Honda plánuje uzavřít továrnu ve Swindonu!

Jedna paní (ze SkyNews) povídala, že Honda dnes oficiálně oznámí uzavření továrny ve Swindonu v roce 2022, tedy po skončení výroby aktuální, 10. generace modelu Civic, jenž už je posledním autem, které Honda v UK vyrábí.

Tento krok bude mít významný dopad na britskou ekonomiku, Honda v UK zaměstnává 3500 lidí a továrna ve Swindonu se podílí na autoprůmyslu v zemi zhruba 10 procenty. Nejedná se však o důsledek Brexitu, jak by bylo asi populární tvrdit, jakkoli jde o jeden z faktorů.

Zásadním problémem Swindonu je nevyužití jeho kapacity, Honda si své působení v Evropě představovala poněkud lépe, než jaká je realita. Jedna ze dvou linek je už roky zakonzervovaná a ta druhá má do plného vytížení dost daleko, což Hondu stojí každoročně obrovské peníze. Nejistota okolo brexitu samozřejmě také hraje určitou roli, ale dalším pořádným hřebíkem do rakve britské fabriky jsou cla, která USA chystají na auta z Evropy a současně i nová bezcelní zóna EU a Japonska. Jedenáctá generace civicu tak nejspíš bude opět Made in Japan.

13 komentářů: „Honda plánuje uzavřít továrnu ve Swindonu!

  • 19.2.2019 (13:00)
    Trvalý odkaz

    Jen doufám, že továrna v Turecku vydrží taky do 2022, kde se vyrábí Civic sedan pro EU. Příští rok chci objednávat :-). Turecká fabrika musí být hodně prodělečná, protože sedan v EU moc nefrčí.

  • 19.2.2019 (13:23)
    Trvalý odkaz

    Co se mě týče, tak to že Hondy pro Evropu se budou vyrábět v Japonsku, je rozhodně dobrá zpráva 🙂

  • 19.2.2019 (13:40)
    Trvalý odkaz

    tak je to smutne ale urcite je za tym brexit…..ved kazdy si vie % prepočítať a výroba v JPN bude efektívnejšia.
    Honda si moze dakovat za svoju uzasnu strategiu predaja v EU počas posledných niekolko rokov.
    tým padom bude otazny aj vyber modelov pre EU do buducna ich design a technika.

  • 19.2.2019 (14:08)
    Trvalý odkaz

    To je manie… stahovat kalhoty pred brodem. Jeste se nic nedeje a lidi/firmy uz panikarej.

  • 19.2.2019 (15:55)
    Trvalý odkaz

    Ja by som to nevidel tak jednoducho s tou kvalitou z Japonska. Ak sa výroba z Európy stiahne do Japonska, bude otázka kde do Japonska? Myslím, že v Japonsku asi nemajú prázdne čakajúce výrobné linky, kde to hneď presťahujú. Ide o nie malú výrobnú kapacitu, ktorú nie je jednoduché len tak presťahovať. Otázkou bude aj personál vo výrobe. Momentálne ma Subaru v Japonsku veľké problémy, lebo zvýšil sa dopyt v USA a výrobná kapacita nestíha. Japonci robia nadčasy zadarmo, začínajú sa problémy, ktoré majú dopad na kvalitu výroby. Preto by som to hneď tak ružovo idealisticky s tou kvalitou z Japonska nevidel. Vychádza sa tu z histórie, kedy autá vyrobené v Japonsku naozaj držali kvalitu a ich výroba bola super… to boli ideálne podmienky. Keď sa však presťahuje všetko do Japonska, naruší to rovnováhu vo výrobnom programe ako aj v jej zabezpečení a naraz bude musieť Japonsko vyrábať aj pre Európu. Môže to v začiatkoch naozaj spôsobiť problémy a istý čas môže trvať, kým sa vyriešia. Nevraviac o čakacej dobe…

    • 20.2.2019 (6:56)
      Trvalý odkaz

      Dílenské zpracování posledního Jazze teda nic moc.

    • 20.2.2019 (7:57)
      Trvalý odkaz

      Však také mají na přípravu dva roky. 😉
      Těch 150 tisíc aut se v japonských továrnách bez problémů ztratí. 🙂

  • 19.2.2019 (15:55)
    Trvalý odkaz

    Moc bych se neradoval, je to signál, že pro Hondu se Evropa stává nevýznamná. Když EU bude dále, a zdá se, že bude, stupňovat tlak na emise, tak se Honda nebude příliš angažovat. Swindon primárně vyráběl a vyvíjel auta pro Evropu. Vývoj zanikne spolu s fabrikou.

    • 20.2.2019 (7:59)
      Trvalý odkaz

      Swindon nic nevyvíjel. Evropské R&D Hondy je v Offenbachu a zůstává tam i nadále. 😉

  • 19.2.2019 (16:24)
    Trvalý odkaz

    Jen aby to nebyla předzvěst něčeho horšího – pozvolné opouštění (nebo ještě větší zanedbávání) evropského trhu.

    Docela by mě zajímalo, jaké jsou celosvětově prodeje Civicu 5D. Poslední generace měla být více zaměřená i na neevropské trhy, ale uzavření Swindonu svědčí o tom, že těch čísel, kterých dosahovala např. ještě 8G, se asi dosahovat nedaří.

    Jinak mám zkušenost s japonskou, americkou i anglickou Hondou a za všechny dám ruku do ohně, kvalita i spolehlivost na jedničku.

    • 20.2.2019 (8:00)
      Trvalý odkaz

      Píšu to v novém článku – Swindon vyrobil v průběru 150 tisíc 5D a z toho nějakých 83 tisíc šlo do Ameriky.

    • 20.2.2019 (8:41)
      Trvalý odkaz

      A zkušenost s Tureckem?
      Přece požadavky na kvalitu musí být všude stejný – bez ohledu na to, kde Honda vyrábí, nebo se pletu?

Komentáře nejsou povoleny.