Novinky

Honda: první foto interiéru elektromobilu. Vypadá famózně!

Už určitě víte, že Honda v březnu v Ženevě představí prototyp městského elektromobilu, jehož sériovou verzi ukáže v září ve Frankfurtu a zkraje roku 2020 ji začne prodávat. Nedávno automobilka zveřejnila první teaserový snímek exteriéru auta, vycházejícího se studie Urban EV a nyní nám předkládá první fotku interiéru.

Jestli jste očekávali, že bude mít finální auto palubní desku s velkoplošným displejem přes celou šířku kabiny, jako studie, tak …jste měli pravdu! Jenže si jsem skoro jistý, že to nečekal vůbec nikdo. 😀 Kromě klasické kapličky před řidičem tu máme dále dva obří displeje infotainmentu a po stranách ještě dvě obrazovky z kamer, nahrazujících zpětná zrcátka. Vše spojeno opticky v jeden celek, jako u studie.

S moderní horní části palubky, kontrastuje dřevěný dekor, který nevypadá vůbec dřevěně a pod ním výdechy ventilace. Příjemné retro je i tříramenný volant, byť samozřejmě se spoustou ovladačů. Snad nebude mít moc tenký věnec…

S ohledem na množství displejů překvapí manuální ovládání ventilace ve spodní části středového panelu. Jestli se kabina dostane do výroby v téhle verzi, jako že asi ano, bude to bomba. Norové budou řvát blahem. 😉

24 komentářů: „Honda: první foto interiéru elektromobilu. Vypadá famózně!

  • Je to fakt dřevo? Na první pohled to vypadá stejně hnusně jak obložení v novém CR-V…

    Jsem zvědavej, jak to bude vypadat živě – do Ženevy se letos možná dostanu, takže bych to měl z první ruky.

    • Jasně že to nebude dřevo. 😀

      Dáš Ženevu? Já bych chtěl v září Frankfurt

      • V autech této cenové hladiny bývá, tak nevím 🙂

        Předběžně ano, uvidíme, jak to dopadne. Frankfurt nevím, jestli se mi bude chtít další marast v autě, i když proti Ženevě je to kousek i od nás, natož pak z blízkého zauralí 😉

        • Nebuď na Moravu tak přísnej 😀

          • 2bep: jsem z Brna, tedy z Asie 😉 Zauralí je taková ta neúrodná pustina východně od Prahe, před tím, než cestou do Asie přejedeš moravské himaláje (Vysočinu).

            Vyznačuje se to tam tím, že si místní obyvatelé myslí, že jsou ještě součást civilizace, což je ovšem hluboký omyl, jak je patrné i z místopisného označení 🙂

        • Nojo, ale tady platíš za jiné materiály 😛

  • Je to pěkné, pasuje to k té retromoderně, kterou chce Urban EV prezentovat, ale:
    1) Opravdu budou mít zrcátek kamery? Úplně jsem teď vývoj v téhle oblasti nesledoval, ale zatím to snad nikdo v žádném sériovém autě nepoužil a předpokládám, že předpisy kamery dosud nepřipouštějí.
    2) Nebude hradba displeje příliš vysoká? Je srovnatelná výška displejů s výškou konvenční přístrojovky? Z toho obrázku se to špatně odhaduje.
    3) Není těch displejů moc? Vím, že žijeme v době zářících obrazovek a displejů všeho druhu, ale dokud bude řízení aut vyžadovat pozornost řidiče, není přílišné odvádění jeho zraku zrovna tím nejlepším příspěvkem k bezpečnosti dopravy.

    • 1/ Ano, všechno tomu nasvědčuje. Aktuálně lze mít kamery u Audi e-tron a v Japonsku u Lexusu ES https://www.japan-cars.cz/2018/10/01/lexus-zrcatka-kamery/ , ani v jednom případě to ale není vymyšlené tak dobře, jako u tohoto.

      2/ Fakt si myslíš, že by někdo navrhl palubku, přes kterou by nebylo vidět dopředu? 😉

      3/ Dva displeje jsou už dneska standard, pravý displej bude spíš hračka pro spolujezdce, navíc už není tak docela v zorném úhlu. Ale v zásadě platí, to, co vždycky – když se nechceš rozptylovat, tak na ně nekoukej. 😀

    • Ad 1) Taky jsem na to zvědav. Pokaždé když mám zaprasenou couvací tak přemýšlím, jak to bude fungovat coby zpětné. Špiní se to z principu míň, ale ve špinavém zrcátku je toho vidět o kus víc než na displeji zaprasené kamery…

      Ad 2) To bych neřešil, je to čelní pohled a ten bude mást.

