Prodeje aut v Japonsku 2018: výsledky vás šokují

Už se ví, jak si vedly automobilky na japonském trhu v loňském roce. Vzhledem k tomu, jak si japonské značky vedou v Evropě a Americe může být pro mnohé situace v Nipponu docela šokem. 😉 Tedy až na ty, kteří správně tipují na prvním místě Toyotu.

Ta opět domácí trh převálcovala – prodala o více než 100 % víc aut, než druhá značka v pořadí, přestože její prodeje poklesly o 4,9 %. A tou druhou značkou v žebříčku je Honda (s nárůstem o 3,1 %). To asi také nikoho nepřekvapí, dlouhé léta soupeří s Nissanem o pozici japonské dvojky. Jenže Nissan nebyl vloni ani třetí …a dokonce ani čtvrtý! Patří mu až páté místo.

Japonskou trojkou je Suzuki, které meziročně poskočilo o 7 % a nebezpečně se na Hondu dotahuje. Čtvrté místo patří specialistovi Toyoty na malá auta, značce Daihatsu. Za pátým Nissanem zeje obrovská prodejní díra a na šestém místě figuruje Mazda před Subaru, které vloni pokleslo o dramatických 16 %, což je největší propad za všech značek. Nejhůře prodávanou masovou japonskou značkou je Mitsubishi s naopak největším nárůstem 14,2 %. Luxusní značka Lexus je 12. a je dvojkou tohoto segmentu, předběhl ho Mercedes.

Ještě zajímavější jsou prodeje osobních aut v Japonsku. První místo? Ani prius, ani yaris… Na špičce je Nissan Note(!), který předstihl Toyoty Aqua a Prius, jehož prodeje šly dolů téměř o třetinu… Další pořadí naleznete opět v tabulce. Všimněte si až 9. místa pro Vitz (Yaris) a nijak oslnivých výsledků Hondy. Jenže v Japonsku hraje důležitou roku také segment minivozů kei – a pořadí rázem vypadá úplně jinak. 😉

Máme tu totiž šampiona japonského trhu – s téměř 242 tisíci kusy drtivě převálcovala note …Honda N-BOX! Ba co víc, i druhé, třetí a čtvrté místo celkově patří kei autu – Suzuki Spacia, Nissan Dayz a Daihatsu Tant také model Note předstihly.