Nejdražší Subaru Impreza WRX STI? 22B za 3,3 milionu!

Modely STI (a WRX) nikdy nebyly drahé, s ohledem na to, co nabízely a proto se dnes dají starší kousky koupit, pokud máte tu odvahu ;-), za opravdu zajímavé peníze. Ale existuje i zcela opačný případ jménem Impreza WRX STI 22B z roku 1998. Subaru tehdy slavilo 40 let od vzniku značky a současně též tři po sobě jdoucí tituly v Mistrovství světa v rallye a na oslavilo to způsobem, jenž je původcem vlhkých snů snad každého pravověrného fandy značky.

Subaru Impreza WRX STI 22Ba je kupé v klasické modré se zlatými koly, ale bližší zkoumání odhalí spoustu rozdílů oproti běžným STI té doby. Má už (mimo jiné 😉 ) z továrny širší rozchod kol, sportovnější naladění podvozku, nastavitelné zadní křídlo, silnější brzdy a širší pneumatiky. Ale hlavně – pod kapotou je motor o objemu 2,2 l (EJ22) s kovanými písty o výkonu 280 koní, jenž katapultoval auto z klidu na 96 km/h pod 5,3 s. Tyto změny si vyžádaly také zesílení hřídelí.

Subaru vyrobilo pro Japonsko 399 exemplářů 22B, ale číslovány jsou od jedné do 400, přeskočeno bylo číslo 13 a jedno měl i Colin McRae. Vyprodány byly během 48 hodin a následně byla vyslyšena ještě Británie a Austrálie, kam putovalo dalších 16, respektive 8. Auta pro UK si ještě vzal do parády Prodrive a provedl další modifikace podvozku a brzd. Před třemi lety se jedno z britských 22B prodalo v aukci za (v přepočtu) zhruba 2,2 milionu korun! A proč o tom vlastně píšu? Protože teď se nabízí 4starclassic Imprezu 22B s pouhými 25.655 km na počítadle a ve vynikajícím stavu za šokujících 3,3 milionu korun! I přesto nepochybuji, že si nového majitele najde, je to skutečná rarita…