxusní značky Infiniti i do Evropy, příznivci japonských aut se určitě zaradovali – konečně po Lexusu další alternativa německým prémiovým značkám, navíc Infiniti bylo v té době výrazně sportovněji orientované, než důchodcovský Lex.

Infiniti v průběhu dalších dvou let zahájilo prodej v 21 evropských zemích, jenže záhy se ukázalo, že těch nadšenců, kteří si pořízení nějakého infiniti mohou dovolit, zase tak moc není. Příklad za všechny – kompaktní hatchback Q30, jakých se v Evropě prodávají miliony a na kterých řada značek existenčně závisí, se měl prodávat v počtech kolem 30-40.000 kusů ročně. Ovšem jeho nejlepším rokem byl 2016, kdy si jej pořídilo 8453 lidí…

V roce 2016 se Infiniti z některých trhů (včetně České republiky) stáhlo, prodejní mizérie však pokračuje a teď se začínají objevovat informace, že se tahle japonská prémiová značka z Evropy stáhne. Zatím to není oficiálně potvrzené, ale nebylo by to vůbec překvapivé. Na tomto projektu musel Nissan prodělat obrovské peníze. 🙁

9 komentářů: „Infiniti asi skončí na evropském trhu!

  • Co si budeme povídat 🙂 Luxusní káry prodávají v EU převážně němci. Na ostatní zbude pár procentní podíl na trhu. Vždyť ani Lexus toho tady moc neprodá… Nechal bych zastoupení v každé zemi EU pouze v hlavním městě a v městech nad milion obyvatel minimálně. Kdo chce ať si přijede, nebo to prostě dělat se službou odvezení auta a přistavení náhradního vozidla (placená služba).

    • Legend: luxusní auta jsou doménou lidí, kteří na ně mají. Přijet na golf v E-klasse je prostě víc než se tam objevit v Infiniti, které z těch lidí většina vůbec nezná. Image se tady buduje dlouhé roky, Lexus na tom není vůbec zle, ale v Evropě je přes 20 let a kdyby neměl hybridy, možná to zabalí už dávno. Infiniti prostě nemá nic, co by neměli ostatní – sice hybrid měli taky, jenže to je právě to – proč s ním kupovat Infiniti, když přes hybridy je tady Lexus?

      Lidí, kteří Infiniti ocení pro to, co je (a tedy nepotřebují nějaké jiné věci jako je hybridní technologie) je prostě málo. Je to pěkné, je to výkonné, ale stejně jako u nás si každý druhý jouda koupí škodifku, v prémii holt podobní „joudové“ kupují germány a sem-tam nějaký extrovert jaguára a ti s vkusem a potřebou se odlišit bez řvaní pak Lexus.

      Bude to škoda, jestli zmizí a hlavně se mi sníží pravděpodobnost, že si koupím Q60 s 400 hp až to bude za rozumné peníze, jenže ono to možná stejně narazí na to stejné i u mě – je to fakt krásné auto, ale radši bych odjel RC F (nebo LC500, ale to už je zase úplně jiná liga než Q60). Prostě když dojde na otevření peněženky, mě osobně to prostě víc táhne k Lexu (a ne, že by za podobné peníze jako GS350 nešlo koupit M37/Q70).

  • Jsou to paradoxy. Opravdu bohatý člověk se nezajímá, jestli je více Medvěd, nebo Infiniti. Takže to zajímá jen ty, kteří zas tak bohatí nejsou.

    • xf: smula pro infiniti, ze je takovych malo.

      Ale spis jen trollis.

      • Nejenže nechápeš, ona je na tom dokonce velká část kšeftu postavená. Tudíž, zdánlivě paradoxně, pochopení by bylo nevýhodou.

        • xf: rozumím, že kdybys to chápal, tak bys byl v nevýhodě a tak to radši nechápeš.

  • Nic si z toho nedělej, takových co nechápu i tak jednoduché věci je spousta.

    • Pokud budeš neustále měnit zadávanou adresu, bude se stávat, že se tvé příspěvky nebudou publikovat v reálném čase, protože příspěvky s novou mailovou adresou podléhají schválení. Důvodem je velké množství spamů, které na web jdou. Používej tedy, prosím, jen jednu, byť neexistující.

Komentáře nejsou povoleny.