Novinky

Mazda CX30: nový (konzervativní) crossover

Tajemství světové premiéry Mazdy na ženevském autosalonu je odhaleno – avizovaný nový crossover je skutečně nový crossover a nikoli nová generace modelu CX-3. Jmenuje se CX-30 a naznačuje, že se hirošimské značce povedlo najít skulinu mezi právě zmíněným CX-3 a CX-5.

Pokud jste však čekali něco ve stylu BMW X4, tedy stylový, sportovně koncipovaný crossover, je to spíš naopak. Tedy stylu má díky filozofii Kodo opět na rozdávání a na tvarech je samozřejmě znát, že je zase o něco vyzrálejší a rafinovanější, ale celkově vzato je to spíš konzervativně pojaté auto CX-3 a CX-5 rozhodně působí dravěji, sportovněji. Že by se nám rodila nová řada, zaměřená spíše užitkově, než na styl a ponese dvoučíselné označení? Tak třeba se za nějaký čas ukáže ještě CX-50…

Ale pojďme se teď věnovat novince. Ta má délku 4395 mma šířku 1795 mm při rozvoru 2655 mm, bude tedy o poznání prostornější, než CX-3. Výšku zatím Mazda neprozradila, ale auto působí poměrně štíhlým dojmem, bude tedy zřejmě nižší, než bývá u crossoverů běžné. Záležet si designéři dali i na interiéru, jeho jednoduchost a elegance připomíná kabinu nové trojky.

Co se techniky týče, Mazda konkrétní motory zatím nespecifikovala, potvrdila pouze Skyactiv-X. Co se týče ostatních benziňáků, všechny už budou standardně vybaveny mild-hybridním systémem pohonu a to bez ohledu na zvolenou převodovku. Manuál i automat pak budou k dispozici i pro naftové motory. Mazda CX-30 se bude prodávat s pohonem všech kol i-Activ AWD, o předokolce se zatím nemluví, ale určitě také nebude chybět.

12 komentářů: „Mazda CX30: nový (konzervativní) crossover

  • No já z tohohle počinu moc rozvášněný nejsem. Ale fungovat by to mohlo protože cx3 je nepoužitelný pro rodinu, možná tak na nákupy pro ženy, je zkrátka moc malá. Stejně tak Škoda karoq nebo třeba Mitsubishi asx. Auta jsou to opravdu stísněná. Mým sítem neprošli. Třeba právě proto udělali něco mezi.

    • Ano, určitě to bude praktičtější alternativa CX-3. Ta je spíš pro singles nebo páry.

  • Mě se to teda „užitkové“ nezdá, naopak se mi to líbí víc než pětka, má to lepší proporce, aspoň takhle z fotek. Trojka je pořád hezčí, ale tam je problém velikost a pak taky cena, 2.0 4×4 AT je za příjemných skoro 700k a to je na tak malé auto prostě mazec. Ale zase lepší, než skoro 600k za HR-V bez motoru a bez 4×4. Tohle by mohlo být „ono“ – prostornost HR-V s designem, který se mi líbí a snesitelnou cenou, o moc dražší to i kvůli cenám CX-5 být nemůže.

    Ale teda zatím mě hlavně zajímá Urban EV, takže kdo ví, co bude za rok-dva.

    • Rozhodně je to užitkovější, než CX-3 – a to je smysl existence tohoto modelu. Uvidíme, jak to nacení…

      Honda e bude na příměstské poskakování úplně ideální. Ale kam dáš soláry? 😀

      • Na střechu, kam jinam, pole kvůli tomu kupovat nebudu, i když možná by se něco poblíž našlo 😀

        Současně ale mé nadšení z EV trochu ochladily výpočty ceny energie. Ještě tady pořádně nic nejezdí a už to vyjde docela draho, ČEZ dává bacha, aby výpadky spotřební daně promptně nahradily poplatky za nabíjení. Solár bude brzo nebezpečný, ještě budu platit nějakou pokutu za to, že neodebírám dost ze sítě a že kradu slunce…

  • Na Iděsu psali 1540mm na výšku.
    Oproti M3 +105mm na výšku, -65mm na délku, -70mm v rozvoru.

    Aspoň to vysvětluje, proč i přes zvětšování rozvoru se samotná M3 uvnitř zmenšila. Včera jsem si byl posedět v hatchi v nejvyšší palbě (elektrickej vepř s pamětí). Vnitřek i přes +25mm v rozvoru je menší v celém interieru a kufr místo zvětšení taky přišel o pár litrů. Tam kde jsem si v předchozí generaci lebedil jak dobře se sedí za volantem, tak v nové generaci jsem se cítil ztísněněji. Okna jsou nižší, střecha také, středový tunel mi příjde zbytečně masivní až překážející a navíc jsem měl pocit, že jsou pedály nějak víc ke středu. Uvidíme jak to bude fungovat za jízdy (Skyactive-X má dorazit až v druhé polovině roku).
    Za B sloupkem je to ale tragedie. Tak jak jsem si za sebe (187cm/115kg) celkem slušně sednul v předchozí generaci a omezující byl jen protor pro hlavu, tak zde je výrazně méně místa na nohy. V nové trojce vzadu by pro mě byla utrpením i jen jízda na oběd 🙁 U C8/9G jsem ochoten akceptovat a tolerovat „lešenářskou trubku“, jelikož díky níc Civic i při kompaktních rozměrech získal opravdou hodně vnitřního prostoru a v dané třídě nezvyklou variabilitu a praktičnost. Bohužel u nové M3 jsem žádnou takovou omluvu nenašel. Opět, jsem zvědavý, jak ten podvozek bude fungovat.
    Co se musí nechat je kvalita zpracování a opravdu velice luxusní vzhled. Jsem zvědavý jak bude vypadat „obyčejný“ látkový interier a manuální sedačky, třeba bude o něco prostornější.
    Takže M3 a posun k premiovosti, ano. Bohužel včetně menšího vnitřního prostoru 🙁

    Uvidíme jak na tom bude CX30.

