Tiskové zprávy

Honda e: prototyp elektromobilu na oficiálních fotografiích!

Honda na ženevském autosalonu představí předprodukční verzi na rok 2020 chystaného městského elektromobilu. Kromě nádherného retro designu potěší také slušným dojezdem a rychlým nabíjením. Více informací v následující tiskové zprávě.

  • Vůz Honda e Prototype je předzvěstí sériově vyráběného modelu, který je vývojovým nástupcem konceptu Urban EV z roku 2017
  • Výrazný, čistý design karoserie se snoubí s moderním minimalistickým provedením interiéru, v němž hrají hlavní roli pokročilé technologie
  • Platforma s pohonem zadní nápravy a širokým postojem vozu zajišťuje dynamické jízdní vlastnosti
  • Honda e Prototype je vozidlo, které splňuje potřeby moderního městského prostředí

Nový elektromobil značky Honda určený pro městský provoz bude poprvé představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2019 v podobě modelu Honda e Prototype. Tento nový model navazuje na vysoce oceňovaný vůz Urban EV Concept 2017 této značky a je klíčovou součástí strategie „Electric Vision“ společnosti Honda pro evropský region. 

Vůz Honda e Prototype je navržen s ohledem na požadavky moderního životního stylu a spojuje v sobě jedinečný design, pokročilé funkce a dynamické jízdní vlastnosti. Jedná se o vozidlo, které se dokonale hodí do městského prostředí. 

Výrazný a zároveň jednoduchý design karoserie

Vůz Honda e Prototype byl vyvinut s důrazem na funkčnost a účelnost a jeho jednoduchý design má jedinečný charakter. Elegantní křivky karoserie jsou vedeny od kapoty k panoramatickému čelnímu sklu a tvoří ucelenou plochu kolem předních pasažérů. Přední sloupky dokonale lícují se sklem, přispívají k dojmu z tiché a působivé jízdy a zároveň vylepšují aerodynamické vlastnosti vozu.

K mimořádným stylovým prvkům, které kladou důraz na čistý, střídmý profil, patří zapuštěné „vyskakovací“ kliky dveří a kompaktní kamery, které nahrazují tradiční boční zrcátka.  Jak kliky dveří, tak kamerový systém představují v rámci vozů této třídy jedinečné prvky. Důmyslný nabíjecí port je začleněn do středu kapoty pro snadný přístup z kterékoli strany vozu a skrze skleněný kryt řidiče uvítá osvětlení LED a informuje ho o stavu nabíjení akumulátoru.

Důležitými designovými motivy jsou černé panely s jedinečnými profily vpředu i vzadu. Jedinečné a s důrazem na detail zpracované kulaté kombinované světlomety zdůrazňují celkově jednoduchý a čistý design a propůjčují modelu Honda e Prototype „lidskou tvář“.

Pod povrchem se skrývá zcela nová platforma vyvinutá speciálně pro tento elektromobil, díky které má vůz kompaktní rozměry. Relativně dlouhý rozvor, široký rozchod a krátké přesahy zajišťují mimořádně dobré ovládání v městském prostředí a dynamické jízdní vlastnosti. Nízký, mohutný postoj dodává jednoduchému a čistému designu karoserie dynamiku a navíc je zvýrazněn rozšířenými podběhy kol pro široké pneumatiky.

Moderní interiér s pokročilou technologií

Prostorná kabina působí moderně a minimalisticky a cestujícím přináší uvolněnou atmosféru. Použití  moderní, stylové potahové tkaniny a dalších příjemných materiálů, které jsou často k vidění v moderních domácnostech, navozuje dojem pohodlného salónku. K dojmu prostornosti ještě přispívá průchozí rovná podlaha v přední i zadní části kabiny.

Intuitivní dvojitý horizontální displej je vybaven celou řadou inteligentních aplikací a služeb, které jsou připraveny pro využití ze strany pasažérů. Toto špičkové a důmyslné rozhraní bylo navrženo s důrazem na maximální použitelnost a posouvá vozidlo do sféry, kdy již není pouhým dopravním prostředkem, ale je plně začleněno do moderního životního stylu.