      Ad 3) Jo, tohle taky nemusím. Navíc to světlo nemám moc rád, v noci při delší cestě to vypínám a to mám jeden (svého času největší co byl, ale i tak). Ale opět, je potřeba počkat, až to bude aspoň k vidění a ideálně ke svezení.

  • ten volant… ma to vubec aribag? se mi nezda, ze by takle vypadal ve finale. Leda by ten airbag nejak zmensili, co se tyce aspon prostoru, kterym jde ven.

  • Ntwl bez těch displejů je to jak palubka ze žigula…

    • Historie se opakuje 😀 😀

  • Jako je to povedený hi-tech retro…ale taky osobně nejsem zatím moc velkým příznivcem předisplejované palubky…ale třeba to je jen předpojatost, chce to reálně vyzkoušet jak moc je to ne/chaotické, ne/oslňující, ne/odvádějící od pozornosti, uživatelsky ne/přívětivé…praxe ukáže, každopádně za odvahu palec.
    Čeho se ale bojím je ovládání těch displejů, protože jestli to bude pouze tím malým polečkem před displeji a přímý přístup k funkcím vodorovně orientovanými tlačítky (které logicky nebudou tak user-friendly jako k svisle umístěné, kort pro nižší postavy, které je budou mít v ostřejším úhlu)…tak potěš koště, to aby si člověk na parkovišti dopředu nastavil co bude chtít po čas jízdy zobrazovat a po čas cesty už nic neměnil :-/ Ale jestli to je zámerně, aby se řidič po čas jízdy fakt věnoval řízení a nehrál si s infoteinmentem, pak asi cajk 😀
    Čemu se ale naopak vůbec nedivím jsou fyzická/manuální kolečka nastavování ventilace, protože praxe jasně ukazuje, že dotykové ovládání je vše, jen ne user-friendly 🙂

    • Mně se líbí, jak je to futuristické, zatím nikdo neměl koule do toho jít takhle ve velkém, je to jak z Minority Report. 🙂 Ovládat to doufám budeš dotykově, tedy samozřejmě výjimkou přístrojového displeje. Možná taky apkou, to by bylo cool.
      Já s dotykovým ovládání klimy fakt nikdy problém neměl 😉

      • Ten pravej display bys z pozice řidiče ovládal asi dost těžko, kort když jsou očividně tlačítka až úplně vpravo… zas tak pidi auto jako Zetko to nebude, aby si z pozice řidiče mohl i pravý zpětný zrcátko nastavovat 😀
        … takže to kolečko k něčemu jenpřeci bude 😉

        • Vždyť o tom mluvím – že ten pravý displej bude hračka pro spolujezdce. 😀 Duální ovládání, jako má třeba Mazda, by samozřejmě bylo v tomto případě žádoucí.

    • Kdyby to bylo dobře udělané, mohlo by to být super. Bohužel tyto věci často ztroskotají na SW a zrovna Honda se svými infotainmenty nemá nejlepší pověst.
      Navíc lifecycle čohokoliv „customer facing“ digitálního v autě je mnohem delší, než lifecycle našeho mobilního telefonu v kapse. Je proto těžké to udělat nadčasové a proto se spíš kloním k jednoduchosti.

      • No… bohužel máš pravdu. Jenže co s tím? Buď by automobilka musela zvládnout zázrak a udělat tak nadčasový design, že bude fungovat i za 8-10 let… nebo by musela postavit nové oddělení, které se stará o updaty, což se bohužel neděje, protože je zajímá pouze první zákazník a za ty 3 roky, co si to auto nechá, to stihne zastarat tak akorát na to, aby to ještě nebyl průser a přitom aby to byl jeden z prodejních argumentů pro nákup nové generace… A co se s autem děje dál, už nikoho nezajímá, ty socky co nemají na nové auto automobilku nedojímají :-/
        Řešení by bylo postavit to na něčem otevřeném, jenže to moc dobře nepůjde kvůli bezpečnosti, android je děravý a apple bude chtít velké výpalné…

        • Konkrétně tohle bude asi hodně nadčasové, náskok oproti masové produkci bude minimálně o generaci. Ostatní typy aut (myslím neelektromobily) do toho tak po hlavě nepůjdou.

      • Ten skok, který ve vývoji infotainmentu aktuálně zažíváme, se asi v dohledné době opakovat nebude, navíc elektroauta jsou v tomto ohledu o kus dál, než běžná produkce, takže zastarávání nebude tak rapidní.
        A i kdyby – naše auta z éry před konektivitou stále jezdí a fungují. 😀

Komentáře nejsou povoleny.