Novinky

Honda oficiálně oznámila uzavření továren v Británii a Turecku

Včerejší neoficiální informace o uzavření továrny Hondy v britském Swindonu se potvrdily, sám prezident Hondy na tiskové konferenci sdělil, že v roce 2021 skončí výroba nejen v UK, kde vzniká Civic 5D, ale i v Turecku, kde se vyrábí Civic 4D.

Podle prezidenta Hachiga jde o důsledek restrukturalizace firmy a většího zaměření firmy na elektrifikaci a nesouvisí to s Brexitem. Výrobní celosvětové kapacity Hondy činí v současnosti 5,4 milionu vozů, vyrobilo a prodalo se však jen 5,24 milionu aut. Po uzavření evropské, turecké a také jedné staré japonské továrny (Sayama, v provozu od roku 1964, uzavře se v roce 2025) poklesne kapacit na 5,1 milionu kusů a případná vyšší produkce se bude generovat přidáváním směn.

Swindonská továrna vyrobila ročně zhruba 150 tisíc civiců a 55 % produkce mířilo do USA, v turecké továrně vznikalo zanedbatelných zhruba 38 tisíc aut ročně. A jak teď bude Honda řešit malý a nevýznamný evropský trh? Modelová nabídka by měla vycházet z té pro čínský trh, který má podobně přísné emise jako EU a auta k nám budou dovážena z Japonska a Číny. S tou Čínou nevím, jestli je to dobrý nápad, to už Honda zkoušela z Jazzem a pokud vím, zákazníci je odmítali kupovat…

15 komentářů: „Honda oficiálně oznámila uzavření továren v Británii a Turecku

  • Tak to bude legrace až se sem dostanou čínský designový paskvily 😀
    Jinak tedy ve Swindonu překvapivě nízká produktivita, čekal bych že se tam toho výrobu daleko víc a když se podívám na výrobní podíl v %, je jasně vidět jak nedůležitá fabrika to teď po pádu daňové bariéry pro Hondu je…

    Jsem zvědavý na tu elekrifikaci nabídky…

    • Myslíš třeba Avancier? Ten by se mi líbil 😉

  • Jazz je neprodejnej za tyto peníze a vlastně nemá komu konkurovat. Je buď příliž velký a tudíž drahý, nebo naopak za tu cenu příliž malý a nekonkurenceschopný. Měli se zaměřit na Civic a CRV a HRVčku dát mnohem lepší cenu. Jde vidět, že se dějí změny a pocítíme to všichni. Automobilová migrace je nebezpečná, obzvláště, když odcházejí z EU. Tenhle automotive boom je neudržitelnej.

    • Jazz je neprodejnej a proto je loňské pořadí prodejů v Evropě:
      Civic (43.256), Jazz(37.894), CR-V(28.576) a HR-V(25.920).
      Takže jestli Honda v EU něco neumí prodávat, jsou to HR-V a CR-V (pokles posledních několik let).
      Tady zájemci najdou čísla -> http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/honda/

      Evropani obecně opouštějí malá a kompaktní auta ve prospěch SUV, ale Honda jim svoje SUV neumí prodat. Ale co chtít, když je marketingově mrtvá 🙁

      • Neřekl bych, že neumí prodat SUV. CR-V je handicapováno absencí dieselu, to ho může připravit až o polovinu prodejů, klidně by to mohla být nejprodávanější Honda. A HR-V má jiný problém, tam je zase špatně prodejný benzin, v tomto případě očividně mantra „nesmrtelná atmosféra“ úplně nefunguje a mnohem více mu škodí, že chybí točivý moment.
        Uvidíme, jak si povedou příští generace obou aut. HR-V má šanci za dva-tři roky začít správně s čistým štítem, u CR-V se obávám, že stigma „nemá diesel“ a „trošku se bojím toho hybridu“ se potáhne po zbytek životního cyklu aktuální generace.

        • Nulová marketingová propagace a HR-V samo o sobě není zrovna designovka v porovnání s konkurencí, takže na sebe neupozorní. Na druhou stranu je ale nejprostornější.

  • (Nejen) pro Hondu je blbé, že lidi mají JP kvalitu spojenou s Japonskem. Ten tlak na to, že Made in Japan je to správné rčení sice dlouhá léta Japoncům velmi pomáhalo, dnes se ukazuje, že je to přežité a vyhrává „Made by Firma“. Žádného iSheep by nenapadlo řešit, že jeho miláček je komplet z Číny a stejně tak majiteli VW nevadí, že se jeho plečka montuje všude možně, protože „to je přece ta německá kvalita“, přestože vyrobená jinde.

