Novinky

Mazda3 Skyactiv-X: konečně známe parametry pro Evropu

Mazda se už chlubí svým novým benzinovým motorem, fungujícím (za určitých podmínek) bez zapalovacích svíček, průběžně několik let a jeho první nasazení bylo oznámeno do nové Mazdy 3 (2019). Jenže při představení modelu bylo známo kdeco, ale parametry pro Skyactiv-X nikoli.

Jasno v tom udělalo až slovenské zastoupení Mazdy, které na svém webu zveřejnilo ceník a základní technické údaje. Ale opravdu jen základní, chybí toho doplnit ještě celkem dost. 😉 Co tedy už víme: Skyactiv-X má z dvoulitrového objemu výkon 181 koní a točivý moment 222 Nm, při jakých otáčkách, zatím není známo. No – a to je všechno. Ještě se dozvídáme, že má motor kompresní poměr 16,3:1 a že rozjede trojku na maximálku 216 km/h.

Vzhledem k tomu, že Skyactiv-X bude k dispozici pouze pro top verze výbavy GT a GT Plus, budou auta s novým motorem vážit nejméně 1330 kg (bez normovaného řidiče), tedy zhruba o metrák víc, než konkurenční Honda Civic s obdobnými parametry přeplňované patnáctistovky.

5 komentářů: „Mazda3 Skyactiv-X: konečně známe parametry pro Evropu

  • Parametry pěkné, ale já bych snad za ještě zajímavější označil AWD. To tady snad v této třídě Mazda neměla nikdy, i když v dobách 323 se to na západě koupit dalo. Jsem zvědav, jak se to bude chovat.

    • Chovat se to asi bude dobře, ale odbyt bude zřejmě naprosto minimální. 😉

    • To je dobře. 🙂 Mně se ráno nechtěl načíst, tak jsem vzal, co bylo.

  • p.s. Jsem zvědavý na další testy a zkušenosti s tím vypínáním 2 válců u benzínů. U Mazdy 6 model 2018, kde to dostala modernizovaná 2,5 z toho majitelé zrovna odvaření nejsou, aspoň co jsem četl na Mazdaklanu ohledně toho jak „kultivovaně“ se to projevuje za jízdy.

    Ale hlavní je, že Mazda zůstává své a oproti konkurenčním malým turbobenzínům dělá pořád ty „jednoduché“ atmosféry 😀

Komentáře nejsou povoleny.