Vedle mnoha prvků zajišťujících komfort vozidla a ovládání informačního a zábavního systému je zde řada digitálních aplikací nové generace, které přispívají ke snadnému vykonávaní souběžných úkolů a jednoduché orientaci v menu. Displeje zobrazující zpětná zrcátka z kamerového systému jsou začleněny po obou stranách přístrojové desky a jejich ergonomické umístění zajišťuje řidiči přirozený pocit i výhled.  Vůz je rovněž vybaven digitální zpětnou kamerou, která rozšiřuje zorné pole řidiče.

Sportovní dynamika a efektivita v městském provozu

První vůz Honda založený na kompaktní platformě speciálně vytvořené pro elektromobily poskytuje spojení efektivity, výkonu a použitelnosti, které najde dokonalé využití v městském prostředí. Vůz Honda e Prototype má dojezd přes 200 km a je vybaven funkcí rychlého nabíjení, díky níž lze 80 % kapacity akumulátoru nabít za 30 minut, což je ideální řešení pro každodenní dojíždění. Výkonný elektromotor s pohonem zadní nápravy, v souladu s trendem pro malé vozy nové generace, zajišťuje dynamické jízdní vlastnosti, které na silnici poskytují působivý a emotivní zážitek.

Model Honda e Prototype bude představen 5. března 2019 na Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Výroba kompaktního městského elektromobilu Honda bude zahájena ještě letos.

18 komentářů: „Honda e: prototyp elektromobilu na oficiálních fotografiích!

  • hura! dalsi zadokolka od Hondy 😀

  • Kolik to má mít kW/Nm že hovoří o širokých pneu? Dojezd 200 jm v dnešní době už nic moc, ikdyž jde o pří/městský vozítko…ok malé baterie, ale pak bych čekal o něco rychlejší nabíjení.
    Designově je to stále moc hezký, ale Urban EV byla větší pecka 🙂
    Z této nové fotky interiéru, kde jsou již vidět i A-sloupky a ta masa displejů palubky nikterak nenavazující na dveře, už jsem víc rozpačitější z teaserové fotky, která problémové partie schovávala… Jsem hodně zvědavý na realitu

    • Myslím, že to ještě přesně neví ani sama Honda. 😉 Na oficiální data je ještě 6-12 měsíců čas. I ta o dojezdu. Třeba to bude 205. 😀
      Urban EV byl nakonec úplně jinde, ale líbí se mi oba. Tedy Urban EV víc, ale stejně je pecka, že to dopadlo takhle.
      Masa displejů, nenavazující na dveře? 😀 To snad nikdo proboha nečekal, že budou na něco navazovat https://www.japan-cars.cz/wp-content/uploads/2018/03/honda-urban-ev-concept-1.jpg 😉 , vždyť to je na tom právě to super. Pokud bych měl k něčemu poznámky, pak k tomu, že ty budníky pro displeje kamer nejsou materiálově sladěné s displejem, tvoří to takový komplet nekomplet. Ale jestli se bude dělat i verze bez kamer (jako že by to dávalo smysl), pak to nebude mít chybu. 🙂

  • Zadní pohon zní velmi dobře, design sice není úplně jako koncept, ale charakter zůstal. Přístrojovka vypadá hodně lacině, ale ono to v tom retru možná „live“ bude dávat smysl. Je to divný, ale na tohle se těším asi nejvíc z Hond v posledních letech 🙂

    Dojezd zní teda hodně marně, ale zase by to mohlo znamenat, že to nebude vážit dvě tuny.

    • Dóriftó 😀
      Syrovost interiéru k tomu určitě patří, frajeřina by byla, kdyby s tím tvrdoplastem kontrastovalo pravé dřevo. A nebo ještě lépe – recyklované dřevo, třeba něco ve stylu OSB desek. Třeba palubka z karbonových cucků vypadá v BMW i3 dobře.
      Na dobíjení jednou za týden to fakt nebude, bohužel. 😀 Jsem zvědavý, kolik „přes 200“ to nakonec bude. Kdyby to dalo real-life 160-180 km, byla by to paráda. 🙂

      • Těch 160-180 je hodně na houby, ale zase málo baterek (snad) nízká váha a (taky snad) rozumná cena.

        Uvidíme.

        • Rozumná cena – u Hondy, pravíš… 😀

          • King: je pravděpodobné, že jako u spousty jiných modelů, i tady se bude Honda snažit to primárně pohřbít 🙂 Ale třeba budou chtít i něco prodat.

