Toyota Corolla: technické specifikace evropské verze

Toyota se chystá zaplavit evropský trh širokou škálou verzí oprášeného modelu Corolla. Na výběr budou tři typy karoserie, dva hybridní systémy pohonu a dva benzinové motory, ne vše ale půjde kombinovat se vším. Vlastně pouze jediný motor bude k dispozici pro všechny karosářské verze – hybrid s motorem 1,8 l.

Základní hybrid coby eko-motorizace má výkon 122 koní a točivý moment 142 Nm, spalovací motor přispívá 72 koňmi a 163 Nm z elektromotoru. Podle normy NEDC má jezdit v kombinaci za 3,3 l u hatchbacku a kombi, sedan na tom bude o deci hůř. Zatímco sedan zůstává u Ni-MH článků, kombi a hatch dostaly už Li-Ion akumulátory. Corolly se s ním rozjedou na rychlost 180 km/h a zrychlení se u jednotlivých modelů osciluje kolem 11 s.

Dvoulitrový hybrid už má oslovit i vyznavače rychlejšího svezení, ale jen v případě hatchbacku a kombi. Prvně jmenovaný zrychlí na stovku za slušných 7,9 s, kombi je o dvě desetinky pomalejší. Kromě automatického režimu převodovky Sequential Shiftmatic lze také řadit pádly pod volantem I v tomto případě je maximálka omezena na 180 km/h, elektrický režim má top speed 115 km/h. Kombinovaná spotřeba v tomto případě činí 3,7 l na 100 km. Toyota v tomto případě udává výkon 180 koní a točivý moment 190 Nm, elektromotor disponuje 109 k a 202 Nm.

Pro hatchback a kombi je určena také přeplňovaná benzinová dvanáctistovka se 114 koňmi a 185 Nm, kombinovaná buď s CVT nebo šestistupňovým manuálem se systémem rev-match (elektronickými meziplyny). Pětidveřák s 1.2 Turbo zrychlí na stovku za 9,3 s, kombi za 9,6 s a rozběsní se na 200 km/h. To vše při kombinované spotřebě 5,2 l benzinu na 100 km.

Corolla Sedan pak exkluzivně dostane starou dobrou atmosféru o objemu 1,6 l s výkonem 132 k a točivým momentem 159 Nm. I v tomto případě půjde volit mezi 6MT a Multidrive S CVT, s manuálem udělá sedan stovku za 9,7 l, s variétorem za 10,2 s a maximálka činí 200 a 190 km/h. Tento sedan by měl jezdit v průměru za 5,7/5,5 litru benzinu.