Nissan: elektromobily s range extenderem za tři roky

Jednou z výhod elektromobilů je, kromě neexistence přímých emisí ve městech se obejdou i bez dalších ropných humusů – náplní do převodovek a motorů. Jenže pokud chcete EV používat skutečně jako plnohodnotný automobil, což znamená pokračovat v cestě i poté, co se spotřebuje elektřina z (většinou) malých akumulátorů, neobejdete se bez odtahovky …nebo benzinového range extenderu, tedy přídavného spalovacího motoru, jenž vyrábí elektřinu pro baterie.

Toto řešení má tedy opět určité výhody i nevýhody, nicméně třeba zákazníci BMW mají vcelku jasno – model i3 REX se prodává zhruba v poměru 2:1 proti běžnému bateriovému i3. A to představuje poměrně značnou část trhu navíc, pokud tedy uvažujeme tak, že se bude o elektromobil s range extenderem zajímat zákazník, který by si jinak EV nekoupil. Jenže REx-y zatím v (evropské) nabídce japonských automobilek chybí.

Nissan by to měl však změnit už za tři roky, v roce 2022 by se modely Nissan s technikou e-Power měly v Evropě začít masově rozšiřovat. Momentálně je tento systém pohonu k dispozici pouze pro japonské verze modelů Note a Serena. U toho prvního tvoří mimochodem verze e-Power 70 % prodejů, u sereny pak cca polovinu.