            Jakkoliv se mi třeba Kona moc nelíbí, tak se jí nedá upřít, že je to na elektromobil zajímavé auto a za milion nejspíš o kus praktičtější volba než tohle. Takže Honda chca-nechca bude muset aspoň trochu reflektovat trh. Teda, bude muset, no,… Uvidíme.

  • Dojezd 200 km by do práce a do města stačil, i když 300 zní lépe. Jsem na to zvědavý, pár věcí mohlo být lépe ale to je jenom můj pohled. Ten interiér je zvláštní jako v letadle ? no uvidíme jaká bude cena

  • https://youtu.be/MfD67KCFxqI

    Mě se to líbí, asi ten reálný dojezd nebude v zimě ani těch 200km, což je škoda. Cenu očekávám k megu, nebude to masovka.

    Pokud by Elon začal dodávat základní Model 3 do Evropy za těch 35k$ (tj. taky cca mega), což se mu tedy zatím nějak nechce, tak tu moc trhu pro tuto designovku nebude a lidé si raději koupí plnohodnotné auto.

    • To jsem nějak nepochopil. …pokud by Elon…
      Elon prodává 3 za 58+k euro. Nebo to alespoň tvrdily poslední informace.

        • Asi jsme si nerozuměli. 🙂 Já sice Teslu až tak nesleduji, ale mám za to, že to, co v US prodává za těch 42k, stojí v Evropě 1.5 milionu. Takže i kdyby základní 3 nakonec přišla, bude opět ekvivalentem cca 83 % ceny současného základu, tedy 1,2-1,25 milionu.
          Rozdíl čtvrt milionu korun, při hypotetickém milionu u Hondy (snad to bude méně), představuje standardní rozdíl mezi auty, daný velikostním rozdílem dvou tříd. Samozřejmě si primárně koupíš auto, takové velikosti, kterou potřebuješ. Ale taky se ti musí líbit. Tesla 3 fakt není hezké auto… 😉

        • Beno: si nedovedeš představit, že by Elon něco nesplnil? Já si spíš nedovedu představit, že by něco splnil 🙂 Zatím akorát kecá a utrácí cizí prachy a když mu začnou docházet, udělá tiskovku a na ní kecá ještě víc než předtím a tak pořád dokola. Zatím mu to investoři žerou.

          • Ad sliby: Ano, nedodává v čase, který slibuje. Co hlavního nedodal a měl dodat před více než dvěma roky? U nás ve firmě má taky každý velký IT projekt zpoždění. Nelíbí se mi to, ale je to tak.

            Ad “utráci cizí prachy”: V akciovkách většinou ředitel neutrácí vlastní, ale investorů/akcionářů. A má je proto, protože tomu někdo (možná blbě) věří.

            Celkově: Člověka, který dokázal z ničeho létat do kosmu a prodat v US víc aut než Mercedes bych takhle neshazoval, byť má své chyby a může zkrachovat.

          • Beno: no jo, úplnej self-made man. Jen těch 576M USD, které dostal od daňových poplatníku není ani „nic“, ani bych neřekl, že jsou to „investoři“. Teda já si aspoň jako „investor“ fakt nepřipadám – jedině že bych jako náš premiér investoval miliony do daní, abych mohl dostat miliardy na dotacích. Ale k těm holt nepatřím.

            Těch nesplněných slibů byla celá řada. Konkrétně „návrat do černých čísel“ není už ani evergreen, spíš to působí jak hity od Majkla Dejvida. Otravné a vlezlé.

          • Skyline: Tak buď konkrétní (neplní věci na čas, to je fakt, ale obvykle plní, co slíbí). Černá čísla částečně splnil, už má za sebou dvě zisková čtvrtletí. Celý rok od obratu k prvnímu ziskovému čtvrtletí ještě neuplynul, takže ještě nelze hodnotit, a tedy ani nelze říci, že to zatím nesplnil (nebylo kdy). Tesla Model 3 za $35000? Taky hotovo, stačí mrknout na stránky Tesly, v USA dostupné. A těch 576M USD? Nevím, které máš na mysli, protože já vím o 476M a ty Tesla splatila už v roce 2013.

            King: Základní Model 3 je v Německu za 52k EUR. Ale je to dvoumotorová verze.

Komentáře nejsou povoleny.