    U Japonců toto v Evropě nefunguje. Zatímco v USA je už dlouhá léta nutila místní legislativa dělat „doma“ a tak se automobilky přeorientovaly na „dáváme vám práci, mrkejte jak jsme cool s kvalitou z Alabamy“, v Evropě to mimo UK nefunguje Hondě nikde („mrkněte, jak jsme cool, že pro vás děláme auta v Turecku“ by moc bodů nepřineslo).

    Je to dáno i specifičností – zatímco na „německou kvalitu ze kdejaké řiti“ slyší každý zákazník VW, zákazník Japonců uvažuje přecejen jinak.

    Suma sumárum, pokud Honda přejde na „Made in Japan“ a pořádně to zpropaguje, může jí to pomoci víc než fabrika v EU. Pokud sem ale začne vozit Made in China, hrozí, že to žádná prodejní výhra nebude a naopak budou zákazníky ztrácet.

    Uvidíme, do zavření je daleko a když si člověk pospíší, může v klidu stihnout jednoho Turka než bude muset koupit káru z Japanu 🙂

    • Až na utopii, že by Honda mohla propagovat Made in Japan máš naprostou pravdu. 😉

  • No to abych si pospisil a koupil jeden kousek taky, protoze emise tlaci a ted zatlacila i samotna Honda zrusenim Swindonu ve 2021,tudíž se da cekat, ze tahle generace skonci zavrenim swindonu a 11 generace uz zrejme bude hybrid? elektro? Nedokazu to posoudit a je cas do konce roku 2020 koupit tenhle peknej mechanickej model, protoze se chci vyhnout elektromobilu jako cert kříži 😀 co myslite, jak to bude s civikem dal?

    • V příští generaci Civicu určitě bude hybridní verze, ale klasické benziňáky půjde koupit také, z toho strach mít nemusíš. 😉

      • Osobně si myslím, že příští Civic bude už jen jako hybrid.
        Letos na podzim má vyjít v platnost emisní norma 6d-TEMP. Což doufám, že neovlivní techniku současného 1.5i VTEC Turbo = nepřibudou tam nějaká “kurvítka“, aby motor touto normou emisně prošel – už teď má filtr pevných částic.

        Jestli Honda bude nabízet čistě spalovací motor, tak bude hodně udušený, protože od 2020 začne platit norma EURO7. Jestli ji budou chtít se současnou 1.5i splnit, tak bez velkých úprav to rozhodně nepůjde, jestli vůbec (určitě tam dají nějaký mikro-hybridní systém a podobný srágory).

        V současné době bych hybrid, nebo čistě el. auto nekupoval. Hlavně čistě elektrický auto bych rozhodně nechtěl. Je to zatím nová nevychytaná technologie s mizernou infrastrukturou nabíjení. Podle mě má smysl o těchto alternativách uvažovat cca za 10.let a víc, než se ukáže, jakým směrem se to vše vlastně vůbec bude ubírat zda to bude technologicky dál. Vidím v budoucnost ve vodíku, ale to je ale otázka 20 let.

        Můj plán. Příští rok Turek, min. 10. let jezdit a pak se uvidí, kam se automobilový průmysl v EU posune. Jestli to nebude k něčemu, tak si ho nechám, dokud to bude možný :-).

        • Já bych v současné době – po třech letech s technologií od Toyoty – nic jiného než hybrid na denní ježdění nebral. Zrovna se poohlížíme po něčem větším, než Auris kombík, a díky CR-V s hybridním pohonem se Honda dostala zpátky na seznam. Nejvyšší čas. Podotýkám, že na hybridní Toyotu jsem přecházel z CTR8G (děti…:) ).

          • Tak to teda musel být šok přesedlat z CTR do Aurise v kombajnu :-).

          • Od nových generací Jazz, HR-V i Civica mají už všichni mít i hybridní pohon. Uvidíme jaký přesně. Plus k tomu čistá elektroauta už snad příští rok (Urban EV).
            Osobně jsem u Toyoty hodně zvědavý na svezení s novou Corollou 2,0 hybrid v kombajnu. Má být prostornější než současný Auris a těch 180 hybridních koní může být zajímavou alternativou k CXG 1,5T.

          • > Tak to teda musel být šok přesedlat z CTR do Aurise v kombajnu :-).

            No jo no 🙂
            Nejhorší byla (a pořád je) ta „převodovka“. To CVT je prostě uřvané a pooooomaaaaaaaléééé….

Komentáře nejsou povoleny.