    • Tos mě docela překvapil. Kombinace dlouhého rozvoru a trubky jsem čekal ve prospěch prostornosti. Jak se jim to povedlo?

      Zlepšení interiéju je cítit z fotek, jsem také zvědavý na ty verze, které se budou běžně prodávat. 🙂 Co sedadla oproti CX?

      • Hele zkus se zeptat JB 😀

        No klasika, prý už nyní mají čekačky na půl roku, ale to mají po celou dobu co vím současného designu. Sedačky velice povedené, obvzláště fakt, že jsou el. stavitelné a s pamětí. Ale osobně jsem taky zvědavý, jak bude vypadat klasický textilní interier. Kůže vypadala parádně i v předchozí generaci, ale textil byl dost obyčejnej.
        Jak sedačky fungují za jízdy, podrží tělo apod., si vyzkouším až bude k dispozici Skyactive-X.

        Hodně solidní sesle má i Corolla už v základu, navíc vylepšené od výbavy Selection. Honda by měla s faceliftem CXG máknout 🙂

    • 2bep: tohle jsi neměl psát sem, ale na h-c do sekce C10G, tam je teď mazda populární 😀

      Jinak teda jsem překvapen, že je to menší než současný model. Jen pro pořádek, já tou „trojkou“ myslel CX-3 (myslel jsem, že z kontextu je to jasné).

      Srovnávat 3 a CX-3 nebo CX-30 moc nemá smysl, přecejen hatch a SUV jsou dost jiné třídy. Nicméně jsem na obojí zvědav.

  • to Skyline: Tam už to radši s Jopeeenem řeším soukromě. Jistého pána by asi jeblo 😀

    Tak jsme se nepochopili 🙂 Já to řešil v kontextu, „chystají nafouknutý sportovní crossover na bázi Mazdy 3 a proto se mohli vykašlat na praktičnost u samotné Mazdy 3“.
    Srovnávat 3 s CX-3 by mě ani nenapadlo. Tam mi příjde zcela logické, že relativně velkou mezeru mezi CX-3 a CX-5 zaplácli dalším modelem. Prostor tam na to je.
    Nová 3 snad i jízdně bude slušné auto, jenom holt úplně pro jinou cílovku než CXG, Corolla a jiné prostornější kousky v nižší střední. Podobně mrňavej interier má třeba AR Giulietta, jenže to je celkově menší auto.
    Dealer ještě povídal něco, že snad v nové generaci by měli přifouknout i samotnou CX-3, otázkou je kam až, když už je tam teď CX30.

    • 2bep: ona ta logika Mazdy nejspíš dává smysl v tom, že jejich výrobní kapacity jsou omezené a tak toho radši vyrobí stejně a prodají za víc než by stavěli další fabriku, aby toho mohli vyrábět víc za menší ceny. V dnešním světě je „cesta vzhůru“ logická, „dole“ je přecpáno a ještě se do toho chystají Číňani.

      Jo, tak takhle jsem se na to nedíval, protože mě nenapadlo, že se M3 zmenšila:-) Tu jsem čekal tam, kde je a nevidím ani moc smysl nahrazovat její (ne)praktičnost CX30. Když chci hatch, obecně řeším praktičnost míň než když chci SUV, takže zákazník jako ty skončí spíš v jiném hatchi než že by zůstal u Mazdy a koupil CX30, když je mu M3 malá.

      Jistého pána už by to pomalu mohlo přestat bavit, otevřu thread a místo info o 10G jsou tam fotky dveří a argumenty o tom, jak to má Honda orezlé a blbě svařené… Už se „těším“, jak budou celý rok v threadu o F1 tabulky s tím, jak je Honda zase pozadu. Tak nějak doufám, že bude Honda úspěšná a jistý pán tak přestane mít motivaci tabulky dělat (tabulky o tom, že je Honda napřed jsou určitě nuda).

      • Samozřejmě to logiku dává. Ono obecně s rostoucí buzerací za vlastnictví auta, obecné represi vůči zábavě za volantem, vysoké ceně nových kusů, nástupem robotizace a sharingu si spousta lidí ve městech vlastní auto rozmyslí, jako drahý špás o který se musíš starat. Počet nových prodávaných aut minimálně v EU bude podle mě klesat. Takže radši méně s vyšší marží, než se rvát o pár € s Korejcema, Číňanama aj.

        Věřím, že si určitě novou trojku vyzkoušíš a taky nejsi prcek, tak budu rád za Tvůj názor. Předchozí generaci jsem si ještě jako rodinný hatch pro sebe představit dokázal. Současná by mě začala brzy otravovat i jako single 🙁

Komentáře nejsou povoleny.